dc.contributor.advisor | Hráský, Pavel | |
dc.creator | Marešová, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2025-02-04T10:09:25Z | |
dc.date.available | 2025-02-04T10:09:25Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/196269 | |
dc.description.abstract | Název: Hodnocení úrovně motorických dovedností u dívek na druhém stupni základní školy. Cíle: Cílem diplomové práce bylo zjistit a následně vyhodnotit úroveň motorických dovedností u dívek na 2. stupni ZŠ v Liberci, Sokolovská 328, příspěvková organizace, pomocí standardizované testové baterie UNIFITTEST (6-60). Metody: V rámci výzkumu byl použit teoreticko-empirický typ práce. K analýze a ověření dat v rámci kvaziexperimentálního výzkumu byla využita kvantitativní metoda, konkrétně standardizovaná testová baterie UNIFITTEST (6-60). Motorické testy - skok daleký z místa odrazem snožmo, opakované leh-sedy, vytrvalostní člunkový běh na vzdálenost 20 m a člunkový běh 4 x 10 m byly vybrány podle věku dívek. Pouze u dívek ve věku 15 let byl místo člunkového běhu 4 x 10 m zařazen test - výdrž ve shybu. Celkový počet testovaných dívek bylo 67. Výsledky: Na základně výsledků jsme zjistili, že podle hodnotících norem testové baterie UNIFITTEST (6-60) vyšly nejhůře výsledky dívek v 9. ročníku a nejlépe dopadly dívky v 8. ročníku. V 6. ročníku vyšlo celkové skóre jako podprůměrné, 11leté dívky získaly 17 bodů a 12leté dosáhly pouze 15 bodů. V 7. ročníku 12leté dívky měly hodnocení průměrné (21 bodů) a 13leté byly hodnoceny jako výrazně podprůměrné (14 bodů). Pouze 8. ročník získal u 13letých i 14letých dívek... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Title: Evaluation of the Level of Motor Skills in the Older School Age Girls in the Second Grade of the Elementary School. Objectives: The aim of the thesis was to determine and subsequently evaluate the level of motor skills in the older school age girls in the second grade of elementary school in ZŠ Liberec, Sokolovská 328, Liberec XIII using the UNIFITTEST (6-60) test battery. Methods: The theoretical-empirical type of work was used in the research. The quantitative method UNIFITTEST standardized test battery (6-60), was used to analyze and verify the data within the quasi-experimental research. The following motor tests were selected according to the age of the girls - long jump from a standing position with jumping off two feet, repeated sit ups, endurance 20m shuttle run and 4 x 10m shuttle run. The endurance strength test - dead hang endurance- was included instead of 4 x 10 m shuttle run in girls at the age of 15. The total number of tested girls was 67. Results: On the basis of the results we found that according to the assessment norms UNIFITTEST test battery (6-60), girls in grade 9 performed the worst and girls in grade 8 performed the best. In year 6, both 11-year-old and 12-year-old girls were evaluated below average, 11-year-old girls scored 17 points and 12-year-old girls scored... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.subject | dívky | cs_CZ |
dc.subject | pohybová aktivita | cs_CZ |
dc.subject | testová baterie | cs_CZ |
dc.subject | somatické měření | cs_CZ |
dc.subject | motorické testování | cs_CZ |
dc.subject | tělesná zdatnost | cs_CZ |
dc.subject | girls | en_US |
dc.subject | physical activity | en_US |
dc.subject | test battery | en_US |
dc.subject | somatic measurement | en_US |
dc.subject | motor testing | en_US |
dc.subject | physical fitness | en_US |
dc.title | Hodnocení úrovně motorických dovedností u dívek na druhém stupni základní školy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-01-14 | |
dc.description.department | Katedra biomedicínského základu v kinantropologii | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Biomedical Foundation in Kinanthropology | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 261415 | |
dc.title.translated | Evaluation of the Level of Motor Skills in the Older School Age Girls in the Second Grade of the Elementary School | en_US |
dc.contributor.referee | Kaplan, Aleš | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Health Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Výchova ke zdraví | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství tělesné výchovy pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra biomedicínského základu v kinantropologii | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Physical Education and Sport::Department of Biomedical Foundation in Kinanthropology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FTVS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Výchova ke zdraví | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Health Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství tělesné výchovy pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Název: Hodnocení úrovně motorických dovedností u dívek na druhém stupni základní školy. Cíle: Cílem diplomové práce bylo zjistit a následně vyhodnotit úroveň motorických dovedností u dívek na 2. stupni ZŠ v Liberci, Sokolovská 328, příspěvková organizace, pomocí standardizované testové baterie UNIFITTEST (6-60). Metody: V rámci výzkumu byl použit teoreticko-empirický typ práce. K analýze a ověření dat v rámci kvaziexperimentálního výzkumu byla využita kvantitativní metoda, konkrétně standardizovaná testová baterie UNIFITTEST (6-60). Motorické testy - skok daleký z místa odrazem snožmo, opakované leh-sedy, vytrvalostní člunkový běh na vzdálenost 20 m a člunkový běh 4 x 10 m byly vybrány podle věku dívek. Pouze u dívek ve věku 15 let byl místo člunkového běhu 4 x 10 m zařazen test - výdrž ve shybu. Celkový počet testovaných dívek bylo 67. Výsledky: Na základně výsledků jsme zjistili, že podle hodnotících norem testové baterie UNIFITTEST (6-60) vyšly nejhůře výsledky dívek v 9. ročníku a nejlépe dopadly dívky v 8. ročníku. V 6. ročníku vyšlo celkové skóre jako podprůměrné, 11leté dívky získaly 17 bodů a 12leté dosáhly pouze 15 bodů. V 7. ročníku 12leté dívky měly hodnocení průměrné (21 bodů) a 13leté byly hodnoceny jako výrazně podprůměrné (14 bodů). Pouze 8. ročník získal u 13letých i 14letých dívek... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Title: Evaluation of the Level of Motor Skills in the Older School Age Girls in the Second Grade of the Elementary School. Objectives: The aim of the thesis was to determine and subsequently evaluate the level of motor skills in the older school age girls in the second grade of elementary school in ZŠ Liberec, Sokolovská 328, Liberec XIII using the UNIFITTEST (6-60) test battery. Methods: The theoretical-empirical type of work was used in the research. The quantitative method UNIFITTEST standardized test battery (6-60), was used to analyze and verify the data within the quasi-experimental research. The following motor tests were selected according to the age of the girls - long jump from a standing position with jumping off two feet, repeated sit ups, endurance 20m shuttle run and 4 x 10m shuttle run. The endurance strength test - dead hang endurance- was included instead of 4 x 10 m shuttle run in girls at the age of 15. The total number of tested girls was 67. Results: On the basis of the results we found that according to the assessment norms UNIFITTEST test battery (6-60), girls in grade 9 performed the worst and girls in grade 8 performed the best. In year 6, both 11-year-old and 12-year-old girls were evaluated below average, 11-year-old girls scored 17 points and 12-year-old girls scored... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra biomedicínského základu v kinantropologii | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |