Zobrazit minimální záznam

The importance of psychosocial interventions provided to unaccompanied refugee minors
dc.contributor.advisorLorenz, Walter
dc.creatorRoupcová, Noemi
dc.date.accessioned2024-10-15T06:30:53Z
dc.date.available2024-10-15T06:30:53Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/195202
dc.description.abstractThe dissertation focuses on describing and analyzing the life situations of unaccompanied minor refugees in the Federal Republic of Germany. It examines the psychosocial interventions provided to these unaccompanied minor refugees and maps out the various actors involved in the psychosocial support system, with three of them being described in greater detail. Based on a research sample comprising 47 informants from the refugees and 23 informants from experts, it tracks and evaluates the significance of the provided psychosocial interventions from the perspective of their users. The work is founded on a constructivist perspective that reflects the subjective reality of the informants. The employed qualitative research strategy is intertwined with an interpretivist approach. The main theoretical foundation for the hermeneutic circle of the research design is Husserlian phenomenology. The most significant portion of the research data was obtained through semi-structured interviews, and the data coding was conducted using the software MAXQDA.en_US
dc.description.abstractPráce popisuje a analyzuje životní situace mladistvých uprchlíků bez doprovodu ve Spolkové republice Německo. Popisuje realizované psychosociální intervence poskytované mladistvým uprchlíkům bez doprovodu. Mapuje jednotlivé aktéry, kteří vstupují do systému psychosociální podpory a 3 z nich detailněji popisuje. Na výzkumném souboru 47 informantů z řad uprchlíků a 23 informantů z řad expertů sleduje a hodnotí význam poskytovaných psychosociálních intervencí z pohledu jejich uživatelů. Práce je založena na konstruktivistické perspektivě, která reflektuje subjektivní realitu informantů. Použitá kvalitativní výzkumná strategie je prolnuta s interpretativistickým přístupem. Hlavní teoretický fundament pro hermeneutický kruh výzkumného designu tvoří husserlovská fenomenologie. Nejvýznamnější část výzkumných dat byla získána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů. Pro kódování dat byl využit software MAXQDA.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectmigrationen_US
dc.subjectrefugeesen_US
dc.subjectunaccompanied minor refugeesen_US
dc.subjectpsychosocial interventionsen_US
dc.subjectintegrationen_US
dc.subjectmigracecs_CZ
dc.subjectuprchlíkcs_CZ
dc.subjectmladistvý uprchlík bez doprovoducs_CZ
dc.subjectpsychosociální intervencecs_CZ
dc.subjectintegracecs_CZ
dc.titleVýznam psychosociálních intervencí poskytnutých mladistvým uprchlíkům bez doprovoducs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-24
dc.description.departmentPhD Social Worken_US
dc.description.departmentDoktorský program Sociální prácecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId215822
dc.title.translatedThe importance of psychosocial interventions provided to unaccompanied refugee minorsen_US
dc.contributor.refereeLorenzová, Jitka
dc.contributor.refereeJanská, Eva
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální prácecs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Worken_US
thesis.degree.programSocial Policy and Social Worken_US
thesis.degree.programSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Doktorský program Sociální prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::PhD Social Worken_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Worken_US
uk.degree-program.csSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Policy and Social Worken_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPráce popisuje a analyzuje životní situace mladistvých uprchlíků bez doprovodu ve Spolkové republice Německo. Popisuje realizované psychosociální intervence poskytované mladistvým uprchlíkům bez doprovodu. Mapuje jednotlivé aktéry, kteří vstupují do systému psychosociální podpory a 3 z nich detailněji popisuje. Na výzkumném souboru 47 informantů z řad uprchlíků a 23 informantů z řad expertů sleduje a hodnotí význam poskytovaných psychosociálních intervencí z pohledu jejich uživatelů. Práce je založena na konstruktivistické perspektivě, která reflektuje subjektivní realitu informantů. Použitá kvalitativní výzkumná strategie je prolnuta s interpretativistickým přístupem. Hlavní teoretický fundament pro hermeneutický kruh výzkumného designu tvoří husserlovská fenomenologie. Nejvýznamnější část výzkumných dat byla získána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů. Pro kódování dat byl využit software MAXQDA.cs_CZ
uk.abstract.enThe dissertation focuses on describing and analyzing the life situations of unaccompanied minor refugees in the Federal Republic of Germany. It examines the psychosocial interventions provided to these unaccompanied minor refugees and maps out the various actors involved in the psychosocial support system, with three of them being described in greater detail. Based on a research sample comprising 47 informants from the refugees and 23 informants from experts, it tracks and evaluates the significance of the provided psychosocial interventions from the perspective of their users. The work is founded on a constructivist perspective that reflects the subjective reality of the informants. The employed qualitative research strategy is intertwined with an interpretivist approach. The main theoretical foundation for the hermeneutic circle of the research design is Husserlian phenomenology. The most significant portion of the research data was obtained through semi-structured interviews, and the data coding was conducted using the software MAXQDA.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Doktorský program Sociální prácecs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV