dc.contributor.advisor | Laufková, Veronika | |
dc.creator | Petříková, Kristýna Anna | |
dc.date.accessioned | 2025-02-03T09:50:49Z | |
dc.date.available | 2025-02-03T09:50:49Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/196240 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou Lapbooku s pohádkovým námětem v mateřské škole. Cílem je realizovat aktivity tvorby Lapbooku na pohádkové téma s dětmi a evaluovat je. Prostřednictvím aktivity tvorby Lapbooku chceme docílit rozvoje čtenářské pregramotnosti, prohloubit informace o daném tématu, porozumění textu, podpořit u dětí schopnost propojování, představivosti, předvídání, rozvíjet u nich jemnou motoriku a paměť. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku dítěte předškolního věku s ohledem na téma práce. Popisuje motorický vývoj, jemnou a hrubou motoriku, dále psychický vývoj (myšlení, vnímání a uvažování, paměť, ...). V další kapitole popisuji knihu jako prostředek výchovy, typy knih, čtenářství a čtenářskou pregramotnost se zaměřením na děti předškolního věku, čtenářské strategie a třífázový model učení. V další kapitole popisuji význam pohádky u dětí předškolního věku. V poslední kapitole se zaměřuji na Lapbook, jeho využití v mateřské škole a preprimárním vzdělávání a návrh na tvorbu Lapbooku a jeho fyzickou podobu. V praktické části popisuji vlastní realizaci tvorby Lapbooku na pohádkové téma s dětmi a jeho evaluací. Ke své práci jsem využila metody výzkumu rozhovoru s pedagogem a rozhovorem s dětmi, dále pretestem, posttestem a pozorováním. Ve svém výzkumu jsem ověřovala dopad... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor's thesis looks at the creation of a Lapbook with a fairytale theme in a kindergarten. The main objective of my bachelor's thesis is to explore children's experiences with creating lapbooks, design activities involving lapbooks that enhance children's deeper understanding of the text and deepen their knowledge of a selected folklore fairy tale, and subsequently implement and evaluate these activities. Through the activity of creating a Lapbook, we want to achieve the development of pre-literacy, deepen information about the given topic, understanding of the text, support children's ability to connect, imagine, predict, develop their fine motoric skills and memory. The theoretical part focuses on the characteristics of a child of preschool age with respect to the topic of the work. It describes motoric development, fine and gross motoric skills, and psychological development (thinking, perception and reasoning, memory, ...). In the next chapter, I describe the book as a means of education, types of books, reading and reading pre-literacy with a focus on children of preschool age, reading strategies and the three-phase model of learning. In another chapter, I describe the meaning of fairy tales for children of preschool age. In the last chapter, I focus on the Lapbook, its use in... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | lapbook | cs_CZ |
dc.subject | pohádky | cs_CZ |
dc.subject | čtenářství | cs_CZ |
dc.subject | mateřská škola | cs_CZ |
dc.subject | lapbook | en_US |
dc.subject | fairy tale | en_US |
dc.subject | reading skills | en_US |
dc.subject | kindergarten | en_US |
dc.title | Tvorba lapbooku s pohádkovým námětem v mateřské škole | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-01-13 | |
dc.description.department | Katedra české literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 256996 | |
dc.title.translated | Creating a lapbook with a fairy tale theme in kindergarten | en_US |
dc.contributor.referee | Havlová, Jana | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro mateřské školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Nursery Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro mateřské školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra české literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro mateřské školy | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro mateřské školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Nursery Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou Lapbooku s pohádkovým námětem v mateřské škole. Cílem je realizovat aktivity tvorby Lapbooku na pohádkové téma s dětmi a evaluovat je. Prostřednictvím aktivity tvorby Lapbooku chceme docílit rozvoje čtenářské pregramotnosti, prohloubit informace o daném tématu, porozumění textu, podpořit u dětí schopnost propojování, představivosti, předvídání, rozvíjet u nich jemnou motoriku a paměť. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku dítěte předškolního věku s ohledem na téma práce. Popisuje motorický vývoj, jemnou a hrubou motoriku, dále psychický vývoj (myšlení, vnímání a uvažování, paměť, ...). V další kapitole popisuji knihu jako prostředek výchovy, typy knih, čtenářství a čtenářskou pregramotnost se zaměřením na děti předškolního věku, čtenářské strategie a třífázový model učení. V další kapitole popisuji význam pohádky u dětí předškolního věku. V poslední kapitole se zaměřuji na Lapbook, jeho využití v mateřské škole a preprimárním vzdělávání a návrh na tvorbu Lapbooku a jeho fyzickou podobu. V praktické části popisuji vlastní realizaci tvorby Lapbooku na pohádkové téma s dětmi a jeho evaluací. Ke své práci jsem využila metody výzkumu rozhovoru s pedagogem a rozhovorem s dětmi, dále pretestem, posttestem a pozorováním. Ve svém výzkumu jsem ověřovala dopad... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor's thesis looks at the creation of a Lapbook with a fairytale theme in a kindergarten. The main objective of my bachelor's thesis is to explore children's experiences with creating lapbooks, design activities involving lapbooks that enhance children's deeper understanding of the text and deepen their knowledge of a selected folklore fairy tale, and subsequently implement and evaluate these activities. Through the activity of creating a Lapbook, we want to achieve the development of pre-literacy, deepen information about the given topic, understanding of the text, support children's ability to connect, imagine, predict, develop their fine motoric skills and memory. The theoretical part focuses on the characteristics of a child of preschool age with respect to the topic of the work. It describes motoric development, fine and gross motoric skills, and psychological development (thinking, perception and reasoning, memory, ...). In the next chapter, I describe the book as a means of education, types of books, reading and reading pre-literacy with a focus on children of preschool age, reading strategies and the three-phase model of learning. In another chapter, I describe the meaning of fairy tales for children of preschool age. In the last chapter, I focus on the Lapbook, its use in... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literatury | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |