Show simple item record

Structured 3 demensional wholes in kindergarten
dc.contributor.advisorKaslová, Michaela
dc.creatorStejskalová, Judita
dc.date.accessioned2024-12-07T09:55:55Z
dc.date.available2024-12-07T09:55:55Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/195856
dc.description.abstractHlavním cílem bakalářské práce je sestavit funkční gradovanou sérii aktivit zaměřených na vnímání trojrozměrného strukturovaného celku u dětí předškolního věku v nejužším vymezení tohoto termínu, tedy dětí ve věku od 5 do 7 let. Výzkumné šetření proběhlo formou kvalitativního výzkumu a bylo do něj zahrnuto celkem 30 dětí ze dvou mateřských škol. Série obsahuje celkem pět aktivit, které staví na principu Kimovy hry s využitím zátiší jako strukturovaného trojrozměrného celku. K práci se sérií bylo vytvořeno jedno vzorové zátiší, které figurovalo ve všech aktivitách a vždy jedno zátiší výsledné s jistými změnami (absence předmětu, změna detailu...). Úkolem dětí bylo tato dvě zátiší sekvenčně porovnat a odhalit případné změny. Nejnáročnější aktivitou byla komparace papírové fotografie se vzorovým trojrozměrných zátiším, kde hodně dětí vyžadovalo dopomoc ve formě gestického navedení na analýzu fotografie. Tato série pomáhá dětem s rozvojem analyticko - syntetického vnímání strukturovaných celků při jejich vzájemné komparaci na úrovni paměť - percepce; percepce - percepce. Vyhodnocování jednotlivých aktivit proběhlo formou analýzy videozáznamů, které byly pořízeny v průběhu konání výzkumného šetření. Z výzkumného šetření plyne, že série aktivit vhodně rozvíjí analyticko - syntetické vnímání dětí při práci...cs_CZ
dc.description.abstractThe main goal of the bachelor thesis is to compile a functional graded series of activities focused on the perception of a three-dimensional structured whole of preschool children in the narrowest definition of this term, i.e. children aged 5 to 7 years. The research investigation took the form of qualitative research and included a total of 30 children from two kindergartens. The series includes a total of five activities that build on the principle of Kim's game using still life as a structured three-dimensional whole. To work with the series, one model of still life was created that figured in all the activities and always one final still life with some changes (absence of an object, change of detail...). The children's task was to compare the two still lives sequentially and detect any changes. The most challenging activity was the comparison of the paper photograph with a three-dimensional model of still life, where many children required assistance in the form of gestural guidance to analyse the photograph. This series helps children to develop an analytical-synthetic perception of structured wholes when comparing them with each other at the level of memory-perception; perception-perception. The evaluation of each activity was done by analyzing the video recordings that were taken during the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectwhole and its partsen_US
dc.subjectstructureen_US
dc.subjectcompositionen_US
dc.subjectcorrectionen_US
dc.subjectpre-school child;en_US
dc.subjectcelek a jeho částics_CZ
dc.subjectstrukturacs_CZ
dc.subjectkompozicecs_CZ
dc.subjectkorekcecs_CZ
dc.subjectpředškolní dítě;cs_CZ
dc.titleStrukturované trojrozměrné celky v mateřské školecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-20
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId247811
dc.title.translatedStructured 3 demensional wholes in kindergartenen_US
dc.contributor.refereeSlezáková, Jana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHlavním cílem bakalářské práce je sestavit funkční gradovanou sérii aktivit zaměřených na vnímání trojrozměrného strukturovaného celku u dětí předškolního věku v nejužším vymezení tohoto termínu, tedy dětí ve věku od 5 do 7 let. Výzkumné šetření proběhlo formou kvalitativního výzkumu a bylo do něj zahrnuto celkem 30 dětí ze dvou mateřských škol. Série obsahuje celkem pět aktivit, které staví na principu Kimovy hry s využitím zátiší jako strukturovaného trojrozměrného celku. K práci se sérií bylo vytvořeno jedno vzorové zátiší, které figurovalo ve všech aktivitách a vždy jedno zátiší výsledné s jistými změnami (absence předmětu, změna detailu...). Úkolem dětí bylo tato dvě zátiší sekvenčně porovnat a odhalit případné změny. Nejnáročnější aktivitou byla komparace papírové fotografie se vzorovým trojrozměrných zátiším, kde hodně dětí vyžadovalo dopomoc ve formě gestického navedení na analýzu fotografie. Tato série pomáhá dětem s rozvojem analyticko - syntetického vnímání strukturovaných celků při jejich vzájemné komparaci na úrovni paměť - percepce; percepce - percepce. Vyhodnocování jednotlivých aktivit proběhlo formou analýzy videozáznamů, které byly pořízeny v průběhu konání výzkumného šetření. Z výzkumného šetření plyne, že série aktivit vhodně rozvíjí analyticko - syntetické vnímání dětí při práci...cs_CZ
uk.abstract.enThe main goal of the bachelor thesis is to compile a functional graded series of activities focused on the perception of a three-dimensional structured whole of preschool children in the narrowest definition of this term, i.e. children aged 5 to 7 years. The research investigation took the form of qualitative research and included a total of 30 children from two kindergartens. The series includes a total of five activities that build on the principle of Kim's game using still life as a structured three-dimensional whole. To work with the series, one model of still life was created that figured in all the activities and always one final still life with some changes (absence of an object, change of detail...). The children's task was to compare the two still lives sequentially and detect any changes. The most challenging activity was the comparison of the paper photograph with a three-dimensional model of still life, where many children required assistance in the form of gestural guidance to analyse the photograph. This series helps children to develop an analytical-synthetic perception of structured wholes when comparing them with each other at the level of memory-perception; perception-perception. The evaluation of each activity was done by analyzing the video recordings that were taken during the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV