dc.contributor.advisor | Sedlák, Michal | |
dc.creator | Zanášková, Nikola | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T11:57:53Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T11:57:53Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/195404 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce s názvem "Motiv alter ega na hraně reality a fikce ve výtvarné tvorbě" se zabývá motivem alter ega ve vizuálním umění. Závěrečná práce se zaměřuje na možné formy využití alter ega výtvarného umění, kdy klade důraz na prolnutí hranic mezi fiktivním světem umění a světem reálným. Zajímá se také o virtuální sféru a možné využití alter ega / sebeprezentace v něm v kontextu s vizuální kulturou. Jako příklad uvádí tvorbu Lynn Hershman Leeson a další vybrané autory. Didaktická část popisuje a reflektuje edukativní program NGP, jenž vznikl v rámci výstavy hypertension23. Výtvarná část zahrnuje soubor propojující předchozí dvě části. Zabývá se motivem identity a jejího možného formování, kdy vychází z didaktické části a zpracovává tématiku odlišným způsobem. KLÍČOVÁ SLOVA Lynn Hershman Leeson, alter ego, identita, realita, fikce, maska, role, žitá zkušenost, vizuální umění, performativní umění, interakce, virtuální sféra | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor's thesis named "The Alter Ego Motif on the Edge of Reality and Fiction in Fine Art" deals with the motif of alter ego in visual art. The final thesis focuses on possible forms of utilizing alter ego in visual arts, emphasizing the blending of boundaries between the fictional world of art and the real world. It also explores the virtual sphere and possible uses of alter ego/self-presentation within it in the context of visual culture. As an example, it presents the work of Lynn Hershman Leeson and other selected authors. The didactic part describes and reflects on the educational program of the National Gallery Prague, which was created as part of the exhibition hypertension23. The artistic part includes a collection that connects the previous two parts. It deals with the motif of identity and its possible formation, drawing from the didactic part and processing the theme in a different manner. KEYWORDS Lynn Hershman Leeson, alter ego, identity, reality, fikction, mask, role, lived experience, visual art, performative art, interaction, virtual reality | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Lynn Hershman Leeson | en_US |
dc.subject | alter ego | en_US |
dc.subject | identity | en_US |
dc.subject | reality | en_US |
dc.subject | fiction | en_US |
dc.subject | mask | en_US |
dc.subject | role | en_US |
dc.subject | lived experience | en_US |
dc.subject | visual art | en_US |
dc.subject | performance art | en_US |
dc.subject | interaction | en_US |
dc.subject | virtual realm | en_US |
dc.subject | Lynn Hershman Leeson | cs_CZ |
dc.subject | alter ego | cs_CZ |
dc.subject | identita | cs_CZ |
dc.subject | realita | cs_CZ |
dc.subject | fikce | cs_CZ |
dc.subject | maska | cs_CZ |
dc.subject | role | cs_CZ |
dc.subject | žitá zkušenost | cs_CZ |
dc.subject | vizuální umění | cs_CZ |
dc.subject | performativní umění | cs_CZ |
dc.subject | interakce | cs_CZ |
dc.subject | virtuální sféra | cs_CZ |
dc.title | Motiv alter ega na hraně reality a fikce ve výtvarné tvorbě | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-10 | |
dc.description.department | Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 272107 | |
dc.title.translated | The alter ego motif on the edge of reality and fiction in visual art | en_US |
dc.contributor.referee | Raudenský, Martin | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | English Language Oriented at Education - Art Education Oriented at Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | English Language Oriented at Education - Art Education Oriented at Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce s názvem "Motiv alter ega na hraně reality a fikce ve výtvarné tvorbě" se zabývá motivem alter ega ve vizuálním umění. Závěrečná práce se zaměřuje na možné formy využití alter ega výtvarného umění, kdy klade důraz na prolnutí hranic mezi fiktivním světem umění a světem reálným. Zajímá se také o virtuální sféru a možné využití alter ega / sebeprezentace v něm v kontextu s vizuální kulturou. Jako příklad uvádí tvorbu Lynn Hershman Leeson a další vybrané autory. Didaktická část popisuje a reflektuje edukativní program NGP, jenž vznikl v rámci výstavy hypertension23. Výtvarná část zahrnuje soubor propojující předchozí dvě části. Zabývá se motivem identity a jejího možného formování, kdy vychází z didaktické části a zpracovává tématiku odlišným způsobem. KLÍČOVÁ SLOVA Lynn Hershman Leeson, alter ego, identita, realita, fikce, maska, role, žitá zkušenost, vizuální umění, performativní umění, interakce, virtuální sféra | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor's thesis named "The Alter Ego Motif on the Edge of Reality and Fiction in Fine Art" deals with the motif of alter ego in visual art. The final thesis focuses on possible forms of utilizing alter ego in visual arts, emphasizing the blending of boundaries between the fictional world of art and the real world. It also explores the virtual sphere and possible uses of alter ego/self-presentation within it in the context of visual culture. As an example, it presents the work of Lynn Hershman Leeson and other selected authors. The didactic part describes and reflects on the educational program of the National Gallery Prague, which was created as part of the exhibition hypertension23. The artistic part includes a collection that connects the previous two parts. It deals with the motif of identity and its possible formation, drawing from the didactic part and processing the theme in a different manner. KEYWORDS Lynn Hershman Leeson, alter ego, identity, reality, fikction, mask, role, lived experience, visual art, performative art, interaction, virtual reality | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |