Zobrazit minimální záznam

Investing basics for secondary schools
dc.contributor.advisorHromadová, Jana
dc.creatorJašková, Michaela
dc.date.accessioned2024-11-28T17:35:33Z
dc.date.available2024-11-28T17:35:33Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/195778
dc.description.abstractBakalářská práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V úvodu teoretické části je vysvětleno, co rozumíme pod pojmy finanční gramotnost a finanční vzdělávání. Následuje stručný popis vývoje finančního vzdělávání v České republice a rozbor dostupných učebních materiálů. Druhá polovina teoretické části je zaměřena na investování. Zabývá se základními principy investování, jednotlivými investičními produkty a vhodností jejich použití. Praktická část navazuje na teoretickou. Cílem praktické části je zadání a řešení pracovních listů, jejichž náplní je výběr vhodné investiční strategie na základě zadaného cíle a investičního horizontu. Součásti pracovních listů je výpočet výnosnosti a rizikovosti investičního portfolia, které kombinuje více tříd aktiv.cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The introduction of the theoretical part explains the concepts of financial literacy and financial education. This is followed by a brief description of the development of financial education in the Czech Republic and an analysis of the available teaching materials. The second half of the theoretical part focuses on investing. It deals with the basic principles of investing, individual investment products, and the suitability of their use. The practical part builds on the theoretical part. The aim of the practical part is to create and solve worksheets, which involve selecting an appropriate investment strategy based on a given goal and investment horizon. The worksheets include calculations of the return and risk of an investment portfolio that combines multiple asset classes.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectinvestment|financial mathematics|financial literacyen_US
dc.subjectinvestice|finanční matematika|finanční gramotnostcs_CZ
dc.titleZáklady investování pro střední školycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-13
dc.description.departmentDepartment of Mathematics Educationen_US
dc.description.departmentKatedra didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId270595
dc.title.translatedInvesting basics for secondary schoolsen_US
dc.contributor.refereeRobová, Jarmila
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysics for Teacher Education - Mathematics for Teacher Educationen_US
thesis.degree.disciplineFyzika se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Matematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programPhysics for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programFyzika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky matematikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Mathematics Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFyzika se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Matematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysics for Teacher Education - Mathematics for Teacher Educationen_US
uk.degree-program.csFyzika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enPhysics for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V úvodu teoretické části je vysvětleno, co rozumíme pod pojmy finanční gramotnost a finanční vzdělávání. Následuje stručný popis vývoje finančního vzdělávání v České republice a rozbor dostupných učebních materiálů. Druhá polovina teoretické části je zaměřena na investování. Zabývá se základními principy investování, jednotlivými investičními produkty a vhodností jejich použití. Praktická část navazuje na teoretickou. Cílem praktické části je zadání a řešení pracovních listů, jejichž náplní je výběr vhodné investiční strategie na základě zadaného cíle a investičního horizontu. Součásti pracovních listů je výpočet výnosnosti a rizikovosti investičního portfolia, které kombinuje více tříd aktiv.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The introduction of the theoretical part explains the concepts of financial literacy and financial education. This is followed by a brief description of the development of financial education in the Czech Republic and an analysis of the available teaching materials. The second half of the theoretical part focuses on investing. It deals with the basic principles of investing, individual investment products, and the suitability of their use. The practical part builds on the theoretical part. The aim of the practical part is to create and solve worksheets, which involve selecting an appropriate investment strategy based on a given goal and investment horizon. The worksheets include calculations of the return and risk of an investment portfolio that combines multiple asset classes.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV