Didaktické využití animovaného seriálu "Byl jednou jeden život" ve výuce přírodopisu
Didactic use of the Animated Series "Once Upon a Time Life" in Education of Natural Science
rigorózní práce (UZNÁNO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/195818Identifikátory
SIS: 272780
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství biologie pro 2. st. ZŠ a SŠ
Katedra / ústav / klinika
Katedra biologie a environmentálních studií
Datum obhajoby
7. 8. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Uznáno
Klíčová slova (česky)
biologie člověka, "Byl jednou jeden život", animace, video, pracovní listyKlíčová slova (anglicky)
Human Biology, "Once Upon a Time Life", Animations, Videos, WorksheetsPředložená rigorózní práce nese název "Didaktické využití animovaného seriálu "Byl jednou jeden život" ve výuce přírodopisu" a zabývá se možnostmi implementace zmíněného animovaného seriálu "Byl jednou jeden život" ve výuce přírodopisu na základních školách a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií. Cílem práce je nabídnout možnost využití pracovních listů vytvořených na míru populárnímu animovanému seriálu "Byl jednou jeden život" ve výuce přírodopisu na základní školách a na nižším stupni víceletých gymnázií. V návaznosti na to pracovní listy k vybraným dílům zmíněného seriálu vytvořit, a to v neřešené i řešené podobě. Dále pak skrze rozeslání pracovních listů do škol ověřit jejich využitelnost. Jako nástroje, pro získávání informací a dat, byly v praktické části práce použity polostrukturované rozhovory (pilotní výzkum) a on-line dotazníkové šetření. Pro sběr dat o využitelnosti a kvalitně vytvořených pracovních listů vyzkoušených ve výuce, byly použity evaluační archy vytvořené zvlášť pro žáky a zvlášť pro pedagogy. S odkazem na výše uvedené výzkumné nástroje lze hovořit o následujících zjištěních této rigorózní práce. Jedním z prvních a zjištění je to, že i v dnešní výuce nachází seriál "Byl jednou jeden život" u části učitelů využití, a to i přes značnou konkurenci moderních zdrojů...
The presented rigorous thesis is entitled "Didactic use of the animated series "Once Upon a Time" in the teaching of science" and deals with the possibilities of implementing the animated series "Once Upon a Time" in the teaching of science in primary schools and in the corresponding years of multi-year grammar schools. The aim of the rigorous thesis is to offer the possibility of using worksheets tailored to the popular animated series "Once Upon a Time" in the teaching of science in primary schools and at the lower level of multi-year grammar schools. In connection with this, to create worksheets for selected episodes of the said series, both in unresolved and resolved form. Then, by sending the worksheets to schools, to verify their usefulness. Semi-structured interviews (pilot research) and an online questionnaire survey were used as tools for gathering information and data in the practical part of the work. To collect data on the usability and quality of the worksheets tested in the classroom, evaluation sheets created separately for students and for teachers were used. With reference to the above research tools, the following findings of this rigorous thesis can be discussed. One of the first findings is that even in today's teaching, the series "Once Upon a Time" finds use among some...