Zobrazit minimální záznam

The contribution of teaching geometric composition for free art
dc.contributor.advisorZamboj, Michal
dc.creatorKošťáková, Sára
dc.date.accessioned2025-02-06T11:46:11Z
dc.date.available2025-02-06T11:46:11Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196418
dc.description.abstractThe goal of the experiment was to find out what contribution has teaching of geometric composition for mathematic lectures and their attractivity and for free art of the students. In the experiment the students took a lecture on elements of geometric composition. On example of barock paintings they learned how to find elements of geometric composition by mutual conversation. In the second lecture students evaluated barock paintings in per- spective of geometric composition on their own. All students found at least some elements of geometric composition. In the next step the students made an art peace on their own in which they were instructed to use the learned elements. In the final lecture the leader of the experiment had interviewed each student. They spoke about the art piece the stu- dent had made. The interviews also included the students opinion on knowledge they had acquired and contribution of teaching the elements of geometric composition to attracti- vity of mathematic lectures at art schools. The results of experiment show that students were able to use the elements of geometric composition in making their own work. Most of the students stated that the teaching of elements of geometric composition was benefi- cial for their own art and also contribute to attractivity of mathematical...en_US
dc.description.abstractCílem experimentu bylo zjistit, jaký vliv má výuka geometrické kompozice v hodinách ma- tematiky na atraktivitu hodin a vlastní tvorbu žáků. V rámci experimentu žáci absolvova- li vyučovací hodinu zaměřenou na prvky geometrické kompozice. Na příkladu barokních obrazů se učili najít prvky geometrické kompozice formou společného rozhovoru. V druhé hodině experimentu žáci sami vyhodnocovali barokní obrazy z hlediska geometrické kom- pozice. Všichni žáci v obraze nalezli nějaké geometrické prvky. Následně žáci samostat- ně doma vytvořili plošné umělecké dílo, ve kterém měli za úkol použít naučené principy. V závěrečné hodině vedoucí experimentu vedl s žáky individuální rozhovory. V nich s žáky rozebíral jejich vlastní dílo. Také se zaměřil na jejich subjektivní názor ohledně přínosu na- bytých praktických znalostí a zatraktivnění hodin matematiky výukou geometrické kom- pozice na uměleckých školách. Z výsledků experimentu vyplynulo, že žáci byli schopní použít geometrickou kompozici při tvorbě vlastního díla. Většina žáků zhodnotila výuku geometrické kompozice jako přínosnou pro svou uměleckou tvorbu a přínosnou k zatrak- tivnění hodin matematiky.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectGeometrická kompozicecs_CZ
dc.subjectVýuka matematikycs_CZ
dc.subjectUmělecká střední školacs_CZ
dc.subjectRozšíření výukycs_CZ
dc.subjectMezipředmětové vztahycs_CZ
dc.subjectGeometric compositionen_US
dc.subjectTeaching mathematicsen_US
dc.subjectArt high schoolen_US
dc.subjectExtending the teachingen_US
dc.subjectIntersubject relationsen_US
dc.titlePřínos výuky geometrické kompozice pro volnou uměleckou tvorbucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-16
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId256800
dc.title.translatedThe contribution of teaching geometric composition for free arten_US
dc.contributor.refereeKvasz, Ladislav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství matematiky pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Mathematics for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství matematiky pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství matematiky pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství matematiky pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Mathematics for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem experimentu bylo zjistit, jaký vliv má výuka geometrické kompozice v hodinách ma- tematiky na atraktivitu hodin a vlastní tvorbu žáků. V rámci experimentu žáci absolvova- li vyučovací hodinu zaměřenou na prvky geometrické kompozice. Na příkladu barokních obrazů se učili najít prvky geometrické kompozice formou společného rozhovoru. V druhé hodině experimentu žáci sami vyhodnocovali barokní obrazy z hlediska geometrické kom- pozice. Všichni žáci v obraze nalezli nějaké geometrické prvky. Následně žáci samostat- ně doma vytvořili plošné umělecké dílo, ve kterém měli za úkol použít naučené principy. V závěrečné hodině vedoucí experimentu vedl s žáky individuální rozhovory. V nich s žáky rozebíral jejich vlastní dílo. Také se zaměřil na jejich subjektivní názor ohledně přínosu na- bytých praktických znalostí a zatraktivnění hodin matematiky výukou geometrické kom- pozice na uměleckých školách. Z výsledků experimentu vyplynulo, že žáci byli schopní použít geometrickou kompozici při tvorbě vlastního díla. Většina žáků zhodnotila výuku geometrické kompozice jako přínosnou pro svou uměleckou tvorbu a přínosnou k zatrak- tivnění hodin matematiky.cs_CZ
uk.abstract.enThe goal of the experiment was to find out what contribution has teaching of geometric composition for mathematic lectures and their attractivity and for free art of the students. In the experiment the students took a lecture on elements of geometric composition. On example of barock paintings they learned how to find elements of geometric composition by mutual conversation. In the second lecture students evaluated barock paintings in per- spective of geometric composition on their own. All students found at least some elements of geometric composition. In the next step the students made an art peace on their own in which they were instructed to use the learned elements. In the final lecture the leader of the experiment had interviewed each student. They spoke about the art piece the stu- dent had made. The interviews also included the students opinion on knowledge they had acquired and contribution of teaching the elements of geometric composition to attracti- vity of mathematic lectures at art schools. The results of experiment show that students were able to use the elements of geometric composition in making their own work. Most of the students stated that the teaching of elements of geometric composition was benefi- cial for their own art and also contribute to attractivity of mathematical...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV