Zobrazit minimální záznam

Influencer Marketing Through the Eyes of Children
dc.contributor.advisorHolanová, Radka
dc.creatorMarešová, Barbora
dc.date.accessioned2025-02-06T11:36:58Z
dc.date.available2025-02-06T11:36:58Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196373
dc.description.abstractThe thesis examines the phenomenon of marketing on social networks, especially the so-called influencer marketing, which is currently inextricably linked to the social network Instagram, whose users include a significant number of school-aged children. Children are the specific target group that advertising campaigns are aimed at through influencers. In this thesis, we examine how children perceive this type of advertising, not only in terms of language. In addition to analyzing the linguistic means of advertising posts, we also examine whether Instagram users attending sixth or ninth grade of elementary school can decipher advertising content and distinguish it from the posts that are not a subject of paid cooperation. We also focus on how this ability is influenced by age and the amount of time that children spend on Instagram. Given the set goals, a research design combining a qualitative and quantitative approach was chosen. In the research results, we discuss the key findings of the questionnaire survey and interviews with children, and we connect the results of both parts of the research in the conclusion. The theoretical part of the thesis is the conceptual basis for the practical part of the thesis, in which we focus on the phenomenon of influencer marketing, the principles of its...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce zkoumá fenomén marketingu na sociálních sítích, zejména pak tzv. influencer marketing, který je v současné době neodmyslitelně spjat se sociální sítí Instagram, mezi jejíž uživatele patří značná část dětí školního věku. Právě děti jsou specifickou cílovou skupinou, na níž jsou prostřednictvím influencerů reklamní kampaně firem zaměřené. V této práci tedy zkoumáme, jak děti tento typ reklamy vnímají, a to nejen po stránce jazykové. Vedle analýzy jazykových prostředků reklamních příspěvků se zabýváme rovněž tím, zda uživatelé Instagramu z řad žáků druhého stupně základní školy dokážou rozklíčovat reklamní obsah a odlišit jej od těch příspěvků, jež nejsou předmětem placené spolupráce. Věnujeme se taktéž tomu, jak tuto kompetenci ovlivňuje věk a množství času, které děti Instagramu věnují. Vzhledem ke stanoveným cílům byl proto zvolen výzkumný design kombinující kvalitativní i kvantitativní přístup. Ve výsledcích výzkumu pojednáváme o klíčových zjištěních dotazníkového šetření a rozhovorů s dětmi, přičemž výsledky obou částí výzkumů v závěru propojujeme. Pomyslným základem praktické části diplomové práce je pak část teoretická, v níž se zaměřujeme na fenomén influencer marketingu, principy jeho fungování i jeho etickou stránku a rozebíráme též základní předpoklady úspěšných reklamních...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectinfluencer marketingcs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectInstagramcs_CZ
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjectreklamní diskurzcs_CZ
dc.subjectinfluencer marketingen_US
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectdiscourse of advertisingen_US
dc.titleInfluencer marketing a jeho vnímání očima dětícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-16
dc.description.departmentKatedra českého jazykacs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId235400
dc.title.translatedInfluencer Marketing Through the Eyes of Childrenen_US
dc.contributor.refereeWildová, Zuzana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství německého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Czech Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra českého jazykacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství německého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Czech Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce zkoumá fenomén marketingu na sociálních sítích, zejména pak tzv. influencer marketing, který je v současné době neodmyslitelně spjat se sociální sítí Instagram, mezi jejíž uživatele patří značná část dětí školního věku. Právě děti jsou specifickou cílovou skupinou, na níž jsou prostřednictvím influencerů reklamní kampaně firem zaměřené. V této práci tedy zkoumáme, jak děti tento typ reklamy vnímají, a to nejen po stránce jazykové. Vedle analýzy jazykových prostředků reklamních příspěvků se zabýváme rovněž tím, zda uživatelé Instagramu z řad žáků druhého stupně základní školy dokážou rozklíčovat reklamní obsah a odlišit jej od těch příspěvků, jež nejsou předmětem placené spolupráce. Věnujeme se taktéž tomu, jak tuto kompetenci ovlivňuje věk a množství času, které děti Instagramu věnují. Vzhledem ke stanoveným cílům byl proto zvolen výzkumný design kombinující kvalitativní i kvantitativní přístup. Ve výsledcích výzkumu pojednáváme o klíčových zjištěních dotazníkového šetření a rozhovorů s dětmi, přičemž výsledky obou částí výzkumů v závěru propojujeme. Pomyslným základem praktické části diplomové práce je pak část teoretická, v níž se zaměřujeme na fenomén influencer marketingu, principy jeho fungování i jeho etickou stránku a rozebíráme též základní předpoklady úspěšných reklamních...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis examines the phenomenon of marketing on social networks, especially the so-called influencer marketing, which is currently inextricably linked to the social network Instagram, whose users include a significant number of school-aged children. Children are the specific target group that advertising campaigns are aimed at through influencers. In this thesis, we examine how children perceive this type of advertising, not only in terms of language. In addition to analyzing the linguistic means of advertising posts, we also examine whether Instagram users attending sixth or ninth grade of elementary school can decipher advertising content and distinguish it from the posts that are not a subject of paid cooperation. We also focus on how this ability is influenced by age and the amount of time that children spend on Instagram. Given the set goals, a research design combining a qualitative and quantitative approach was chosen. In the research results, we discuss the key findings of the questionnaire survey and interviews with children, and we connect the results of both parts of the research in the conclusion. The theoretical part of the thesis is the conceptual basis for the practical part of the thesis, in which we focus on the phenomenon of influencer marketing, the principles of its...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazykacs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV