dc.contributor.advisor | Svobodová, Zuzana | |
dc.creator | Hrubý, Josef | |
dc.date.accessioned | 2025-02-04T10:08:43Z | |
dc.date.available | 2025-02-04T10:08:43Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/196266 | |
dc.description.abstract | V této práci se zaměřuji na identifikaci a popis potřeb vedení školy a učitelů vybrané základní školy na využití koučování, ale také na možnosti jejich uspokojení prostřednictvím spolupráce s koučovací organizací. Teoretická část práce podrobněji vysvětluje klíčové pojmy koučování, ředitel, učitel a koučovací organizace, přičemž zdůrazňuje jejich role a interakce ve školním prostředí. Empirická část využívá kvalitativní přístup, který kombinuje rozhovory s ředitelem základní školy a ředitelkou koučovací organizace se systematickým sběrem dat z dotazníků, které vyplňovali učitelé. Části rozhovorů, ale i výpovědi z dotazníků jsou citovány. Rozhovory a dotazník jsou vedeny tak, aby vedly k cíli práce, zároveň poskytly potřebné odpovědi na výzkumné otázky, kterých je celkem šest. Výsledky ukazují na klíčové oblasti, kterými jsou nedostatek financí k využívání koučů, potřeba odbornosti a znalosti školské problematiky na straně koučů, podpora osobního a profesního rozvoje učitelů, časová a organizační náročnost pro spolupráci. Také jsou uvedeny požadavky a možnosti pro implementaci koučování ve školním prostředí s ohledem na identifikované potřeby a možná omezení, která mohou ovlivnit úspěšnost takových iniciativ. Vzhledem k tomu, že se podařilo dosáhnout vytyčeného cíle práce, jednotlivé výsledky mají... | cs_CZ |
dc.description.abstract | In this thesis, I focus on identifying and describing the needs of school management and teachers at a selected primary school for utilizing coaching services, as well as exploring how these needs can be met through collaboration with a coaching organization. The theoretical part of the work delves into the key concepts of coaching, the roles of school principals, teachers, and coaching organizations, emphasizing their interactions within the educational environment. The empirical section adopts a qualitative approach, combining interviews with the school principal and the director of the coaching organization with systematic data collection from questionnaires completed by teachers. Excerpts from these interviews and questionnaire responses are cited. The interviews and questionnaires are designed to address the research questions, of which there are six, and to align with the thesis objectives. The findings highlight several key areas: the lack of financial resources to hire coaches, the need for coaches to have expertise and knowledge of educational issues, support for the personal and professional development of teachers, and the time and organizational challenges involved in such collaboration. The study also outlines the requirements and opportunities for implementing coaching in the school... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Koučování | cs_CZ |
dc.subject | ředitel | cs_CZ |
dc.subject | učitel | cs_CZ |
dc.subject | koučovací organizace | cs_CZ |
dc.subject | spolupráce | cs_CZ |
dc.subject | Coaching | en_US |
dc.subject | Principal | en_US |
dc.subject | Teacher | en_US |
dc.subject | Coaching Organization | en_US |
dc.subject | Cooperation | en_US |
dc.title | Spolupráce základních škol a organizací zaměřených na koučování | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-01-13 | |
dc.description.department | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 249913 | |
dc.title.translated | The cooperation between the primary schools and the coaching organisation | en_US |
dc.contributor.referee | Trojanová, Irena | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult education and educational management | en_US |
thesis.degree.discipline | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Adult education and educational management | en_US |
thesis.degree.program | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult education and educational management | en_US |
uk.degree-program.cs | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Adult education and educational management | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | V této práci se zaměřuji na identifikaci a popis potřeb vedení školy a učitelů vybrané základní školy na využití koučování, ale také na možnosti jejich uspokojení prostřednictvím spolupráce s koučovací organizací. Teoretická část práce podrobněji vysvětluje klíčové pojmy koučování, ředitel, učitel a koučovací organizace, přičemž zdůrazňuje jejich role a interakce ve školním prostředí. Empirická část využívá kvalitativní přístup, který kombinuje rozhovory s ředitelem základní školy a ředitelkou koučovací organizace se systematickým sběrem dat z dotazníků, které vyplňovali učitelé. Části rozhovorů, ale i výpovědi z dotazníků jsou citovány. Rozhovory a dotazník jsou vedeny tak, aby vedly k cíli práce, zároveň poskytly potřebné odpovědi na výzkumné otázky, kterých je celkem šest. Výsledky ukazují na klíčové oblasti, kterými jsou nedostatek financí k využívání koučů, potřeba odbornosti a znalosti školské problematiky na straně koučů, podpora osobního a profesního rozvoje učitelů, časová a organizační náročnost pro spolupráci. Také jsou uvedeny požadavky a možnosti pro implementaci koučování ve školním prostředí s ohledem na identifikované potřeby a možná omezení, která mohou ovlivnit úspěšnost takových iniciativ. Vzhledem k tomu, že se podařilo dosáhnout vytyčeného cíle práce, jednotlivé výsledky mají... | cs_CZ |
uk.abstract.en | In this thesis, I focus on identifying and describing the needs of school management and teachers at a selected primary school for utilizing coaching services, as well as exploring how these needs can be met through collaboration with a coaching organization. The theoretical part of the work delves into the key concepts of coaching, the roles of school principals, teachers, and coaching organizations, emphasizing their interactions within the educational environment. The empirical section adopts a qualitative approach, combining interviews with the school principal and the director of the coaching organization with systematic data collection from questionnaires completed by teachers. Excerpts from these interviews and questionnaire responses are cited. The interviews and questionnaires are designed to address the research questions, of which there are six, and to align with the thesis objectives. The findings highlight several key areas: the lack of financial resources to hire coaches, the need for coaches to have expertise and knowledge of educational issues, support for the personal and professional development of teachers, and the time and organizational challenges involved in such collaboration. The study also outlines the requirements and opportunities for implementing coaching in the school... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |