Zobrazit minimální záznam

The position of social pedagogue in the educational system
dc.contributor.advisorBendl, Stanislav
dc.creatorSvoboda, Matěj
dc.date.accessioned2025-02-04T10:12:31Z
dc.date.available2025-02-04T10:12:31Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196283
dc.description.abstractMatěj Svoboda, Pozice sociálního pedagoga ve vzdělávacím prostředí Abstrakt Tato práce se zaměřuje na pozici sociálního pedagoga ve vzdělávacím prostředí v České republice, s cílem objasnit jeho profesní roli a legislativní ukotvení ve srovnání se zeměmi Evropy. V rámci výzkumu je kladen důraz na vymezení modelů sociálního pedagoga, přičemž hlavní otázkou je: Jaké jsou modely sociálního pedagoga u nás a v zahraničí? K dosažení stanovených cílů bylo provedeno šetření prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se 50 respondenty, kteří v profesi sociálního pedagoga působí nebo působili. Respondenti byli vybíráni z různých regionů České republiky, aby se zachytily rozličné zkušenosti a pohledy na výkon této profese. Výsledky ukazují, že většina respondentů naplňuje povinnosti přiměřené jejich roli a je efektivně využívána jako sociální pedagogové. Nicméně, klíčovým problémem zůstává nejasnost v legislativě, konkrétně v zákoně o pedagogických pracovnících. Tato legislativní neukotvenost znesnadňuje vedení škol v pochopení a definování náplně práce sociálních pedagogů. V komparaci s vybranými sousedními zeměmi, jako je Německo. Polsko nebo Slovensko, se ukazuje, že Česká republika zaostává, neboť mnoho z těchto zemí již implementovalo jasně definované legislativní rámce pro postavení sociálních pedagogů. Z...cs_CZ
dc.description.abstractMatěj Svoboda, Pozice sociálního pedagoga ve vzdělávacím prostředí Abstract This thesis focuses on the position of the social pedagogue in the educational environment in the Czech Republic, with the aim of clarifying his/her professional role and legislative anchorage in comparison with European countries. The research focuses on defining models of the social pedagogue, with the main question being: What are the models of the social pedagogue in the Czech Republic and abroad? In order to achieve the set objectives, a survey was conducted through semi-structured interviews with 50 respondents who are or have been working in the profession of social pedagogue. The respondents were selected from different regions of the Czech Republic to capture different experiences and perspectives on the practice of the profession. The results show that the majority of respondents are fulfilling duties appropriate to their role and are being used effectively as social educators. However, a key issue remains the lack of clarity in legislation, specifically the Teaching Personnel Act. This legislative uncertainties make it difficult for school management to understand and define the role of social pedagogues. In comparison with selected neighbouring countries such as Germany. Poland or Slovakia, it appears that the Czech...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectsociální pedagogcs_CZ
dc.subjectsociální prácecs_CZ
dc.subjectzákon o pedagogických pracovnícíchcs_CZ
dc.subjectsociální prostředícs_CZ
dc.subjectvýchovacs_CZ
dc.subjectsocial pedagogueen_US
dc.subjectsocial worken_US
dc.subjectlaw on pedagogical workersen_US
dc.subjectsocial environmenten_US
dc.subjecteducationen_US
dc.titlePozice sociálního pedagoga ve vzdělávacím prostředícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-14
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId271042
dc.title.translatedThe position of social pedagogue in the educational systemen_US
dc.contributor.refereeSyřiště, Ivo
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství dějepisu pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of History for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství dějepisu pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství dějepisu pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství dějepisu pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of History for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csMatěj Svoboda, Pozice sociálního pedagoga ve vzdělávacím prostředí Abstrakt Tato práce se zaměřuje na pozici sociálního pedagoga ve vzdělávacím prostředí v České republice, s cílem objasnit jeho profesní roli a legislativní ukotvení ve srovnání se zeměmi Evropy. V rámci výzkumu je kladen důraz na vymezení modelů sociálního pedagoga, přičemž hlavní otázkou je: Jaké jsou modely sociálního pedagoga u nás a v zahraničí? K dosažení stanovených cílů bylo provedeno šetření prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se 50 respondenty, kteří v profesi sociálního pedagoga působí nebo působili. Respondenti byli vybíráni z různých regionů České republiky, aby se zachytily rozličné zkušenosti a pohledy na výkon této profese. Výsledky ukazují, že většina respondentů naplňuje povinnosti přiměřené jejich roli a je efektivně využívána jako sociální pedagogové. Nicméně, klíčovým problémem zůstává nejasnost v legislativě, konkrétně v zákoně o pedagogických pracovnících. Tato legislativní neukotvenost znesnadňuje vedení škol v pochopení a definování náplně práce sociálních pedagogů. V komparaci s vybranými sousedními zeměmi, jako je Německo. Polsko nebo Slovensko, se ukazuje, že Česká republika zaostává, neboť mnoho z těchto zemí již implementovalo jasně definované legislativní rámce pro postavení sociálních pedagogů. Z...cs_CZ
uk.abstract.enMatěj Svoboda, Pozice sociálního pedagoga ve vzdělávacím prostředí Abstract This thesis focuses on the position of the social pedagogue in the educational environment in the Czech Republic, with the aim of clarifying his/her professional role and legislative anchorage in comparison with European countries. The research focuses on defining models of the social pedagogue, with the main question being: What are the models of the social pedagogue in the Czech Republic and abroad? In order to achieve the set objectives, a survey was conducted through semi-structured interviews with 50 respondents who are or have been working in the profession of social pedagogue. The respondents were selected from different regions of the Czech Republic to capture different experiences and perspectives on the practice of the profession. The results show that the majority of respondents are fulfilling duties appropriate to their role and are being used effectively as social educators. However, a key issue remains the lack of clarity in legislation, specifically the Teaching Personnel Act. This legislative uncertainties make it difficult for school management to understand and define the role of social pedagogues. In comparison with selected neighbouring countries such as Germany. Poland or Slovakia, it appears that the Czech...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV