dc.contributor.advisor | Kaslová, Michaela | |
dc.creator | Stejskalová, Judita | |
dc.date.accessioned | 2024-12-07T09:55:55Z | |
dc.date.available | 2024-12-07T09:55:55Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/195856 | |
dc.description.abstract | Hlavním cílem bakalářské práce je sestavit funkční gradovanou sérii aktivit zaměřených na vnímání trojrozměrného strukturovaného celku u dětí předškolního věku v nejužším vymezení tohoto termínu, tedy dětí ve věku od 5 do 7 let. Výzkumné šetření proběhlo formou kvalitativního výzkumu a bylo do něj zahrnuto celkem 30 dětí ze dvou mateřských škol. Série obsahuje celkem pět aktivit, které staví na principu Kimovy hry s využitím zátiší jako strukturovaného trojrozměrného celku. K práci se sérií bylo vytvořeno jedno vzorové zátiší, které figurovalo ve všech aktivitách a vždy jedno zátiší výsledné s jistými změnami (absence předmětu, změna detailu...). Úkolem dětí bylo tato dvě zátiší sekvenčně porovnat a odhalit případné změny. Nejnáročnější aktivitou byla komparace papírové fotografie se vzorovým trojrozměrných zátiším, kde hodně dětí vyžadovalo dopomoc ve formě gestického navedení na analýzu fotografie. Tato série pomáhá dětem s rozvojem analyticko - syntetického vnímání strukturovaných celků při jejich vzájemné komparaci na úrovni paměť - percepce; percepce - percepce. Vyhodnocování jednotlivých aktivit proběhlo formou analýzy videozáznamů, které byly pořízeny v průběhu konání výzkumného šetření. Z výzkumného šetření plyne, že série aktivit vhodně rozvíjí analyticko - syntetické vnímání dětí při práci... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The main goal of the bachelor thesis is to compile a functional graded series of activities focused on the perception of a three-dimensional structured whole of preschool children in the narrowest definition of this term, i.e. children aged 5 to 7 years. The research investigation took the form of qualitative research and included a total of 30 children from two kindergartens. The series includes a total of five activities that build on the principle of Kim's game using still life as a structured three-dimensional whole. To work with the series, one model of still life was created that figured in all the activities and always one final still life with some changes (absence of an object, change of detail...). The children's task was to compare the two still lives sequentially and detect any changes. The most challenging activity was the comparison of the paper photograph with a three-dimensional model of still life, where many children required assistance in the form of gestural guidance to analyse the photograph. This series helps children to develop an analytical-synthetic perception of structured wholes when comparing them with each other at the level of memory-perception; perception-perception. The evaluation of each activity was done by analyzing the video recordings that were taken during the... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | whole and its parts | en_US |
dc.subject | structure | en_US |
dc.subject | composition | en_US |
dc.subject | correction | en_US |
dc.subject | pre-school child; | en_US |
dc.subject | celek a jeho části | cs_CZ |
dc.subject | struktura | cs_CZ |
dc.subject | kompozice | cs_CZ |
dc.subject | korekce | cs_CZ |
dc.subject | předškolní dítě; | cs_CZ |
dc.title | Strukturované trojrozměrné celky v mateřské škole | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-05-20 | |
dc.description.department | Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 247811 | |
dc.title.translated | Structured 3 demensional wholes in kindergarten | en_US |
dc.contributor.referee | Slezáková, Jana | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Nursery Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro mateřské školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro mateřské školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Nursery Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Hlavním cílem bakalářské práce je sestavit funkční gradovanou sérii aktivit zaměřených na vnímání trojrozměrného strukturovaného celku u dětí předškolního věku v nejužším vymezení tohoto termínu, tedy dětí ve věku od 5 do 7 let. Výzkumné šetření proběhlo formou kvalitativního výzkumu a bylo do něj zahrnuto celkem 30 dětí ze dvou mateřských škol. Série obsahuje celkem pět aktivit, které staví na principu Kimovy hry s využitím zátiší jako strukturovaného trojrozměrného celku. K práci se sérií bylo vytvořeno jedno vzorové zátiší, které figurovalo ve všech aktivitách a vždy jedno zátiší výsledné s jistými změnami (absence předmětu, změna detailu...). Úkolem dětí bylo tato dvě zátiší sekvenčně porovnat a odhalit případné změny. Nejnáročnější aktivitou byla komparace papírové fotografie se vzorovým trojrozměrných zátiším, kde hodně dětí vyžadovalo dopomoc ve formě gestického navedení na analýzu fotografie. Tato série pomáhá dětem s rozvojem analyticko - syntetického vnímání strukturovaných celků při jejich vzájemné komparaci na úrovni paměť - percepce; percepce - percepce. Vyhodnocování jednotlivých aktivit proběhlo formou analýzy videozáznamů, které byly pořízeny v průběhu konání výzkumného šetření. Z výzkumného šetření plyne, že série aktivit vhodně rozvíjí analyticko - syntetické vnímání dětí při práci... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The main goal of the bachelor thesis is to compile a functional graded series of activities focused on the perception of a three-dimensional structured whole of preschool children in the narrowest definition of this term, i.e. children aged 5 to 7 years. The research investigation took the form of qualitative research and included a total of 30 children from two kindergartens. The series includes a total of five activities that build on the principle of Kim's game using still life as a structured three-dimensional whole. To work with the series, one model of still life was created that figured in all the activities and always one final still life with some changes (absence of an object, change of detail...). The children's task was to compare the two still lives sequentially and detect any changes. The most challenging activity was the comparison of the paper photograph with a three-dimensional model of still life, where many children required assistance in the form of gestural guidance to analyse the photograph. This series helps children to develop an analytical-synthetic perception of structured wholes when comparing them with each other at the level of memory-perception; perception-perception. The evaluation of each activity was done by analyzing the video recordings that were taken during the... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |