Zobrazit minimální záznam

Tic disorders in children with an emphasis on Comprehensive behavioral intervention for tics (CBIT)
dc.creatorTesar, Nicole
dc.date.accessioned2025-01-08T10:02:54Z
dc.date.available2025-01-08T10:02:54Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196118
dc.description.abstractTato rigorózní práce se zaměřuje na tikové poruchy u dětí a dospívajících a jejich léčbu. Teoretická část práce seznamuje čtenáře s problematikou prostřednictvím komplexního přehledu klasifikace tiků, jejich etiologie a interních i externích faktorů, které mají vliv na jejich proměnlivou povahu. Po uvedení do problematiky následuje návod na diagnostiku tikových poruch, která je důležitým předpokladem pro nasazení včasné a efektivní léčby. Práce tematicky navazuje zhodnocením dostupných léčebných metod, včetně tradiční farmakoterapie a v českém klinickém prostředí dosud málo známé behaviorální intervence. S ohledem na současný trend v klinické oblasti tikových poruch se práce dále zaměřuje na Komprehenzivní behaviorální intervenci pro tiky (CBIT). Na představení hlavních konceptů a metodiky navazuje výzkumná část s kvantitativní studií, která vůbec poprvé hodnotila účinnost této terapie, realizované v online formátu s českou populací dětí a dospívajících s chronickými tikovými poruchami. Vyhodnocení probíhalo na základě analýzy dat shromážděných během soukromé terapeutické praxe autorky mezi lety 2020 a 2024. V závěru jsou prezentovány výsledky a formulovány konkrétní kroky, které přispějí ke zmírnění negativních dopadů spojených s tikovými poruchamics_CZ
dc.description.abstractThis rigorous thesis focuses on tic disorders and their treatment in children and adolescents. Theoretical section of the thesis provides a reader with a comprehensive overview of tic classification, etiology, as well as internal and external factors that contribute to variable nature of the disorders. Following the theoretical section, the thesis presents guidelines for tic disorder diagnosis needed for effective treatment. The author then evaluates available treatment methods, including traditional pharmacotherapy and a behavioral intervention that is less-known within the clinical context in the Czech republic. The author also further explores Comprehensive behavioral intervention for tics (CBIT) in consideration of the current trends in the clinical field. With the main concepts and methodology established, the research section presents a study that for the first time assesses the effectiveness of CBIT therapy with online delivery in population of children and adolescents with chronic tic disorders in Czech republic. The evaluation is based on data collected between 2020 and 2024 within the author's private therapeutic practice. The thesis concludes with a presentation of the results and specific steps to mitigate the negative impacts associated with tic disorders in affected individualsen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecttics|tic disorders|Tourette syndrome|CBIT|Comprehensive behavioral intervention for ticsen_US
dc.subjecttiky|tikové poruchy|Touretteův syndrom|CBIT|Komprehenzivní behaviorální intervence pro tikycs_CZ
dc.titleTikové poruchy u dětí s důrazem na Komprehenzivní behaviorální intervenci pro tiky (CBIT)cs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-11-20
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId272386
dc.title.translatedTic disorders in children with an emphasis on Comprehensive behavioral intervention for tics (CBIT)en_US
dc.contributor.refereeUrban, Kamila
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTato rigorózní práce se zaměřuje na tikové poruchy u dětí a dospívajících a jejich léčbu. Teoretická část práce seznamuje čtenáře s problematikou prostřednictvím komplexního přehledu klasifikace tiků, jejich etiologie a interních i externích faktorů, které mají vliv na jejich proměnlivou povahu. Po uvedení do problematiky následuje návod na diagnostiku tikových poruch, která je důležitým předpokladem pro nasazení včasné a efektivní léčby. Práce tematicky navazuje zhodnocením dostupných léčebných metod, včetně tradiční farmakoterapie a v českém klinickém prostředí dosud málo známé behaviorální intervence. S ohledem na současný trend v klinické oblasti tikových poruch se práce dále zaměřuje na Komprehenzivní behaviorální intervenci pro tiky (CBIT). Na představení hlavních konceptů a metodiky navazuje výzkumná část s kvantitativní studií, která vůbec poprvé hodnotila účinnost této terapie, realizované v online formátu s českou populací dětí a dospívajících s chronickými tikovými poruchami. Vyhodnocení probíhalo na základě analýzy dat shromážděných během soukromé terapeutické praxe autorky mezi lety 2020 a 2024. V závěru jsou prezentovány výsledky a formulovány konkrétní kroky, které přispějí ke zmírnění negativních dopadů spojených s tikovými poruchamics_CZ
uk.abstract.enThis rigorous thesis focuses on tic disorders and their treatment in children and adolescents. Theoretical section of the thesis provides a reader with a comprehensive overview of tic classification, etiology, as well as internal and external factors that contribute to variable nature of the disorders. Following the theoretical section, the thesis presents guidelines for tic disorder diagnosis needed for effective treatment. The author then evaluates available treatment methods, including traditional pharmacotherapy and a behavioral intervention that is less-known within the clinical context in the Czech republic. The author also further explores Comprehensive behavioral intervention for tics (CBIT) in consideration of the current trends in the clinical field. With the main concepts and methodology established, the research section presents a study that for the first time assesses the effectiveness of CBIT therapy with online delivery in population of children and adolescents with chronic tic disorders in Czech republic. The evaluation is based on data collected between 2020 and 2024 within the author's private therapeutic practice. The thesis concludes with a presentation of the results and specific steps to mitigate the negative impacts associated with tic disorders in affected individualsen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.contributor.consultantMaulisová, Alice
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV