Materiální publicita obchodního rejstříku
Material Publicity of Commercial Register
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/195137Identifikátory
SIS: 263990
Kolekce
- Kvalifikační práce [14087]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tomášek, Petr
Fakulta / součást
Právnická fakulta
Obor
Právo
Katedra / ústav / klinika
Katedra obchodního práva
Datum obhajoby
23. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Právnická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
materiální publicita, obchodní rejstřík, podnikatelKlíčová slova (anglicky)
Material Publicity, Commercial Register, EntrepreneurMateriální publicita obchodního rejstříku Abstrakt Předmětem této diplomové práce je zásada materiální publicity vztahující se na osoby zapisované do obchodního rejstříku, tedy na podnikatele. Právní úprava materiální publicity se v průběhu času proměňovala a nyní je upravena zákonem č. 304/2013, o veřejných rejstřících právnických a fyzických osob, který ji stanovuje pro všechny veřejné rejstříky. Cílem této práce je zjistit, jestli podnikatele zavazuje jednání učiněné na základě nesprávného zápisu v obchodním rejstříku. V analytických částech práce byla použity metody deskriptivní analýzy judikátů, komparativní analýzy národní a evropské legislativy a komparativní analýzy judikátů. Pomocí těchto metod bylo odpovídáno na sadu dotazů vytvořených v rámci přípravného předanalytického stádia. Práce je rozdělena na sedmi části. První část se zabývá definicí obchodního rejstříku, jeho právní úpravou, účelem a základními právními principy obchodního rejstříku. Druhá část má za cíl objasnit pojem materiální publicity obchodního rejstříku a rozebírá její aspekty z pohledu pozitivní a negativní stránky. Třetí část se zabývá účelem materiální publicity, a to zejména z pohledu její negativní stránky, která je z důvodu vymezeného cíle práce stěžejní. Čtvrtá část se zabývá aplikovatelností tzv. rozinkové teorie v českém...
Material Publicity of Commercial Register Abstract The subject of this diploma thesis is the principle of material publicity applicable to persons registered in the commercial register, i.e. to entrepreneurs. The legal regulation of material publicity has changed over time and is now regulated by Act No. 304/2013 on public registers of legal entities and natural persons, which stipulates it for all public registers. The aim of this thesis is to find out if the entrepreneur is bound by actions taken on the basis of an incorrect entry in the commercial register. The methods of descriptive analysis of case law, comparative analysis of national and European legislation and comparative analysis of case law were used in the analytical parts of the work. These methods were used to answer a set of questions created in the preparatory pre- analytical stage. The thesis is divided into seven parts. The first part deals with the definition of the commercial register, its legal regulation, purpose and basic legal principles of the commercial register. The second part aims to clarify the concept of material publicity of the commercial register and analyzes its aspects from the point of view of the positive and negative side. The third part deals with the purpose of material publicity, especially from the point of view of...