Zobrazit minimální záznam

Bohumír Hanžlík and his musically pedagogical work for children
dc.contributor.advisorVáňová, Hana
dc.creatorKroupová, Lucie
dc.date.accessioned2025-02-06T11:46:00Z
dc.date.available2025-02-06T11:46:00Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196417
dc.description.abstractThe thesis focuses on the contribution of Bohumír Hanžlík's musical pedagogical works to music education practice. The theoretical part includes a biography of this significant figure in the cultural life of Čelákovice, as well as an overview of his pedagogical, compositional, arranging, artistic, and publishing activities. It discusses the characteristics of his key publications that are applicable in the field of music pedagogy, including school music education. The core of the analytical part is the analysis of Hanžlík's children's operas. Key sections of these operas are examined, and these sections are then used in the experimental part of the thesis. The research focuses on the learnability of selected parts from two operas, Zvířátka a loupežníci, Jak se Honza učil latinsky, in the third grade of a non-musical class in the first stage of primary school. Goals and working hypotheses were established, the process of experimental teaching was described in detail, and a research tool (questionnaire) was designed to assess students motivation for learning these operas. The results of the research either confirmed or refuted the pre-established hypotheses and led to conclusions that can serve as a source of inspiration for primary school teachers. KEYWORDS Music pedagogy, didactics of music...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá přínosem hudebně pedagogické tvorby Bohumíra Hanžlíka pro hudebně výchovnou praxi. Teoretická část obsahuje životopis této významné osobnosti čelákovického kulturního života a nástin jeho pedagogické, skladatelské, aranžerské, výtvarné i publikační činnosti. Věnuje se charakteristice jeho klíčových publikací, které jsou využitelné v hudebně pedagogickém prostředí včetně školní hudební výchovy. Těžištěm analytické části je rozbor Hanžlíkových dětských operek. Pro rozbor jsou stěžejní partie, s kterými je následně pracováno v experimentální části diplomové práce. Výzkum se zaměřuje na osvojitelnost částí dvou operek, Zvířátka a loupežníci, Jak se Honza učil latinsky, ve třetím ročníku nehudební třídy prvního stupně základní školy. Byly stanoveny cíle a pracovní hypotézy, podrobně popsán postup experimentálního vyučování a koncipován výzkumný nástroj (dotazník) ke zjišťování motivace žáků k nácviku těchto operek. Výsledky výzkumu vedly k ověření či vyvrácení předem stanovených hypotéz a k závěrům, jež mohou posloužit jako zdroj inspirace pro učitele na 1. stupni základních školy. KLÍČOVÁ SLOVA Hudební pedagogika, didaktika hudební výchovy, hudební analýza, Bohumír Hanžlík, hudebně pedagogická tvorba pro děti, dětská operka.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectHudební pedagogikacs_CZ
dc.subjectdidaktika hudební výchovycs_CZ
dc.subjecthudební analýzacs_CZ
dc.subjectBohumír Hanžlíkcs_CZ
dc.subjecthudebně pedagogická tvorba pro dětics_CZ
dc.subjectdětská operkacs_CZ
dc.subjectMusic pedagogyen_US
dc.subjectdidactics of music educationen_US
dc.subjectmusical analysisen_US
dc.subjectBohumír Hanžlíken_US
dc.subjectmusical pedagogical work for childrenen_US
dc.subjectchildren's operaen_US
dc.titleBohumír Hanžlík a jeho hudebně pedagogická tvorba pro dětics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-16
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId266363
dc.title.translatedBohumír Hanžlík and his musically pedagogical work for childrenen_US
dc.contributor.refereeGregor, Vít
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá přínosem hudebně pedagogické tvorby Bohumíra Hanžlíka pro hudebně výchovnou praxi. Teoretická část obsahuje životopis této významné osobnosti čelákovického kulturního života a nástin jeho pedagogické, skladatelské, aranžerské, výtvarné i publikační činnosti. Věnuje se charakteristice jeho klíčových publikací, které jsou využitelné v hudebně pedagogickém prostředí včetně školní hudební výchovy. Těžištěm analytické části je rozbor Hanžlíkových dětských operek. Pro rozbor jsou stěžejní partie, s kterými je následně pracováno v experimentální části diplomové práce. Výzkum se zaměřuje na osvojitelnost částí dvou operek, Zvířátka a loupežníci, Jak se Honza učil latinsky, ve třetím ročníku nehudební třídy prvního stupně základní školy. Byly stanoveny cíle a pracovní hypotézy, podrobně popsán postup experimentálního vyučování a koncipován výzkumný nástroj (dotazník) ke zjišťování motivace žáků k nácviku těchto operek. Výsledky výzkumu vedly k ověření či vyvrácení předem stanovených hypotéz a k závěrům, jež mohou posloužit jako zdroj inspirace pro učitele na 1. stupni základních školy. KLÍČOVÁ SLOVA Hudební pedagogika, didaktika hudební výchovy, hudební analýza, Bohumír Hanžlík, hudebně pedagogická tvorba pro děti, dětská operka.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on the contribution of Bohumír Hanžlík's musical pedagogical works to music education practice. The theoretical part includes a biography of this significant figure in the cultural life of Čelákovice, as well as an overview of his pedagogical, compositional, arranging, artistic, and publishing activities. It discusses the characteristics of his key publications that are applicable in the field of music pedagogy, including school music education. The core of the analytical part is the analysis of Hanžlík's children's operas. Key sections of these operas are examined, and these sections are then used in the experimental part of the thesis. The research focuses on the learnability of selected parts from two operas, Zvířátka a loupežníci, Jak se Honza učil latinsky, in the third grade of a non-musical class in the first stage of primary school. Goals and working hypotheses were established, the process of experimental teaching was described in detail, and a research tool (questionnaire) was designed to assess students motivation for learning these operas. The results of the research either confirmed or refuted the pre-established hypotheses and led to conclusions that can serve as a source of inspiration for primary school teachers. KEYWORDS Music pedagogy, didactics of music...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV