dc.contributor.advisor | Hromadová, Jana | |
dc.creator | Jašková, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2024-11-28T17:35:33Z | |
dc.date.available | 2024-11-28T17:35:33Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/195778 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V úvodu teoretické části je vysvětleno, co rozumíme pod pojmy finanční gramotnost a finanční vzdělávání. Následuje stručný popis vývoje finančního vzdělávání v České republice a rozbor dostupných učebních materiálů. Druhá polovina teoretické části je zaměřena na investování. Zabývá se základními principy investování, jednotlivými investičními produkty a vhodností jejich použití. Praktická část navazuje na teoretickou. Cílem praktické části je zadání a řešení pracovních listů, jejichž náplní je výběr vhodné investiční strategie na základě zadaného cíle a investičního horizontu. Součásti pracovních listů je výpočet výnosnosti a rizikovosti investičního portfolia, které kombinuje více tříd aktiv. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The bachelor thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The introduction of the theoretical part explains the concepts of financial literacy and financial education. This is followed by a brief description of the development of financial education in the Czech Republic and an analysis of the available teaching materials. The second half of the theoretical part focuses on investing. It deals with the basic principles of investing, individual investment products, and the suitability of their use. The practical part builds on the theoretical part. The aim of the practical part is to create and solve worksheets, which involve selecting an appropriate investment strategy based on a given goal and investment horizon. The worksheets include calculations of the return and risk of an investment portfolio that combines multiple asset classes. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | investment|financial mathematics|financial literacy | en_US |
dc.subject | investice|finanční matematika|finanční gramotnost | cs_CZ |
dc.title | Základy investování pro střední školy | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-13 | |
dc.description.department | Department of Mathematics Education | en_US |
dc.description.department | Katedra didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.identifier.repId | 270595 | |
dc.title.translated | Investing basics for secondary schools | en_US |
dc.contributor.referee | Robová, Jarmila | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Physics for Teacher Education - Mathematics for Teacher Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Fyzika se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Matematika se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Physics for Teacher Education | en_US |
thesis.degree.program | Fyzika se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky matematiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Mathematics Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Fyzika se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Matematika se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Physics for Teacher Education - Mathematics for Teacher Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Fyzika se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Physics for Teacher Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V úvodu teoretické části je vysvětleno, co rozumíme pod pojmy finanční gramotnost a finanční vzdělávání. Následuje stručný popis vývoje finančního vzdělávání v České republice a rozbor dostupných učebních materiálů. Druhá polovina teoretické části je zaměřena na investování. Zabývá se základními principy investování, jednotlivými investičními produkty a vhodností jejich použití. Praktická část navazuje na teoretickou. Cílem praktické části je zadání a řešení pracovních listů, jejichž náplní je výběr vhodné investiční strategie na základě zadaného cíle a investičního horizontu. Součásti pracovních listů je výpočet výnosnosti a rizikovosti investičního portfolia, které kombinuje více tříd aktiv. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The bachelor thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The introduction of the theoretical part explains the concepts of financial literacy and financial education. This is followed by a brief description of the development of financial education in the Czech Republic and an analysis of the available teaching materials. The second half of the theoretical part focuses on investing. It deals with the basic principles of investing, individual investment products, and the suitability of their use. The practical part builds on the theoretical part. The aim of the practical part is to create and solve worksheets, which involve selecting an appropriate investment strategy based on a given goal and investment horizon. The worksheets include calculations of the return and risk of an investment portfolio that combines multiple asset classes. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky matematiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |