Rodiče žáků a výtvarná výchova.
Parents of pupils and art education.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/195424Identifikátory
SIS: 246415
Kolekce
- Kvalifikační práce [19157]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Fišerová, Zuzana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
22. 5. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
výtvarná výchova, rodiče žáků, komunikace, očekávání a nároky, společné úkolyKlíčová slova (anglicky)
art education, parents of pupils, communication, expectations and demands, common tasksTématem diplomové práce jsou postoje rodičů k předmětu výtvarná výchova. Práce si klade za cíl postoje rodičů k výtvarné výchově popsat a zasadit je do kontextu vývoje a pojetí předmětu výtvarná výchova. Zabývá se tématem vztahů rodičů žáků se školou a přibližuje možnosti, jak může škola případně učitel s rodiči komunikovat. Výzkumná část mapuje rodičovský přístup k výtvarné výchově z pohledu jejich zkušenosti a zkušenosti jejich dětí. Cílem výzkumného šetření je ověřit předem stanovené hypotézy, které se týkají důležitosti předmětu výtvarná výchova z pohledu rodičů. Především vliv jejich zkušenosti na celkový pohled na předmět a jejich znalostí kurikulárních dokumentů. Na výzkumnou část navazuje didaktický projekt, který testuje komunikaci s rodiči prostřednictvím domácích úkolů z výtvarné výchovy. Sérii tří domácích úkolů uzavírá výstava, na které proběhla společná reflexe všech vytvořených děl. KLÍČOVÁ SLOVA výtvarná výchova, rodiče žáků, komunikace, očekávání a nároky, společné úkoly
The topic of the thesis is parents' attitudes towards the subject of art education. The thesis aims to describe parents' attitudes towards art education and to place them in the context of the development and conception of the subject of art education. It deals with the topic of parents' relations with the school and presents the ways in which the school or the teacher can communicate with parents. The research section maps parents' approach to art education in terms of their experience and that of their children. The aim of the research investigation is to test predetermined hypotheses concerning the importance of the subject of art education from the parents' perspective. In particular, the influence of their experience on their overall view of the subject and their knowledge of curriculum documents. The research part is followed by a didactic project that tests communication with parents through art education homework. The series of three homework assignments concludes with an exhibition where a joint reflection of all the works produced took place. KEYWORDS art education, parents of pupils, communication, expectations and demands, common tasks