dc.contributor.advisor | Veteška, Jaroslav | |
dc.creator | Kaválková, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2025-02-04T10:16:08Z | |
dc.date.available | 2025-02-04T10:16:08Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/196299 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá fenoménem lidské kreativity a možnostmi jejího zvyšování v rámci podnikového vzdělávání. Definuje kreativitu z hlediska biologického (kognitivního) a současně popisuje kreativní osobnost. Poukazuje na status kreativity jako jedné z klíčových kompetencí současnosti. Připomíná v této souvislosti zahlcování člověka informacemi, jehož důsledkem může být narušení pozornosti. Ve vztahu ke kreativitě vnímám tuto skutečnost jako problematickou například v souvislosti s dosažením stavu flow. Jako mimořádně přínosný nejen pro kreativní osobnost shledávám trénink soustředěné pozornosti a vědomý odstup z chaosu a ze stereotypu doprovázený dostatkem času vytvořeného k sebeuvědomění/sebevnímání, dále pak záměrné rozvíjení smyslů a myšlení celým mozkem. Práce se zabývá vlivem celoživotního učení na rozvoj kreativity a jsou rozebírány některé jeho aspekty. Poukazuji na moderní způsoby vedení výuky a metody rozvoje kreativity. Zabývám se rovněž přístupem zaměstnavatelů ke kreativním zaměstnancům, zejména v oblasti jejich motivace. Zkoumám a vyhodnocuji faktory, které kreativní zaměstnanci (v oblasti vzdělávání) považují pro rozvoj svojí kreativity za klíčové, ty, které považují za bariéry jejího rozvoje a jak by svoji kreativitu chtěli, v rámci podnikového vzdělávání, rozvíjet. Dále zkoumám... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis deals with the phenomenon of human creativity and the possibilities of increasing it within the framework of corporate education. It defines creativity from the biological (cognitive) point of view and at the same time describes the creative personality. It points out the status of creativity as one of the key competences of today. In this context, it reminds us of the overload of information that can result in disturbed attention. In relation to creativity, I see this as problematic, for example, in the context of achieving a state of flow. I find the training of focused attention and conscious detachment from chaos and stereotype accompanied by ample time created for self- awareness/self-perception to be extremely beneficial not only for the creative personality. Then there is the deliberate development of the senses and whole brain thinking. I discuss the impact of lifelong learning on the development of creativity and discuss some of its aspects. I point out modern ways of teaching and methods of developing creativity. I also look at the attitude of employers towards creative employees, especially in the area of motivation. I investigate and evaluate the factors that creative employees (in the field of education) consider crucial for the development of their creativity, those that... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | kreativita | cs_CZ |
dc.subject | celoživotní učení | cs_CZ |
dc.subject | metody rozvoje kreativity | cs_CZ |
dc.subject | motivace | cs_CZ |
dc.subject | podnikové vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | creativity | en_US |
dc.subject | lifelong learning | en_US |
dc.subject | methods of creativity development | en_US |
dc.subject | motivation | en_US |
dc.subject | corporate training | en_US |
dc.title | Rozvoj kreativity v rámci podnikového vzdělávání | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-01-13 | |
dc.description.department | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 277906 | |
dc.title.translated | Development of creativity in the framework of corporate education | en_US |
dc.contributor.referee | Dostálová, Vladimíra | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult education and educational management | en_US |
thesis.degree.discipline | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Adult education and educational management | en_US |
thesis.degree.program | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult education and educational management | en_US |
uk.degree-program.cs | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Adult education and educational management | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce se zabývá fenoménem lidské kreativity a možnostmi jejího zvyšování v rámci podnikového vzdělávání. Definuje kreativitu z hlediska biologického (kognitivního) a současně popisuje kreativní osobnost. Poukazuje na status kreativity jako jedné z klíčových kompetencí současnosti. Připomíná v této souvislosti zahlcování člověka informacemi, jehož důsledkem může být narušení pozornosti. Ve vztahu ke kreativitě vnímám tuto skutečnost jako problematickou například v souvislosti s dosažením stavu flow. Jako mimořádně přínosný nejen pro kreativní osobnost shledávám trénink soustředěné pozornosti a vědomý odstup z chaosu a ze stereotypu doprovázený dostatkem času vytvořeného k sebeuvědomění/sebevnímání, dále pak záměrné rozvíjení smyslů a myšlení celým mozkem. Práce se zabývá vlivem celoživotního učení na rozvoj kreativity a jsou rozebírány některé jeho aspekty. Poukazuji na moderní způsoby vedení výuky a metody rozvoje kreativity. Zabývám se rovněž přístupem zaměstnavatelů ke kreativním zaměstnancům, zejména v oblasti jejich motivace. Zkoumám a vyhodnocuji faktory, které kreativní zaměstnanci (v oblasti vzdělávání) považují pro rozvoj svojí kreativity za klíčové, ty, které považují za bariéry jejího rozvoje a jak by svoji kreativitu chtěli, v rámci podnikového vzdělávání, rozvíjet. Dále zkoumám... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis deals with the phenomenon of human creativity and the possibilities of increasing it within the framework of corporate education. It defines creativity from the biological (cognitive) point of view and at the same time describes the creative personality. It points out the status of creativity as one of the key competences of today. In this context, it reminds us of the overload of information that can result in disturbed attention. In relation to creativity, I see this as problematic, for example, in the context of achieving a state of flow. I find the training of focused attention and conscious detachment from chaos and stereotype accompanied by ample time created for self- awareness/self-perception to be extremely beneficial not only for the creative personality. Then there is the deliberate development of the senses and whole brain thinking. I discuss the impact of lifelong learning on the development of creativity and discuss some of its aspects. I point out modern ways of teaching and methods of developing creativity. I also look at the attitude of employers towards creative employees, especially in the area of motivation. I investigate and evaluate the factors that creative employees (in the field of education) consider crucial for the development of their creativity, those that... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |