Zobrazit minimální záznam

The Moment of Two. Boundaries of the Aesthetic Conception of the Male and Female Principle in the Work of Søren Kierkegaard
dc.contributor.advisorČapek, Jakub
dc.creatorŘíha, František
dc.date.accessioned2024-11-29T12:28:35Z
dc.date.available2024-11-29T12:28:35Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/195475
dc.description.abstractKierkegaardovo estetické stádium ze své povahy zakládá a dále vymezuje možnost člověka existovat ve vztahu k sobě samému a svému já jako závaznému absolutnímu určení a podstatné jedinečnosti své individuality. Motivy estetična pro Kierkegaarda ovšem nejsou pouze stěžejním rozvržením lidské existence, ale i těžištěm jeho osobitého výkladu mužství a ženství. Zájmem této práce je tedy to, do jaké míry, vzhledem k umenšenému důrazu na mužství a ženství v dalších stádiích, je nabízející se nárok vypovídat o mužství a ženství výlučně esteticky pro Kierkegaarda filosoficky platný, dále, jak je bytí mužem či ženou specifické ke stávání se sebou samým a dle toho, nakolik je Kierkegaardova samotná potřeba pohlavního rozlišení směrodatná k jeho centrálnímu pojmu já a od něj odvisle členěného procesu sebeuskutečnění.cs_CZ
dc.description.abstractBy its very nature, Kierkegaard's aesthetic stage establishes and further defines the possibility of a person to exist in relation to himself and to his self as a binding absolute determination and essential uniqueness of his individuality. However, for Kierkegaard, aesthetic motives are not only the central layout of human existence, but also the focus of his unique interpretation of masculinity and femininity. The interest of this work is therefore to investigate to what extent, due to the reduced emphasis on masculinity and femininity in later stages, the claim offered to speak about masculinity and femininity exclusively aesthetically is philosophically valid for Kierkegaard, furthermore, how being a man or a woman is specific to becoming oneself and according to that, how much Kierkegaard's very need for sexual difference is decisive to his central concept of the self and the dependently structured process of self-realization.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectKierkegaard|masculinity|femininity|sex|aesthetic stage|ethical stage|religious stage|love|sensuousness|immediacy|moment|synthesis|relation|spirit|existenceen_US
dc.subjectKierkegaard|mužství|ženství|pohlaví|estetické stádium|etické stádium|náboženské stádium|láska|smyslnost|bezprostřednost|okamžik|syntéza|vztah|duch|existencecs_CZ
dc.titleOkamžik dvou. Hranice estetického pojetí mužského a ženského principu v díle Sørena Kierkegaardacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentInstitute of Philosophy and Religious Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav filosofie a religionistikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId257292
dc.title.translatedThe Moment of Two. Boundaries of the Aesthetic Conception of the Male and Female Principle in the Work of Søren Kierkegaarden_US
dc.contributor.refereeNěmec, Václav
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhilosophyen_US
thesis.degree.disciplineFilozofiecs_CZ
thesis.degree.programPhilosophyen_US
thesis.degree.programFilozofiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav filosofie a religionistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Philosophy and Religious Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFilozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPhilosophyen_US
uk.degree-program.csFilozofiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilosophyen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csKierkegaardovo estetické stádium ze své povahy zakládá a dále vymezuje možnost člověka existovat ve vztahu k sobě samému a svému já jako závaznému absolutnímu určení a podstatné jedinečnosti své individuality. Motivy estetična pro Kierkegaarda ovšem nejsou pouze stěžejním rozvržením lidské existence, ale i těžištěm jeho osobitého výkladu mužství a ženství. Zájmem této práce je tedy to, do jaké míry, vzhledem k umenšenému důrazu na mužství a ženství v dalších stádiích, je nabízející se nárok vypovídat o mužství a ženství výlučně esteticky pro Kierkegaarda filosoficky platný, dále, jak je bytí mužem či ženou specifické ke stávání se sebou samým a dle toho, nakolik je Kierkegaardova samotná potřeba pohlavního rozlišení směrodatná k jeho centrálnímu pojmu já a od něj odvisle členěného procesu sebeuskutečnění.cs_CZ
uk.abstract.enBy its very nature, Kierkegaard's aesthetic stage establishes and further defines the possibility of a person to exist in relation to himself and to his self as a binding absolute determination and essential uniqueness of his individuality. However, for Kierkegaard, aesthetic motives are not only the central layout of human existence, but also the focus of his unique interpretation of masculinity and femininity. The interest of this work is therefore to investigate to what extent, due to the reduced emphasis on masculinity and femininity in later stages, the claim offered to speak about masculinity and femininity exclusively aesthetically is philosophically valid for Kierkegaard, furthermore, how being a man or a woman is specific to becoming oneself and according to that, how much Kierkegaard's very need for sexual difference is decisive to his central concept of the self and the dependently structured process of self-realization.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav filosofie a religionistikycs_CZ
thesis.grade.code4
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusN


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV