Zobrazit minimální záznam

Transition of graduates of education to the labour market
dc.contributor.advisorKoucký, Jan
dc.creatorZelenka, Martin
dc.date.accessioned2024-12-31T09:54:40Z
dc.date.available2024-12-31T09:54:40Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196034
dc.description.abstract1 ABSTRAKT Práce se zaměřuje na přechod absolventů pedagogických oborů ze vzdělávání do pracovního života v České republice. Téma je jak teoreticky, tak empiricky zasazeno do širšího kontextu přechodu všech absolventů vysokých škol. Zdrojem dat pro analýzy je několik rozsáhlých datových souborů - databáze SIMS, která poskytuje přesné údaje o počtech absolventů, databáze o nezaměstnanosti absolventů vysokých škol a tří šetření absolventů vysokých škol - REFLEX 2013, Absolvent 2018 a EUROGRADUATE 2022. Klíčovou částí práce je vytvoření klasifikace pedagogických studijních programů a studijních oborů (dál jen SPO) a klasifikace pedagogických povolání. Zjištěno bylo, že počty absolventů pedagogických SPO prošly dynamickým vývojem. Masifikace vysokého školství však nevedla k výraznému nárůstu počtu absolventů učitelských SPO a v posledních letech negativně působí vliv slabých populačních ročníků. Samotný přechod absolventů je značně závislý na oborovém zaměření. Výsledky všech tří šetření absolventů jasně ukazují, že absolventi učitelských SPO mají krátce po absolvování až dvakrát větší podíl pracujících v pedagogických povoláních než absolventi neučitelských pedagogických SPO. Typ SPO ovlivňuje i následující profesní mobilitu. Odchod z pedagogických povolání se odehrává zejména díky odchodu na rodičovskou...cs_CZ
dc.description.abstract1 ABSTRACT The thesis focuses on the transition of graduates of education from education to working life in the Czech Republic. The topic is both theoretically and empirically set in the broader context of the transition of all higher education graduates. The sources of data for the analysis are several large datasets - the SIMS database, which provides accurate data on the number of graduates, the database on unemployment of higher education graduates, and three surveys of higher education graduates - REFLEX 2013, Absolvent 2018 and EUROGRADUATE 2022. Key part of the work is the establishment of a classification of pedagogical study programmes and fields of study (hereafter referred to as SPO) and a classification of pedagogical occupations. It was found that the numbers of graduates of pedagogical SPOs have undergone a dynamic development. However, the massification of higher education has not led to a significant increase in the number of teacher training SPO graduates, and in recent years the influence of weak population years has had a negative impact. The actual transition of graduates is strongly dependent on the field of study. The results of all three graduate surveys clearly show that shortly after graduation, graduates of teacher training SOPs have up to twice the share of employed in pedagogical...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectTransition of graduatesen_US
dc.subjecthigher educationen_US
dc.subjectpedagogical fields of educationen_US
dc.subjectpedagogical occupationsen_US
dc.subjectgraduate unemploymenten_US
dc.subjectoccupational mobilityen_US
dc.subjecthorizontal and vertical matchen_US
dc.subjectincomeen_US
dc.subjectjob satisfactionen_US
dc.subjectPřechod absolventůcs_CZ
dc.subjectvysoké školstvícs_CZ
dc.subjectpedagogické oborycs_CZ
dc.subjectpedagogická povolánícs_CZ
dc.subjectnezaměstnanost absolventůcs_CZ
dc.subjectprofesní mobilitacs_CZ
dc.subjecthorizontální a vertikální souladcs_CZ
dc.subjectpříjemcs_CZ
dc.subjectspokojenost s pracícs_CZ
dc.titlePřechod absolventů pedagogických oborů na trh prácecs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-12-10
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId182863
dc.title.translatedTransition of graduates of education to the labour marketen_US
dc.contributor.refereeStraková, Jana
dc.contributor.refereeVeselý, Arnošt
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.cs1 ABSTRAKT Práce se zaměřuje na přechod absolventů pedagogických oborů ze vzdělávání do pracovního života v České republice. Téma je jak teoreticky, tak empiricky zasazeno do širšího kontextu přechodu všech absolventů vysokých škol. Zdrojem dat pro analýzy je několik rozsáhlých datových souborů - databáze SIMS, která poskytuje přesné údaje o počtech absolventů, databáze o nezaměstnanosti absolventů vysokých škol a tří šetření absolventů vysokých škol - REFLEX 2013, Absolvent 2018 a EUROGRADUATE 2022. Klíčovou částí práce je vytvoření klasifikace pedagogických studijních programů a studijních oborů (dál jen SPO) a klasifikace pedagogických povolání. Zjištěno bylo, že počty absolventů pedagogických SPO prošly dynamickým vývojem. Masifikace vysokého školství však nevedla k výraznému nárůstu počtu absolventů učitelských SPO a v posledních letech negativně působí vliv slabých populačních ročníků. Samotný přechod absolventů je značně závislý na oborovém zaměření. Výsledky všech tří šetření absolventů jasně ukazují, že absolventi učitelských SPO mají krátce po absolvování až dvakrát větší podíl pracujících v pedagogických povoláních než absolventi neučitelských pedagogických SPO. Typ SPO ovlivňuje i následující profesní mobilitu. Odchod z pedagogických povolání se odehrává zejména díky odchodu na rodičovskou...cs_CZ
uk.abstract.en1 ABSTRACT The thesis focuses on the transition of graduates of education from education to working life in the Czech Republic. The topic is both theoretically and empirically set in the broader context of the transition of all higher education graduates. The sources of data for the analysis are several large datasets - the SIMS database, which provides accurate data on the number of graduates, the database on unemployment of higher education graduates, and three surveys of higher education graduates - REFLEX 2013, Absolvent 2018 and EUROGRADUATE 2022. Key part of the work is the establishment of a classification of pedagogical study programmes and fields of study (hereafter referred to as SPO) and a classification of pedagogical occupations. It was found that the numbers of graduates of pedagogical SPOs have undergone a dynamic development. However, the massification of higher education has not led to a significant increase in the number of teacher training SPO graduates, and in recent years the influence of weak population years has had a negative impact. The actual transition of graduates is strongly dependent on the field of study. The results of all three graduate surveys clearly show that shortly after graduation, graduates of teacher training SOPs have up to twice the share of employed in pedagogical...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.contributor.consultantWalterová, Eliška
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV