Envitromentální otázky v současném umění
Environmental question in the contemporary art
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/195426Identifikátory
SIS: 254670
Kolekce
- Kvalifikační práce [19160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Fremlová, Vendula
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání - Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
20. 5. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
eco art, recyklované umění, umění z odpadu, land art, aktivistické umění, ekologická krizeKlíčová slova (anglicky)
eco art, recycled art, junk art, land art, activist art, ecological crisisBakalářská práce je zaměřena na výtvarné umění, které se zabývá environmentální tematikou, a na umění, které upozorňuje na současnou environmentální krizi, která je dnes aktuálním tématem. Autorka v teoretické části představí výtvarné umělce, jejichž tvorba souvisí s ochranou životního prostředí, a bude popisovat směry a techniky, které se environmentální tematice věnují. Praktická část bude zaměřena na vlastní výtvarnou tvorbu v cyklu maleb na téma environmentální otázky. V didaktické části se bude autorka zabývat vzájemným navázáním environmentální výchovy a výtvarné výchovy a následně navrhne sérii výtvarných metod, které využije ve výuce. KLÍČOVÁ SLOVA eco art, recyklované umění, umění z odpadu, land art, aktivistické umění, ekologická krize
The bachelor thesis focuses on art that deals with environmental issues and art that draws attention to the current environmental crisis, which is a hot topic today. In the theoretical part, the author will introduce visual artists whose work is related to environmental protection and will describe the directions and techniques that deal with environmental issues. The practical part will focus on her own artistic work in a series of paintings on environmental issues. In the didactic part, the author will discuss the interrelationship between environmental education and art education and then propose a series of art methods to be used in teaching. KEYWORDS Eco art, recycled art, junk art, land art, activist art, ecological crisis