dc.contributor.advisor | Hráský, Pavel | |
dc.creator | Mareš, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2025-02-04T10:07:26Z | |
dc.date.available | 2025-02-04T10:07:26Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/196262 | |
dc.description.abstract | Název: Rozdíl výkonnosti chlapců sportovních a nesportovních tříd na druhém stupni základní školy. Cíle: Cílem diplomové práce je otestovat, vyhodnotit a porovnat úroveň tělesné zdatnosti pomocí testové baterie FITNESSGRAM a antropometrické hodnoty souboru sportovní a nesportovní třídy chlapců 2. stupně základní školy Dobiášova v Liberci. Metody: Ke splnění cílů práce jsme zvolili teoreticko-empirickou práci. Použitou vědeckou metodou našeho výzkumu je kvantitativní metoda kvaziexperiment. Využili jsme vybrané cviky z testové baterie FITNESSGRAM. Výzkumný soubor tvoří 111 chlapců, z toho 49 ze sportovních a 62 z nesportovních tříd druhého stupně základní školy Dobiášova v Liberci. Výsledky: Z výsledků výzkumu je patrné dosažení průměrně lepších výsledků v motorických testech u sportovních tříd chlapců. Testování ukázalo tyto průměrné výsledky v dané třídě: Vytrvalostní člunkový běh (přeběhy): 6. třída - nesportovní (19,5) a sportovní (52,8). 7. třída - nesportovní (43,3) a sportovní (97). 8. třída - nesportovní (28,6) a sportovní (67,8). 9. třída nesportovní (47,1) a sportovní (84,9). Hrudní předklony v lehu (počet): 6. třída - nesportovní (32,5) a sportovní (36,5). 7. třída - nesportovní (34,2) a sportovní (40,8). 8. třída - nesportovní (37,4) a sportovní (37,3). 9. třída - nesportovní (37,7) a... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Název: Difference in the performance of boys in sporting and non-sporting classes in the second stage of primary school. Objectives: The aim of the thesis is to test, evaluate and compare the level of physical fitness using the FITNESSGRAM test battery and the anthropometric values of a set of sport and non-sport class of boys of the 2nd grade of Dobiášova primary school in Liberec. Methods: To meet the objectives of the thesis we have chosen a theoretical-empirical work. The scientific method used in our research is a quantitative quasi- experiment method. We used selected exercises from the FITNESSGRAM test battery. The research population consists of 111 boys, 49 from sports and 62 from non-sports classes of the second grade of Dobiášova primary school in Liberec. Results: The results of the research show that boys in the sports classes achieved on average better results in motor tests. Testing showed the following average results in a given class: Endurance Boat Run (cross-country): 6th grade unsporting (19.5) and sporting (52.8). 7th grade - unsporting (43.3) and sporting (97). 8th grade - unsporting (28.6) and sporting (67.8). 9th grade - unsporting (47.1) and sporting (84.9). Chest flexion in supine position (number): 6th class - unsporting (32.5) and sporting (36.5). 7th class - unsporting... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.subject | fitnessgram | cs_CZ |
dc.subject | tělesná zdatnost | cs_CZ |
dc.subject | antropometrické hodnoty | cs_CZ |
dc.subject | motorické testy | cs_CZ |
dc.subject | fitnessgram | en_US |
dc.subject | physical fitness | en_US |
dc.subject | anthropometric values | en_US |
dc.subject | motoric tests | en_US |
dc.title | Rozdíl výkonnosti chlapců sportovních a nesportovních tříd na druhém stupni základní školy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-01-14 | |
dc.description.department | Katedra biomedicínského základu v kinantropologii | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Biomedical Foundation in Kinanthropology | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 261414 | |
dc.title.translated | Difference in the performance of boys in sporting and non-sporting classes in the second stage of primary school | en_US |
dc.contributor.referee | Kaplan, Aleš | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Health Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Výchova ke zdraví | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství tělesné výchovy pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra biomedicínského základu v kinantropologii | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Physical Education and Sport::Department of Biomedical Foundation in Kinanthropology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FTVS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Výchova ke zdraví | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Health Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství tělesné výchovy pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Název: Rozdíl výkonnosti chlapců sportovních a nesportovních tříd na druhém stupni základní školy. Cíle: Cílem diplomové práce je otestovat, vyhodnotit a porovnat úroveň tělesné zdatnosti pomocí testové baterie FITNESSGRAM a antropometrické hodnoty souboru sportovní a nesportovní třídy chlapců 2. stupně základní školy Dobiášova v Liberci. Metody: Ke splnění cílů práce jsme zvolili teoreticko-empirickou práci. Použitou vědeckou metodou našeho výzkumu je kvantitativní metoda kvaziexperiment. Využili jsme vybrané cviky z testové baterie FITNESSGRAM. Výzkumný soubor tvoří 111 chlapců, z toho 49 ze sportovních a 62 z nesportovních tříd druhého stupně základní školy Dobiášova v Liberci. Výsledky: Z výsledků výzkumu je patrné dosažení průměrně lepších výsledků v motorických testech u sportovních tříd chlapců. Testování ukázalo tyto průměrné výsledky v dané třídě: Vytrvalostní člunkový běh (přeběhy): 6. třída - nesportovní (19,5) a sportovní (52,8). 7. třída - nesportovní (43,3) a sportovní (97). 8. třída - nesportovní (28,6) a sportovní (67,8). 9. třída nesportovní (47,1) a sportovní (84,9). Hrudní předklony v lehu (počet): 6. třída - nesportovní (32,5) a sportovní (36,5). 7. třída - nesportovní (34,2) a sportovní (40,8). 8. třída - nesportovní (37,4) a sportovní (37,3). 9. třída - nesportovní (37,7) a... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Název: Difference in the performance of boys in sporting and non-sporting classes in the second stage of primary school. Objectives: The aim of the thesis is to test, evaluate and compare the level of physical fitness using the FITNESSGRAM test battery and the anthropometric values of a set of sport and non-sport class of boys of the 2nd grade of Dobiášova primary school in Liberec. Methods: To meet the objectives of the thesis we have chosen a theoretical-empirical work. The scientific method used in our research is a quantitative quasi- experiment method. We used selected exercises from the FITNESSGRAM test battery. The research population consists of 111 boys, 49 from sports and 62 from non-sports classes of the second grade of Dobiášova primary school in Liberec. Results: The results of the research show that boys in the sports classes achieved on average better results in motor tests. Testing showed the following average results in a given class: Endurance Boat Run (cross-country): 6th grade unsporting (19.5) and sporting (52.8). 7th grade - unsporting (43.3) and sporting (97). 8th grade - unsporting (28.6) and sporting (67.8). 9th grade - unsporting (47.1) and sporting (84.9). Chest flexion in supine position (number): 6th class - unsporting (32.5) and sporting (36.5). 7th class - unsporting... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra biomedicínského základu v kinantropologii | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |