Zobrazit minimální záznam

Measuring the digital competencies of high school students when using mobile phones
dc.contributor.advisorVoňková, Hana
dc.creatorPetrovajová, Michaela
dc.date.accessioned2025-01-22T09:54:34Z
dc.date.available2025-01-22T09:54:34Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196195
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na problematiku digitálních kompetencí žáků středních škol při používání mobilních telefonů. V teoretické části jsou představeny základní pojmy jako digitální technologie, digitální kompetence, digitální generace, digitální gramotnost, digitální vyloučení, digitální závislost a digitální detox. Dále je popsán význam digitalizace a e-Governmentu, informační a komunikační technologie ve vzdělávání, včetně klíčových kompetencí v rámcových a školních vzdělávacích programech. Práce také zahrnuje historii a současnost mobilních telefonů a mobilních telefonních sítí, definuje žáka střední školy a zmiňuje několik zajímavostí souvisejících s užíváním mobilních telefonů. Empirická část se zabývá podrobnou analýzou a hodnocením vybraných digitálních kompetencí na základě dat ze strukturovaného dotazníku. Cílem výzkumu bylo zmapovat úroveň digitálních kompetencí žáků středních škol. Výzkum využil příběhy k zjištění heterogenity ve stylu odpovídání žáků, které lze využít i jako podklad pro vytvoření tzv. ukotvujících vinět. K řešení byla použita metoda analýzy dat ze strukturovaného dotazníku v kvantitativním výzkumu. Výsledky ukazují, že žáci středních škol mají různé úrovně digitálních dovedností a různé způsoby využívání mobilních telefonů. Závěry práce naznačují, že žáci,...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis focuses on the issue of digital competences of high school students when using mobile phones. In the theoretical part, basic concepts such as digital technology, digital competences, digital generation, digital literacy, digital exclusion, digital addiction and digital detox are introduced. Furthermore, the importance of digitization and e- Government, information and communication technologies in education, including key competencies in framework and school education programs, is described. The thesis also includes the history and present of mobile phones and mobile phone networks, defines a high school student and mentions several interesting facts related to the use of mobile phones. The empirical part deals with a detailed analysis and evaluation of selected digital competencies based on data from a structured questionnaire. The aim of the research was to map the level of digital competences of high school students. The research used stories to detect heterogeneity in the style of students' answers, which can also be used as a basis for the creation of so-called anchoring vignettes method. The method of data analysis from a structured questionnaire in quantitative research was used to solve the problem. The results show that high school students have different levels of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDigital competenceen_US
dc.subjecthigh school studentsen_US
dc.subjectmobile phoneen_US
dc.subjectanchoring vignette methoden_US
dc.subjectDigitální kompetencecs_CZ
dc.subjectžáci středních školcs_CZ
dc.subjectmobilní telefoncs_CZ
dc.subjectmetoda ukotvujících vinětcs_CZ
dc.titleMěření digitálních kompetencí žáků středních škol při používání mobilních telefonůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-06
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId246999
dc.title.translatedMeasuring the digital competencies of high school students when using mobile phonesen_US
dc.contributor.refereeČapek Adamec, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pedagogiky pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Educational Sciences for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pedagogiky pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pedagogiky pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství pedagogiky pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Educational Sciences for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zaměřuje na problematiku digitálních kompetencí žáků středních škol při používání mobilních telefonů. V teoretické části jsou představeny základní pojmy jako digitální technologie, digitální kompetence, digitální generace, digitální gramotnost, digitální vyloučení, digitální závislost a digitální detox. Dále je popsán význam digitalizace a e-Governmentu, informační a komunikační technologie ve vzdělávání, včetně klíčových kompetencí v rámcových a školních vzdělávacích programech. Práce také zahrnuje historii a současnost mobilních telefonů a mobilních telefonních sítí, definuje žáka střední školy a zmiňuje několik zajímavostí souvisejících s užíváním mobilních telefonů. Empirická část se zabývá podrobnou analýzou a hodnocením vybraných digitálních kompetencí na základě dat ze strukturovaného dotazníku. Cílem výzkumu bylo zmapovat úroveň digitálních kompetencí žáků středních škol. Výzkum využil příběhy k zjištění heterogenity ve stylu odpovídání žáků, které lze využít i jako podklad pro vytvoření tzv. ukotvujících vinět. K řešení byla použita metoda analýzy dat ze strukturovaného dotazníku v kvantitativním výzkumu. Výsledky ukazují, že žáci středních škol mají různé úrovně digitálních dovedností a různé způsoby využívání mobilních telefonů. Závěry práce naznačují, že žáci,...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis focuses on the issue of digital competences of high school students when using mobile phones. In the theoretical part, basic concepts such as digital technology, digital competences, digital generation, digital literacy, digital exclusion, digital addiction and digital detox are introduced. Furthermore, the importance of digitization and e- Government, information and communication technologies in education, including key competencies in framework and school education programs, is described. The thesis also includes the history and present of mobile phones and mobile phone networks, defines a high school student and mentions several interesting facts related to the use of mobile phones. The empirical part deals with a detailed analysis and evaluation of selected digital competencies based on data from a structured questionnaire. The aim of the research was to map the level of digital competences of high school students. The research used stories to detect heterogeneity in the style of students' answers, which can also be used as a basis for the creation of so-called anchoring vignettes method. The method of data analysis from a structured questionnaire in quantitative research was used to solve the problem. The results show that high school students have different levels of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV