Zobrazit minimální záznam

Chekhov The Seagull in interpretations of contemporary Czech theatres
dc.contributor.advisorSmrčka, Jiří
dc.creatorKošvancová, Kateřina
dc.date.accessioned2025-02-05T09:56:49Z
dc.date.available2025-02-05T09:56:49Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196334
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zaměřuje na komparativní analýzu pěti vybraných českých inscenací divadelní hry Antona Pavloviče Čechova Racek (Divadlo Na zábradlí 2024 a 1994, Divadlo v Dlouhé 2017, Klicperovo divadlo 2002, Divadlo za branou 1972). Cílem práce je prozkoumat, jak různé režijní přístupy ovlivňují vyznění základních témat a postav této hry, a jakým způsobem vynechání či přetváření některých znaků mění diváckou recepci. Výzkumná otázka se soustředí na to, jak rozdílné interpretace témat lásky, umění, existenciální krize a Hamletovských motivů ovlivňují celkovou recepci a vnímání Čechovovy hry. V rámci kvalitativní komparativní analýzy byly jednotlivé inscenace analyzovány z hlediska přístupu k postavám, jejich vztahům a hlavním tematickým motivům. Důraz je kladen na způsoby, jakými inscenace reflektují konflikty mezi generacemi, hodnotami a uměleckými ideály. Zároveň je zkoumáno, jak různé historické a kulturní kontexty ovlivňují interpretaci textu. Práce ukazuje, jak inscenace mohou transformovat původní text a měnit jeho významy. KLÍČOVÁ SLOVA scénáře - Racek - Čechov - divadlacs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis focuses on the comparative analysis of five selected Czech productions of Anton Chekhov's play The Seagull (Divadlo Na zábradlí 2024 and 1994, Divadlo v Dlouhé 2017, Klicperovo divadlo 2002, Divadlo za branou 1972). The aim of this thesis is to explore how various directorial approaches influence the expression of the play's key themes and characters, and how omissions or transformations of certain traits affect the audience's reception. The research question centers on how different interpretations of themes such as love, art, existential crises, and Hamletian motifs impact the overall reception and perception of Chekhov's play. Through a qualitative comparative analysis, the thesis examines each production's approach to characters, relationships, and the main thematic motifs. The focus is on how the productions reflect conflicts between generations, values, and artistic ideals. It also investigates how different historical and cultural contexts shape the interpretation of the text. This study demonstrates how productions can transform the original text and change the meanings. KEYWORDS Script - Chekov - The Seagull - theatresen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectAnton Pavlovič Čechovcs_CZ
dc.subjectRacekcs_CZ
dc.subjectdramacs_CZ
dc.subjectAnton Pavlovich Chekhoven_US
dc.subjectThe Seagullen_US
dc.subjectdramaen_US
dc.titleČechovův Racek v interpretacích současných českých divadelcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-15
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId273871
dc.title.translatedChekhov The Seagull in interpretations of contemporary Czech theatresen_US
dc.contributor.refereeBlinková Pelánová, Eva
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeský jazyk se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Dějepis se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programCzech Language for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programČeský jazyk se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Dějepis se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.csČeský jazyk se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enCzech Language for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zaměřuje na komparativní analýzu pěti vybraných českých inscenací divadelní hry Antona Pavloviče Čechova Racek (Divadlo Na zábradlí 2024 a 1994, Divadlo v Dlouhé 2017, Klicperovo divadlo 2002, Divadlo za branou 1972). Cílem práce je prozkoumat, jak různé režijní přístupy ovlivňují vyznění základních témat a postav této hry, a jakým způsobem vynechání či přetváření některých znaků mění diváckou recepci. Výzkumná otázka se soustředí na to, jak rozdílné interpretace témat lásky, umění, existenciální krize a Hamletovských motivů ovlivňují celkovou recepci a vnímání Čechovovy hry. V rámci kvalitativní komparativní analýzy byly jednotlivé inscenace analyzovány z hlediska přístupu k postavám, jejich vztahům a hlavním tematickým motivům. Důraz je kladen na způsoby, jakými inscenace reflektují konflikty mezi generacemi, hodnotami a uměleckými ideály. Zároveň je zkoumáno, jak různé historické a kulturní kontexty ovlivňují interpretaci textu. Práce ukazuje, jak inscenace mohou transformovat původní text a měnit jeho významy. KLÍČOVÁ SLOVA scénáře - Racek - Čechov - divadlacs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis focuses on the comparative analysis of five selected Czech productions of Anton Chekhov's play The Seagull (Divadlo Na zábradlí 2024 and 1994, Divadlo v Dlouhé 2017, Klicperovo divadlo 2002, Divadlo za branou 1972). The aim of this thesis is to explore how various directorial approaches influence the expression of the play's key themes and characters, and how omissions or transformations of certain traits affect the audience's reception. The research question centers on how different interpretations of themes such as love, art, existential crises, and Hamletian motifs impact the overall reception and perception of Chekhov's play. Through a qualitative comparative analysis, the thesis examines each production's approach to characters, relationships, and the main thematic motifs. The focus is on how the productions reflect conflicts between generations, values, and artistic ideals. It also investigates how different historical and cultural contexts shape the interpretation of the text. This study demonstrates how productions can transform the original text and change the meanings. KEYWORDS Script - Chekov - The Seagull - theatresen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV