Zobrazit minimální záznam

Teaching geosciences in lessons of biology
dc.contributor.advisorRajsiglová, Ina
dc.creatorFleissig, Petr
dc.date.accessioned2024-12-20T09:56:11Z
dc.date.available2024-12-20T09:56:11Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196011
dc.description.abstractTato práce poukazuje na nejasné postavení geologického kurikula v soustavě přírodovědně zaměřených předmětů. V předkládaném článku pro potřeby rigorózní práce byla provedena komplexní reflexe výuky geologie v České republice, která byla zaměřena na historický vývoj, současný stav i možnosti budoucího rozvoje. SWOT analýzy, vytvořené z výpovědí žáků a učitelů, odhalily nejen slabé stránky a hrozby, ale také silné stránky a příležitosti, které mohou napomoci zlepšení výuky geologie. Dále je diskutováno začlenění pojmu geodiverzita do výuky na základní škole. Součástí příloh je i školní vzdělávací program s geologickými výstupy pro přírodopis druhého stupně základní školy (ISCED 2), který je autorem realizován od školního roku 2021/22. Práce představuje přehled dosavadní publikační činnosti autora, coby učitele základní školy. Klíčová slova geologie, didaktika přírodopisu, geodiverzita, základní školacs_CZ
dc.description.abstractThis work points to the unclear position of the geology curriculum in the system of science subjects. In the article presented for the purpose of the rigorous thesis, a comprehensive reflection of the teaching of geology in the Czech Republic was carried out, which focused on the historical development, the current state and the possibilities of future development. SWOT analyses, created from the statements of pupils and teachers, revealed not only weaknesses and threats, but also strengths and opportunities that can help to improve geology teaching. Furthermore, the integration of the concept of geodiversity into the lower secondary school curriculum is discussed. The appendices include a school curriculum with geological outcomes for biology on lower secondary school (ISCED 2), which is being implemented by the author from the school year 2021/22. Key words geology, didactics of biology, geodiversity, lower secondary schoolen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.titleVýuka geověd v hodinách biologie a přírodopisucs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-10-22
dc.description.departmentDepartment of Biology Educationen_US
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId273535
dc.title.translatedTeaching geosciences in lessons of biologyen_US
dc.contributor.refereeHolcová, Katarína
thesis.degree.nameRNDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Biology for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství biologie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Biology for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství biologie pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Biology Educationen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství biologie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Biology for Upper Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství biologie pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Biology for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTato práce poukazuje na nejasné postavení geologického kurikula v soustavě přírodovědně zaměřených předmětů. V předkládaném článku pro potřeby rigorózní práce byla provedena komplexní reflexe výuky geologie v České republice, která byla zaměřena na historický vývoj, současný stav i možnosti budoucího rozvoje. SWOT analýzy, vytvořené z výpovědí žáků a učitelů, odhalily nejen slabé stránky a hrozby, ale také silné stránky a příležitosti, které mohou napomoci zlepšení výuky geologie. Dále je diskutováno začlenění pojmu geodiverzita do výuky na základní škole. Součástí příloh je i školní vzdělávací program s geologickými výstupy pro přírodopis druhého stupně základní školy (ISCED 2), který je autorem realizován od školního roku 2021/22. Práce představuje přehled dosavadní publikační činnosti autora, coby učitele základní školy. Klíčová slova geologie, didaktika přírodopisu, geodiverzita, základní školacs_CZ
uk.abstract.enThis work points to the unclear position of the geology curriculum in the system of science subjects. In the article presented for the purpose of the rigorous thesis, a comprehensive reflection of the teaching of geology in the Czech Republic was carried out, which focused on the historical development, the current state and the possibilities of future development. SWOT analyses, created from the statements of pupils and teachers, revealed not only weaknesses and threats, but also strengths and opportunities that can help to improve geology teaching. Furthermore, the integration of the concept of geodiversity into the lower secondary school curriculum is discussed. The appendices include a school curriculum with geological outcomes for biology on lower secondary school (ISCED 2), which is being implemented by the author from the school year 2021/22. Key words geology, didactics of biology, geodiversity, lower secondary schoolen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky biologiecs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV