dc.contributor.advisor | Kursch, Martin | |
dc.creator | Zimová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2025-02-04T10:11:04Z | |
dc.date.available | 2025-02-04T10:11:04Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/196276 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zaměřuje na prozkoumání motivačních faktorů, které v práci ovlivňují pracovníky ve školství v České republice a ve Finsku. Práce je zaměřena na základní školy a na jejich pedagogické i nepedagogické zaměstnance, protože právě motivovaní zaměstnanci jsou klíčovým aspektem vzdělávacího systému, který ovlivňuje kvalitu vzdělávání v dané zemi. Cílem práce je prozkoumat motivační faktory, jež ovlivňují pracovní výkon vybraných pracovníků ve školství na úrovni základních škol v České republice a ve Finsku. Vedlejším cílem je zmapovat faktory, které jejich motivaci nejčastěji ovlivňují a poskytnout prostor pro objevení dalších aspektů, které je mohou motivovat, třebaže nejsou viditelně zahrnuty ve vzdělávací politice dané země. Práce se opírá o teoretické základy, které jsou blíže rozepsány v první části. Jde zde popsána motivace, základní teoretické koncepty motivace a také koncepty novodobé perspektivy na motivaci lidí. Teoretická část se dále zabývá vzdělávacími systémy České republiky a Finska, pracovními podmínkami zaměstnanců, motivačními nástroji, které země využívají, a také okrajovou komparací vzdělávacího systému mezi zeměmi. V empirické části jsou interpretována získaná data z hloubkových rozhovorů s respondenty. Zmíněné motivační faktory jsou také srovnávány, identifikují se... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The master's thesis aims to explore the motivational factors that influence education staff at work in the Czech Republic and Finland. The thesis focuses on elementary schools, both teaching and non-teaching staff. Because it is motivated staff that is a key aspect of the education system that influences the quality of education in a country. The aim of this thesis is to explore the motivational factors that influence the job performance of selected staff in primary schools in the Czech Republic and Finland. A secondary aim is to map the factors that most often influence their motivation and to provide space for discovering other aspects that may motivate them and perhaps are not visibly included in the educational policy of the country. The thesis is based on the theoretical foundations, which are discussed in more detail in the first part. It describes motivation, the basic theoretical concepts of motivation and also the concepts of the modern perspective on human motivation. The theoretical part also deals with the educational systems of the Czech Republic and Finland, the working conditions of employees, the motivational tools used by the countries and also a marginal comparison of the educational system between the countries. The empirical part interprets the data obtained from in-depth... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Česká republika | cs_CZ |
dc.subject | Finsko | cs_CZ |
dc.subject | Motivace | cs_CZ |
dc.subject | Pracovníci ve školství | cs_CZ |
dc.subject | Vzdělávací systémy | cs_CZ |
dc.subject | Školství | cs_CZ |
dc.subject | Czech Republic | en_US |
dc.subject | Finland | en_US |
dc.subject | Motivation | en_US |
dc.subject | Education systems | en_US |
dc.subject | Staff in education | en_US |
dc.subject | Education | en_US |
dc.title | Motivace pracovníků ve školství v České republice a ve Finsku | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-01-13 | |
dc.description.department | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 261362 | |
dc.title.translated | Motivation of education staff in the Czech Republic and Finland | en_US |
dc.contributor.referee | Pavlov, Ivan | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult education and educational management | en_US |
thesis.degree.discipline | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Adult education and educational management | en_US |
thesis.degree.program | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult education and educational management | en_US |
uk.degree-program.cs | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Adult education and educational management | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zaměřuje na prozkoumání motivačních faktorů, které v práci ovlivňují pracovníky ve školství v České republice a ve Finsku. Práce je zaměřena na základní školy a na jejich pedagogické i nepedagogické zaměstnance, protože právě motivovaní zaměstnanci jsou klíčovým aspektem vzdělávacího systému, který ovlivňuje kvalitu vzdělávání v dané zemi. Cílem práce je prozkoumat motivační faktory, jež ovlivňují pracovní výkon vybraných pracovníků ve školství na úrovni základních škol v České republice a ve Finsku. Vedlejším cílem je zmapovat faktory, které jejich motivaci nejčastěji ovlivňují a poskytnout prostor pro objevení dalších aspektů, které je mohou motivovat, třebaže nejsou viditelně zahrnuty ve vzdělávací politice dané země. Práce se opírá o teoretické základy, které jsou blíže rozepsány v první části. Jde zde popsána motivace, základní teoretické koncepty motivace a také koncepty novodobé perspektivy na motivaci lidí. Teoretická část se dále zabývá vzdělávacími systémy České republiky a Finska, pracovními podmínkami zaměstnanců, motivačními nástroji, které země využívají, a také okrajovou komparací vzdělávacího systému mezi zeměmi. V empirické části jsou interpretována získaná data z hloubkových rozhovorů s respondenty. Zmíněné motivační faktory jsou také srovnávány, identifikují se... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The master's thesis aims to explore the motivational factors that influence education staff at work in the Czech Republic and Finland. The thesis focuses on elementary schools, both teaching and non-teaching staff. Because it is motivated staff that is a key aspect of the education system that influences the quality of education in a country. The aim of this thesis is to explore the motivational factors that influence the job performance of selected staff in primary schools in the Czech Republic and Finland. A secondary aim is to map the factors that most often influence their motivation and to provide space for discovering other aspects that may motivate them and perhaps are not visibly included in the educational policy of the country. The thesis is based on the theoretical foundations, which are discussed in more detail in the first part. It describes motivation, the basic theoretical concepts of motivation and also the concepts of the modern perspective on human motivation. The theoretical part also deals with the educational systems of the Czech Republic and Finland, the working conditions of employees, the motivational tools used by the countries and also a marginal comparison of the educational system between the countries. The empirical part interprets the data obtained from in-depth... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |