Zobrazit minimální záznam

The cooperation between the primary schools and the coaching organisation
dc.contributor.advisorSvobodová, Zuzana
dc.creatorHrubý, Josef
dc.date.accessioned2025-02-04T10:08:43Z
dc.date.available2025-02-04T10:08:43Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196266
dc.description.abstractV této práci se zaměřuji na identifikaci a popis potřeb vedení školy a učitelů vybrané základní školy na využití koučování, ale také na možnosti jejich uspokojení prostřednictvím spolupráce s koučovací organizací. Teoretická část práce podrobněji vysvětluje klíčové pojmy koučování, ředitel, učitel a koučovací organizace, přičemž zdůrazňuje jejich role a interakce ve školním prostředí. Empirická část využívá kvalitativní přístup, který kombinuje rozhovory s ředitelem základní školy a ředitelkou koučovací organizace se systematickým sběrem dat z dotazníků, které vyplňovali učitelé. Části rozhovorů, ale i výpovědi z dotazníků jsou citovány. Rozhovory a dotazník jsou vedeny tak, aby vedly k cíli práce, zároveň poskytly potřebné odpovědi na výzkumné otázky, kterých je celkem šest. Výsledky ukazují na klíčové oblasti, kterými jsou nedostatek financí k využívání koučů, potřeba odbornosti a znalosti školské problematiky na straně koučů, podpora osobního a profesního rozvoje učitelů, časová a organizační náročnost pro spolupráci. Také jsou uvedeny požadavky a možnosti pro implementaci koučování ve školním prostředí s ohledem na identifikované potřeby a možná omezení, která mohou ovlivnit úspěšnost takových iniciativ. Vzhledem k tomu, že se podařilo dosáhnout vytyčeného cíle práce, jednotlivé výsledky mají...cs_CZ
dc.description.abstractIn this thesis, I focus on identifying and describing the needs of school management and teachers at a selected primary school for utilizing coaching services, as well as exploring how these needs can be met through collaboration with a coaching organization. The theoretical part of the work delves into the key concepts of coaching, the roles of school principals, teachers, and coaching organizations, emphasizing their interactions within the educational environment. The empirical section adopts a qualitative approach, combining interviews with the school principal and the director of the coaching organization with systematic data collection from questionnaires completed by teachers. Excerpts from these interviews and questionnaire responses are cited. The interviews and questionnaires are designed to address the research questions, of which there are six, and to align with the thesis objectives. The findings highlight several key areas: the lack of financial resources to hire coaches, the need for coaches to have expertise and knowledge of educational issues, support for the personal and professional development of teachers, and the time and organizational challenges involved in such collaboration. The study also outlines the requirements and opportunities for implementing coaching in the school...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectKoučovánícs_CZ
dc.subjectředitelcs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectkoučovací organizacecs_CZ
dc.subjectspoluprácecs_CZ
dc.subjectCoachingen_US
dc.subjectPrincipalen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectCoaching Organizationen_US
dc.subjectCooperationen_US
dc.titleSpolupráce základních škol a organizací zaměřených na koučovánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-13
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId249913
dc.title.translatedThe cooperation between the primary schools and the coaching organisationen_US
dc.contributor.refereeTrojanová, Irena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult education and educational managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programAdult education and educational managementen_US
thesis.degree.programAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult education and educational managementen_US
uk.degree-program.csAndragogika a management vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enAdult education and educational managementen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV této práci se zaměřuji na identifikaci a popis potřeb vedení školy a učitelů vybrané základní školy na využití koučování, ale také na možnosti jejich uspokojení prostřednictvím spolupráce s koučovací organizací. Teoretická část práce podrobněji vysvětluje klíčové pojmy koučování, ředitel, učitel a koučovací organizace, přičemž zdůrazňuje jejich role a interakce ve školním prostředí. Empirická část využívá kvalitativní přístup, který kombinuje rozhovory s ředitelem základní školy a ředitelkou koučovací organizace se systematickým sběrem dat z dotazníků, které vyplňovali učitelé. Části rozhovorů, ale i výpovědi z dotazníků jsou citovány. Rozhovory a dotazník jsou vedeny tak, aby vedly k cíli práce, zároveň poskytly potřebné odpovědi na výzkumné otázky, kterých je celkem šest. Výsledky ukazují na klíčové oblasti, kterými jsou nedostatek financí k využívání koučů, potřeba odbornosti a znalosti školské problematiky na straně koučů, podpora osobního a profesního rozvoje učitelů, časová a organizační náročnost pro spolupráci. Také jsou uvedeny požadavky a možnosti pro implementaci koučování ve školním prostředí s ohledem na identifikované potřeby a možná omezení, která mohou ovlivnit úspěšnost takových iniciativ. Vzhledem k tomu, že se podařilo dosáhnout vytyčeného cíle práce, jednotlivé výsledky mají...cs_CZ
uk.abstract.enIn this thesis, I focus on identifying and describing the needs of school management and teachers at a selected primary school for utilizing coaching services, as well as exploring how these needs can be met through collaboration with a coaching organization. The theoretical part of the work delves into the key concepts of coaching, the roles of school principals, teachers, and coaching organizations, emphasizing their interactions within the educational environment. The empirical section adopts a qualitative approach, combining interviews with the school principal and the director of the coaching organization with systematic data collection from questionnaires completed by teachers. Excerpts from these interviews and questionnaire responses are cited. The interviews and questionnaires are designed to address the research questions, of which there are six, and to align with the thesis objectives. The findings highlight several key areas: the lack of financial resources to hire coaches, the need for coaches to have expertise and knowledge of educational issues, support for the personal and professional development of teachers, and the time and organizational challenges involved in such collaboration. The study also outlines the requirements and opportunities for implementing coaching in the school...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV