dc.contributor.advisor | Bendl, Stanislav | |
dc.creator | Svoboda, Matěj | |
dc.date.accessioned | 2025-02-04T10:12:31Z | |
dc.date.available | 2025-02-04T10:12:31Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/196283 | |
dc.description.abstract | Matěj Svoboda, Pozice sociálního pedagoga ve vzdělávacím prostředí Abstrakt Tato práce se zaměřuje na pozici sociálního pedagoga ve vzdělávacím prostředí v České republice, s cílem objasnit jeho profesní roli a legislativní ukotvení ve srovnání se zeměmi Evropy. V rámci výzkumu je kladen důraz na vymezení modelů sociálního pedagoga, přičemž hlavní otázkou je: Jaké jsou modely sociálního pedagoga u nás a v zahraničí? K dosažení stanovených cílů bylo provedeno šetření prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se 50 respondenty, kteří v profesi sociálního pedagoga působí nebo působili. Respondenti byli vybíráni z různých regionů České republiky, aby se zachytily rozličné zkušenosti a pohledy na výkon této profese. Výsledky ukazují, že většina respondentů naplňuje povinnosti přiměřené jejich roli a je efektivně využívána jako sociální pedagogové. Nicméně, klíčovým problémem zůstává nejasnost v legislativě, konkrétně v zákoně o pedagogických pracovnících. Tato legislativní neukotvenost znesnadňuje vedení škol v pochopení a definování náplně práce sociálních pedagogů. V komparaci s vybranými sousedními zeměmi, jako je Německo. Polsko nebo Slovensko, se ukazuje, že Česká republika zaostává, neboť mnoho z těchto zemí již implementovalo jasně definované legislativní rámce pro postavení sociálních pedagogů. Z... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Matěj Svoboda, Pozice sociálního pedagoga ve vzdělávacím prostředí Abstract This thesis focuses on the position of the social pedagogue in the educational environment in the Czech Republic, with the aim of clarifying his/her professional role and legislative anchorage in comparison with European countries. The research focuses on defining models of the social pedagogue, with the main question being: What are the models of the social pedagogue in the Czech Republic and abroad? In order to achieve the set objectives, a survey was conducted through semi-structured interviews with 50 respondents who are or have been working in the profession of social pedagogue. The respondents were selected from different regions of the Czech Republic to capture different experiences and perspectives on the practice of the profession. The results show that the majority of respondents are fulfilling duties appropriate to their role and are being used effectively as social educators. However, a key issue remains the lack of clarity in legislation, specifically the Teaching Personnel Act. This legislative uncertainties make it difficult for school management to understand and define the role of social pedagogues. In comparison with selected neighbouring countries such as Germany. Poland or Slovakia, it appears that the Czech... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | sociální pedagog | cs_CZ |
dc.subject | sociální práce | cs_CZ |
dc.subject | zákon o pedagogických pracovnících | cs_CZ |
dc.subject | sociální prostředí | cs_CZ |
dc.subject | výchova | cs_CZ |
dc.subject | social pedagogue | en_US |
dc.subject | social work | en_US |
dc.subject | law on pedagogical workers | en_US |
dc.subject | social environment | en_US |
dc.subject | education | en_US |
dc.title | Pozice sociálního pedagoga ve vzdělávacím prostředí | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-01-14 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 271042 | |
dc.title.translated | The position of social pedagogue in the educational system | en_US |
dc.contributor.referee | Syřiště, Ivo | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství dějepisu pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of History for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství dějepisu pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství dějepisu pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Učitelství dějepisu pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of History for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Matěj Svoboda, Pozice sociálního pedagoga ve vzdělávacím prostředí Abstrakt Tato práce se zaměřuje na pozici sociálního pedagoga ve vzdělávacím prostředí v České republice, s cílem objasnit jeho profesní roli a legislativní ukotvení ve srovnání se zeměmi Evropy. V rámci výzkumu je kladen důraz na vymezení modelů sociálního pedagoga, přičemž hlavní otázkou je: Jaké jsou modely sociálního pedagoga u nás a v zahraničí? K dosažení stanovených cílů bylo provedeno šetření prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se 50 respondenty, kteří v profesi sociálního pedagoga působí nebo působili. Respondenti byli vybíráni z různých regionů České republiky, aby se zachytily rozličné zkušenosti a pohledy na výkon této profese. Výsledky ukazují, že většina respondentů naplňuje povinnosti přiměřené jejich roli a je efektivně využívána jako sociální pedagogové. Nicméně, klíčovým problémem zůstává nejasnost v legislativě, konkrétně v zákoně o pedagogických pracovnících. Tato legislativní neukotvenost znesnadňuje vedení škol v pochopení a definování náplně práce sociálních pedagogů. V komparaci s vybranými sousedními zeměmi, jako je Německo. Polsko nebo Slovensko, se ukazuje, že Česká republika zaostává, neboť mnoho z těchto zemí již implementovalo jasně definované legislativní rámce pro postavení sociálních pedagogů. Z... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Matěj Svoboda, Pozice sociálního pedagoga ve vzdělávacím prostředí Abstract This thesis focuses on the position of the social pedagogue in the educational environment in the Czech Republic, with the aim of clarifying his/her professional role and legislative anchorage in comparison with European countries. The research focuses on defining models of the social pedagogue, with the main question being: What are the models of the social pedagogue in the Czech Republic and abroad? In order to achieve the set objectives, a survey was conducted through semi-structured interviews with 50 respondents who are or have been working in the profession of social pedagogue. The respondents were selected from different regions of the Czech Republic to capture different experiences and perspectives on the practice of the profession. The results show that the majority of respondents are fulfilling duties appropriate to their role and are being used effectively as social educators. However, a key issue remains the lack of clarity in legislation, specifically the Teaching Personnel Act. This legislative uncertainties make it difficult for school management to understand and define the role of social pedagogues. In comparison with selected neighbouring countries such as Germany. Poland or Slovakia, it appears that the Czech... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |