Metodologie autoevaluace školy
MEthodology of School Self-Evaluation
habilitační práce
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/196193Identifikátory
ISBN: 978-80-7603-423-5
Kolekce
- Habilitační práce [29]
Autor
Oponent práce
Rýdl, Karel
Pol, Milan
Hrabal, Vladimír
Afiliace autora
Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika
Datum obhajoby
18. 4. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova - Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Informace není k dispozici
Téma autoevaluace školy se objevilo ke konci minulého století návazně na zvýšení zájmu o téma kvality školy. Hledaly se cesty monitoringu a podpory kvality škol i vzdělávacích systémů.
Devadesátá léta znamenala pro Českou republiku otevření se těmto trendům, ba v nastoleném prostředí svobody a rodící se demokracie se jim dostávalo zvýšené pozornosti.
Autoevaluace školy jako „vlastní hodnocení školy“ byla pojmenována v novém školském zákoně z roku 2004. Následovalo období systematičtější podpory těchto procesů ve školách i formou různých rozvojových projektů.
Autoevaluace je chápána jako systematický, racionální proces. Proto má mít svoji metodologii, která bude tento proces reflektovat, zabývat se jednotlivými fázemi, použitými metodami a postupy. O to usiluje předložená kniha.