dc.contributor.advisor | Kaslová, Michaela | |
dc.creator | Hálová, Nikola | |
dc.date.accessioned | 2024-11-28T23:51:53Z | |
dc.date.available | 2024-11-28T23:51:53Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/195394 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá prozkoumáním možností využití abstraktního díla umělce Karla Malicha jako předlohy k tvoření aktivit rozvíjejících předmatematickou gramotnost u dětí předškolního věku. Bakalářská práce je zpracována do tří hlavních částí a navrženými aktivitami navazuje na předchozí práce podobného zaměření. Teoretická část se zabývá charakteristikou dítěte předškolního věku, jeho potřebami a dále jeho vývojovými fázemi a kognitivní psychologií. Dále je vnesen matematický pohled na danou problematiku, charakteristika předmětu předmatematická gramotnost a na závěr je stručně představen pan prof. Karel Malich, jeho život a dílo, s doprovodnou kapitolou vymezující abstraktní umění. Druhá část, metodologická, vymezuje cíle bakalářské práce, úkoly vedoucí k naplnění cíle, výzkumné otázky a postup výzkumu, který je kvalitativní. Třetí část, empirická, se zabývá samotným výzkumem. Zahrnuje přípravu pomůcek na výzkum a jeho průběh. Následně analýzu každé navržené aktivity a také celkovou analýzu výzkumu a závěrečné shrnutí s didaktickými doporučeními. Výzkum probíhal v mateřské škole a byl realizován celkem s jedenácti dětmi mezi lety 5-6. Obsahem výzkumu bylo ověření, zda navržené aktivity vycházející z vybraných děl Karla Malicha rozvíjí u dítěte předškolního věku předmatematickou gramotnost a... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The bachelor thesis deals with the exploration of the possibilities of using the abstract work of artist Karel Malich as a model for creating activities developing pre-math literacy in preschool children. The bachelor's thesis is developed in three main parts and the proposed activities build on previous works of similar focus. The theoretical part deals with the characteristics of the preschool child, his/her needs, as well as his/her developmental stages and cognitive psychology. Next, a mathematical perspective on the subject is introduced, the characteristics of the subject of pre-math literacy are presented, and finally, Prof. Karel Malich, his life and work are briefly introduced, with an accompanying chapter defining abstract art. The second part, methodological, defines the aims of the bachelor thesis, the tasks leading to the fulfilment of the aim, the research questions and the research procedure, which is qualitative. The third part, empirical, deals with the research itself. It includes the preparation of the research instruments and its conduct. Then, an analysis of each proposed activity as well as an overall analysis of the research and a final summary with didactic recommendations. The research took place in a kindergarten and was carried out with a total of eleven children between... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | transformation | en_US |
dc.subject | comparison | en_US |
dc.subject | possibilities | en_US |
dc.subject | line | en_US |
dc.subject | shape | en_US |
dc.subject | kindergarten | en_US |
dc.subject | pre-mathematical literacy | en_US |
dc.subject | transformace | cs_CZ |
dc.subject | porovnávání | cs_CZ |
dc.subject | možností | cs_CZ |
dc.subject | čára | cs_CZ |
dc.subject | tvar | cs_CZ |
dc.subject | mateřská škola | cs_CZ |
dc.subject | předmatematická gramotnost | cs_CZ |
dc.title | Využití výtvarných děl Malicha v rozvíjení (pre)matematické gramotnosti | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-04 | |
dc.description.department | Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 212641 | |
dc.title.translated | Art ceration of Malich in the development of (pre)mathematic literacy | en_US |
dc.contributor.referee | Havlíčková, Radka | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro mateřské školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Nursery Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro mateřské školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro mateřské školy | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro mateřské školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Nursery Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zabývá prozkoumáním možností využití abstraktního díla umělce Karla Malicha jako předlohy k tvoření aktivit rozvíjejících předmatematickou gramotnost u dětí předškolního věku. Bakalářská práce je zpracována do tří hlavních částí a navrženými aktivitami navazuje na předchozí práce podobného zaměření. Teoretická část se zabývá charakteristikou dítěte předškolního věku, jeho potřebami a dále jeho vývojovými fázemi a kognitivní psychologií. Dále je vnesen matematický pohled na danou problematiku, charakteristika předmětu předmatematická gramotnost a na závěr je stručně představen pan prof. Karel Malich, jeho život a dílo, s doprovodnou kapitolou vymezující abstraktní umění. Druhá část, metodologická, vymezuje cíle bakalářské práce, úkoly vedoucí k naplnění cíle, výzkumné otázky a postup výzkumu, který je kvalitativní. Třetí část, empirická, se zabývá samotným výzkumem. Zahrnuje přípravu pomůcek na výzkum a jeho průběh. Následně analýzu každé navržené aktivity a také celkovou analýzu výzkumu a závěrečné shrnutí s didaktickými doporučeními. Výzkum probíhal v mateřské škole a byl realizován celkem s jedenácti dětmi mezi lety 5-6. Obsahem výzkumu bylo ověření, zda navržené aktivity vycházející z vybraných děl Karla Malicha rozvíjí u dítěte předškolního věku předmatematickou gramotnost a... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The bachelor thesis deals with the exploration of the possibilities of using the abstract work of artist Karel Malich as a model for creating activities developing pre-math literacy in preschool children. The bachelor's thesis is developed in three main parts and the proposed activities build on previous works of similar focus. The theoretical part deals with the characteristics of the preschool child, his/her needs, as well as his/her developmental stages and cognitive psychology. Next, a mathematical perspective on the subject is introduced, the characteristics of the subject of pre-math literacy are presented, and finally, Prof. Karel Malich, his life and work are briefly introduced, with an accompanying chapter defining abstract art. The second part, methodological, defines the aims of the bachelor thesis, the tasks leading to the fulfilment of the aim, the research questions and the research procedure, which is qualitative. The third part, empirical, deals with the research itself. It includes the preparation of the research instruments and its conduct. Then, an analysis of each proposed activity as well as an overall analysis of the research and a final summary with didactic recommendations. The research took place in a kindergarten and was carried out with a total of eleven children between... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |