Zobrazit minimální záznam

Analysis of Targeted Political Marketing on Social Networks in the Czech Presidential Elections 2023
dc.contributor.advisorHájek, Lukáš
dc.creatorŠpinka, Matěj
dc.date.accessioned2024-10-17T06:42:24Z
dc.date.available2024-10-17T06:42:24Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/195335
dc.description.abstractThis bachelor thesis is an exploratory study focusing on political marketing on social media. The aim is to examine how the presidential candidates inthe 2023 elections (Danuše Nerudová, Andrej Babiš, and Petr Pavel) used paid posts on the social networks Facebook and Instagram. The thesis focuses on the situation before the first and second rounds of the presidential elections. Theoretical concepts such as segmentation, targeting, and political marketing are explored.Data was collectedfrom the Meta Ad Libraryservice,which stores informationabout paid advertisements. The regions targeted by the candidates, the age groups, and the types of posts are examined. The results of the analysis of candidates' paid contributions are presented separately and compared. It was found that there were significant differences between candidates in terms of segmentation and targeting. Candidates also differed in the extent to which they used different types of campaigning. Candidates were also found to differ in their approach between the first and second rounds, for example in the amount of negative campaigning.en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce je explorativní studií, která se věnuje politickému marketingu na sociálních sítích. Cílem je prozkoumat, jak prezidentští kandidáti ve volbách v roce 2023 (Danuše Nerudová, Andrej Babiš a Petr Pavel) využívali placené příspěvkyna sociálníchsítích Facebook a Instagram. Práce se věnuje situaci před prvním i druhým kolem prezidentských voleb. Prozkoumány jsou teoretické pojmyjako segmentace,cílení a politickýmarketing.Data byla sbírána ze služby Knihovna reklam Meta,ve které jsouinformace o placených příspěvcích uloženy. Zkoumány jsou regiony, na které kandidáti cílili, věkové skupiny i typy příspěvků, které byly zveřejňovány. Výsledky analýzy placených příspěvků kandidátů jsou prezentovány samostatně i porovnánymezi sebou.Bylozjištěno,že mezi kandidátyexistují významné rozdíly v segmentaci i cílení.Kandidáti se taktéž lišili v míře využití různých typůkampaní.Zjištěnbyl i rozdílnýpřístup kandidátůmezi prvním a druhým kolem,a to napříkladv množství negativní kampaně.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectPolitical marketingen_US
dc.subjectsocial networksen_US
dc.subjectsegmentationen_US
dc.subjecttargetingen_US
dc.subjectpresidential electionsen_US
dc.subjectPolitický marketingcs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectsegmentacecs_CZ
dc.subjectcílenícs_CZ
dc.subjectprezidenské volbycs_CZ
dc.titleAnalýza cíleného politického marketingu na sociálních sítích v českých prezidentských volbách v roce 2023cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-11
dc.description.departmentDepartment of Political Scienceen_US
dc.description.departmentKatedra politologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId260668
dc.title.translatedAnalysis of Targeted Political Marketing on Social Networks in the Czech Presidential Elections 2023en_US
dc.contributor.refereeJágr, David
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePolitologie a veřejná politikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePolitical Science and Public Policyen_US
thesis.degree.programPolitical Science and Public Policyen_US
thesis.degree.programPolitologie a veřejná politikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra politologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Political Scienceen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csPolitologie a veřejná politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPolitical Science and Public Policyen_US
uk.degree-program.csPolitologie a veřejná politikacs_CZ
uk.degree-program.enPolitical Science and Public Policyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce je explorativní studií, která se věnuje politickému marketingu na sociálních sítích. Cílem je prozkoumat, jak prezidentští kandidáti ve volbách v roce 2023 (Danuše Nerudová, Andrej Babiš a Petr Pavel) využívali placené příspěvkyna sociálníchsítích Facebook a Instagram. Práce se věnuje situaci před prvním i druhým kolem prezidentských voleb. Prozkoumány jsou teoretické pojmyjako segmentace,cílení a politickýmarketing.Data byla sbírána ze služby Knihovna reklam Meta,ve které jsouinformace o placených příspěvcích uloženy. Zkoumány jsou regiony, na které kandidáti cílili, věkové skupiny i typy příspěvků, které byly zveřejňovány. Výsledky analýzy placených příspěvků kandidátů jsou prezentovány samostatně i porovnánymezi sebou.Bylozjištěno,že mezi kandidátyexistují významné rozdíly v segmentaci i cílení.Kandidáti se taktéž lišili v míře využití různých typůkampaní.Zjištěnbyl i rozdílnýpřístup kandidátůmezi prvním a druhým kolem,a to napříkladv množství negativní kampaně.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis is an exploratory study focusing on political marketing on social media. The aim is to examine how the presidential candidates inthe 2023 elections (Danuše Nerudová, Andrej Babiš, and Petr Pavel) used paid posts on the social networks Facebook and Instagram. The thesis focuses on the situation before the first and second rounds of the presidential elections. Theoretical concepts such as segmentation, targeting, and political marketing are explored.Data was collectedfrom the Meta Ad Libraryservice,which stores informationabout paid advertisements. The regions targeted by the candidates, the age groups, and the types of posts are examined. The results of the analysis of candidates' paid contributions are presented separately and compared. It was found that there were significant differences between candidates in terms of segmentation and targeting. Candidates also differed in the extent to which they used different types of campaigning. Candidates were also found to differ in their approach between the first and second rounds, for example in the amount of negative campaigning.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra politologiecs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV