Zobrazit minimální záznam

The alter ego motif on the edge of reality and fiction in visual art
dc.contributor.advisorSedlák, Michal
dc.creatorZanášková, Nikola
dc.date.accessioned2024-11-29T11:57:53Z
dc.date.available2024-11-29T11:57:53Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/195404
dc.description.abstractBakalářská práce s názvem "Motiv alter ega na hraně reality a fikce ve výtvarné tvorbě" se zabývá motivem alter ega ve vizuálním umění. Závěrečná práce se zaměřuje na možné formy využití alter ega výtvarného umění, kdy klade důraz na prolnutí hranic mezi fiktivním světem umění a světem reálným. Zajímá se také o virtuální sféru a možné využití alter ega / sebeprezentace v něm v kontextu s vizuální kulturou. Jako příklad uvádí tvorbu Lynn Hershman Leeson a další vybrané autory. Didaktická část popisuje a reflektuje edukativní program NGP, jenž vznikl v rámci výstavy hypertension23. Výtvarná část zahrnuje soubor propojující předchozí dvě části. Zabývá se motivem identity a jejího možného formování, kdy vychází z didaktické části a zpracovává tématiku odlišným způsobem. KLÍČOVÁ SLOVA Lynn Hershman Leeson, alter ego, identita, realita, fikce, maska, role, žitá zkušenost, vizuální umění, performativní umění, interakce, virtuální sféracs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis named "The Alter Ego Motif on the Edge of Reality and Fiction in Fine Art" deals with the motif of alter ego in visual art. The final thesis focuses on possible forms of utilizing alter ego in visual arts, emphasizing the blending of boundaries between the fictional world of art and the real world. It also explores the virtual sphere and possible uses of alter ego/self-presentation within it in the context of visual culture. As an example, it presents the work of Lynn Hershman Leeson and other selected authors. The didactic part describes and reflects on the educational program of the National Gallery Prague, which was created as part of the exhibition hypertension23. The artistic part includes a collection that connects the previous two parts. It deals with the motif of identity and its possible formation, drawing from the didactic part and processing the theme in a different manner. KEYWORDS Lynn Hershman Leeson, alter ego, identity, reality, fikction, mask, role, lived experience, visual art, performative art, interaction, virtual realityen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectLynn Hershman Leesonen_US
dc.subjectalter egoen_US
dc.subjectidentityen_US
dc.subjectrealityen_US
dc.subjectfictionen_US
dc.subjectmasken_US
dc.subjectroleen_US
dc.subjectlived experienceen_US
dc.subjectvisual arten_US
dc.subjectperformance arten_US
dc.subjectinteractionen_US
dc.subjectvirtual realmen_US
dc.subjectLynn Hershman Leesoncs_CZ
dc.subjectalter egocs_CZ
dc.subjectidentitacs_CZ
dc.subjectrealitacs_CZ
dc.subjectfikcecs_CZ
dc.subjectmaskacs_CZ
dc.subjectrolecs_CZ
dc.subjectžitá zkušenostcs_CZ
dc.subjectvizuální uměnícs_CZ
dc.subjectperformativní uměnícs_CZ
dc.subjectinterakcecs_CZ
dc.subjectvirtuální sféracs_CZ
dc.titleMotiv alter ega na hraně reality a fikce ve výtvarné tvorběcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId272107
dc.title.translatedThe alter ego motif on the edge of reality and fiction in visual arten_US
dc.contributor.refereeRaudenský, Martin
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish Language Oriented at Education - Art Education Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplineAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish Language Oriented at Education - Art Education Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce s názvem "Motiv alter ega na hraně reality a fikce ve výtvarné tvorbě" se zabývá motivem alter ega ve vizuálním umění. Závěrečná práce se zaměřuje na možné formy využití alter ega výtvarného umění, kdy klade důraz na prolnutí hranic mezi fiktivním světem umění a světem reálným. Zajímá se také o virtuální sféru a možné využití alter ega / sebeprezentace v něm v kontextu s vizuální kulturou. Jako příklad uvádí tvorbu Lynn Hershman Leeson a další vybrané autory. Didaktická část popisuje a reflektuje edukativní program NGP, jenž vznikl v rámci výstavy hypertension23. Výtvarná část zahrnuje soubor propojující předchozí dvě části. Zabývá se motivem identity a jejího možného formování, kdy vychází z didaktické části a zpracovává tématiku odlišným způsobem. KLÍČOVÁ SLOVA Lynn Hershman Leeson, alter ego, identita, realita, fikce, maska, role, žitá zkušenost, vizuální umění, performativní umění, interakce, virtuální sféracs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis named "The Alter Ego Motif on the Edge of Reality and Fiction in Fine Art" deals with the motif of alter ego in visual art. The final thesis focuses on possible forms of utilizing alter ego in visual arts, emphasizing the blending of boundaries between the fictional world of art and the real world. It also explores the virtual sphere and possible uses of alter ego/self-presentation within it in the context of visual culture. As an example, it presents the work of Lynn Hershman Leeson and other selected authors. The didactic part describes and reflects on the educational program of the National Gallery Prague, which was created as part of the exhibition hypertension23. The artistic part includes a collection that connects the previous two parts. It deals with the motif of identity and its possible formation, drawing from the didactic part and processing the theme in a different manner. KEYWORDS Lynn Hershman Leeson, alter ego, identity, reality, fikction, mask, role, lived experience, visual art, performative art, interaction, virtual realityen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV