Zobrazit minimální záznam

Art ceration of Malich in the development of (pre)mathematic literacy
dc.contributor.advisorKaslová, Michaela
dc.creatorHálová, Nikola
dc.date.accessioned2024-11-28T23:51:53Z
dc.date.available2024-11-28T23:51:53Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/195394
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá prozkoumáním možností využití abstraktního díla umělce Karla Malicha jako předlohy k tvoření aktivit rozvíjejících předmatematickou gramotnost u dětí předškolního věku. Bakalářská práce je zpracována do tří hlavních částí a navrženými aktivitami navazuje na předchozí práce podobného zaměření. Teoretická část se zabývá charakteristikou dítěte předškolního věku, jeho potřebami a dále jeho vývojovými fázemi a kognitivní psychologií. Dále je vnesen matematický pohled na danou problematiku, charakteristika předmětu předmatematická gramotnost a na závěr je stručně představen pan prof. Karel Malich, jeho život a dílo, s doprovodnou kapitolou vymezující abstraktní umění. Druhá část, metodologická, vymezuje cíle bakalářské práce, úkoly vedoucí k naplnění cíle, výzkumné otázky a postup výzkumu, který je kvalitativní. Třetí část, empirická, se zabývá samotným výzkumem. Zahrnuje přípravu pomůcek na výzkum a jeho průběh. Následně analýzu každé navržené aktivity a také celkovou analýzu výzkumu a závěrečné shrnutí s didaktickými doporučeními. Výzkum probíhal v mateřské škole a byl realizován celkem s jedenácti dětmi mezi lety 5-6. Obsahem výzkumu bylo ověření, zda navržené aktivity vycházející z vybraných děl Karla Malicha rozvíjí u dítěte předškolního věku předmatematickou gramotnost a...cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with the exploration of the possibilities of using the abstract work of artist Karel Malich as a model for creating activities developing pre-math literacy in preschool children. The bachelor's thesis is developed in three main parts and the proposed activities build on previous works of similar focus. The theoretical part deals with the characteristics of the preschool child, his/her needs, as well as his/her developmental stages and cognitive psychology. Next, a mathematical perspective on the subject is introduced, the characteristics of the subject of pre-math literacy are presented, and finally, Prof. Karel Malich, his life and work are briefly introduced, with an accompanying chapter defining abstract art. The second part, methodological, defines the aims of the bachelor thesis, the tasks leading to the fulfilment of the aim, the research questions and the research procedure, which is qualitative. The third part, empirical, deals with the research itself. It includes the preparation of the research instruments and its conduct. Then, an analysis of each proposed activity as well as an overall analysis of the research and a final summary with didactic recommendations. The research took place in a kindergarten and was carried out with a total of eleven children between...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjecttransformationen_US
dc.subjectcomparisonen_US
dc.subjectpossibilitiesen_US
dc.subjectlineen_US
dc.subjectshapeen_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectpre-mathematical literacyen_US
dc.subjecttransformacecs_CZ
dc.subjectporovnávánícs_CZ
dc.subjectmožnostícs_CZ
dc.subjectčáracs_CZ
dc.subjecttvarcs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectpředmatematická gramotnostcs_CZ
dc.titleVyužití výtvarných děl Malicha v rozvíjení (pre)matematické gramotnostics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-04
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId212641
dc.title.translatedArt ceration of Malich in the development of (pre)mathematic literacyen_US
dc.contributor.refereeHavlíčková, Radka
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá prozkoumáním možností využití abstraktního díla umělce Karla Malicha jako předlohy k tvoření aktivit rozvíjejících předmatematickou gramotnost u dětí předškolního věku. Bakalářská práce je zpracována do tří hlavních částí a navrženými aktivitami navazuje na předchozí práce podobného zaměření. Teoretická část se zabývá charakteristikou dítěte předškolního věku, jeho potřebami a dále jeho vývojovými fázemi a kognitivní psychologií. Dále je vnesen matematický pohled na danou problematiku, charakteristika předmětu předmatematická gramotnost a na závěr je stručně představen pan prof. Karel Malich, jeho život a dílo, s doprovodnou kapitolou vymezující abstraktní umění. Druhá část, metodologická, vymezuje cíle bakalářské práce, úkoly vedoucí k naplnění cíle, výzkumné otázky a postup výzkumu, který je kvalitativní. Třetí část, empirická, se zabývá samotným výzkumem. Zahrnuje přípravu pomůcek na výzkum a jeho průběh. Následně analýzu každé navržené aktivity a také celkovou analýzu výzkumu a závěrečné shrnutí s didaktickými doporučeními. Výzkum probíhal v mateřské škole a byl realizován celkem s jedenácti dětmi mezi lety 5-6. Obsahem výzkumu bylo ověření, zda navržené aktivity vycházející z vybraných děl Karla Malicha rozvíjí u dítěte předškolního věku předmatematickou gramotnost a...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with the exploration of the possibilities of using the abstract work of artist Karel Malich as a model for creating activities developing pre-math literacy in preschool children. The bachelor's thesis is developed in three main parts and the proposed activities build on previous works of similar focus. The theoretical part deals with the characteristics of the preschool child, his/her needs, as well as his/her developmental stages and cognitive psychology. Next, a mathematical perspective on the subject is introduced, the characteristics of the subject of pre-math literacy are presented, and finally, Prof. Karel Malich, his life and work are briefly introduced, with an accompanying chapter defining abstract art. The second part, methodological, defines the aims of the bachelor thesis, the tasks leading to the fulfilment of the aim, the research questions and the research procedure, which is qualitative. The third part, empirical, deals with the research itself. It includes the preparation of the research instruments and its conduct. Then, an analysis of each proposed activity as well as an overall analysis of the research and a final summary with didactic recommendations. The research took place in a kindergarten and was carried out with a total of eleven children between...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV