Rozvoj žákovských kompetencí v projektové výuce matematiky
Development of students' competence in project teaching of mathematics
rigorózní práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/19586Identifikátory
SIS: 81649
Kolekce
- Kvalifikační práce [19160]
Autor
Oponent práce
Novotná, Jarmila
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematika
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
2. 2. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl
Význam slova projekt je odvozen z latinského slova proicio {hodit, vrhnout vpřed, napřáhnout). V pedagogické literatuře nenajdeme jednoznačné vymezení pojmu projekt. Ve většině případů se hovoří rovnou o projektové výuce a projektovém vyučování. Projekt se tedy vyznačuje koncentrací na žáky a svou sociální výchovně-vzdělávací hodnotou - v průběhu řešení se silně uplatňuje i sociální učení. Řešení projektu tedy přispívá nejen ke vzdělávání žáků po obsahové stránce, ale také k utváření jejich sociálních, komunikačních a dalších dovedností. Svým přiblížením životu velice podporuje vnitřní motivací žáků.
Význam slova projekt je odvozen z latinského slova proicio {hodit, vrhnout vpřed, napřáhnout). V pedagogické literatuře nenajdeme jednoznačné vymezení pojmu projekt. Ve většině případů se hovoří rovnou o projektové výuce a projektovém vyučování. Projekt se tedy vyznačuje koncentrací na žáky a svou sociální výchovně-vzdělávací hodnotou - v průběhu řešení se silně uplatňuje i sociální učení. Řešení projektu tedy přispívá nejen ke vzdělávání žáků po obsahové stránce, ale také k utváření jejich sociálních, komunikačních a dalších dovedností. Svým přiblížením životu velice podporuje vnitřní motivací žáků.