dc.contributor.advisor | Laufková, Veronika | |
dc.creator | Forejtková, Kristýna | |
dc.date.accessioned | 2025-02-06T11:47:30Z | |
dc.date.available | 2025-02-06T11:47:30Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/196425 | |
dc.description.abstract | The thesis is focused on a verbal assessment from the perspective of private school teachers. The main goal was to understand their view of the verbal assessment. The research was focused on how teachers utilize the evidence of results and observation in the lessons, what are benefits and pitfalls of the verbal assessment and how can the verbal assessment affect wellbeing of students. The thesis also focused on which challenges are the biggest for teachers. Research was made using a qualitative methodology based on a case study which provided space to have a deeper understanding of the issue. Data was collected through the half-structured interviews with seven teachers. This approach provided an opportunity to stick with premade questions; however new topics were discovered based on teacher's answers. The interviews were analysed through the open coding. The analysis discovered that the teachers' view of the verbal assessment is mostly positive. Main benefit is the opportunity to individualise students, describe their strong and growing sides, and show them concrete skills in which they are good at and skills they need to be better at. On the other hand, they shared that the verbal assessment is really time consuming, and it is important to have a vast amount of groundwork from the lessons. They... | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá slovním hodnocením z pohledu učitelů na soukromé škole. Hlavním cílem bylo porozumět tomu, jak slovní hodnocení vnímají učitelé, kteří ho používají ve své každodenní praxi. Výzkum byl zaměřen na to, jak učitelé získávají a evidují podklady pro slovní hodnocení, jaké vidí přínosy a úskalí tohoto přístupu a v čem slovní hodnocení zlepšuje a posiluje wellbeing žáků. Součástí výzkumu bylo také zjišťování, jaké výzvy učitelé ve vztahu ke slovnímu hodnocení vnímají jako největší. Zvolen byl kvalitativní design výzkumu, konkrétně případová studie, která nám poskytla prostor pro hlubší zkoumání dané problematiky. Data byla sbírána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se sedmi záměrně vybranými učiteli. Rozhovory byly analyzovány metodou otevřeného kódování. Z analýzy rozhovorů vyplynulo, že učitelé vnímají slovní hodnocení spíše pozitivně. Jako hlavní přínos považují možnost individualizace přístupu k žákům, zhodnocení jejich silných stránek a rozvojových oblastí a popis konkrétních dovedností a schopností, které žák ovládá nebo ve kterých se ještě může posunout. Zároveň upozorňují na velkou časovou náročnost a potřebu kvalitních podkladů získaných během vyučování různými metodami a formami výuky. Učitelé také poskytli konkrétní doporučení pro práci se slovním hodnocením,... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | školní hodnocení | cs_CZ |
dc.subject | slovní hodnocení | cs_CZ |
dc.subject | průběžné hodnocení | cs_CZ |
dc.subject | závěrečné hodnocení | cs_CZ |
dc.subject | učitel | cs_CZ |
dc.subject | žák | cs_CZ |
dc.subject | individualizace | cs_CZ |
dc.subject | soukromá škola | cs_CZ |
dc.subject | school assessment | en_US |
dc.subject | verbal assessment | en_US |
dc.subject | continuous assessment | en_US |
dc.subject | final assessment | en_US |
dc.subject | teacher | en_US |
dc.subject | pupil | en_US |
dc.subject | individualisation | en_US |
dc.subject | private school | en_US |
dc.title | Slovní hodnocení z pohledu učitelů soukromé školy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-01-16 | |
dc.description.department | Katedra české literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 277259 | |
dc.title.translated | Verbal assesment from teacher's perspective at private school | en_US |
dc.contributor.referee | Starý, Karel | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pedagogiky pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Educational Sciences for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pedagogiky pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra české literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pedagogiky pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Učitelství pedagogiky pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Educational Sciences for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá slovním hodnocením z pohledu učitelů na soukromé škole. Hlavním cílem bylo porozumět tomu, jak slovní hodnocení vnímají učitelé, kteří ho používají ve své každodenní praxi. Výzkum byl zaměřen na to, jak učitelé získávají a evidují podklady pro slovní hodnocení, jaké vidí přínosy a úskalí tohoto přístupu a v čem slovní hodnocení zlepšuje a posiluje wellbeing žáků. Součástí výzkumu bylo také zjišťování, jaké výzvy učitelé ve vztahu ke slovnímu hodnocení vnímají jako největší. Zvolen byl kvalitativní design výzkumu, konkrétně případová studie, která nám poskytla prostor pro hlubší zkoumání dané problematiky. Data byla sbírána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se sedmi záměrně vybranými učiteli. Rozhovory byly analyzovány metodou otevřeného kódování. Z analýzy rozhovorů vyplynulo, že učitelé vnímají slovní hodnocení spíše pozitivně. Jako hlavní přínos považují možnost individualizace přístupu k žákům, zhodnocení jejich silných stránek a rozvojových oblastí a popis konkrétních dovedností a schopností, které žák ovládá nebo ve kterých se ještě může posunout. Zároveň upozorňují na velkou časovou náročnost a potřebu kvalitních podkladů získaných během vyučování různými metodami a formami výuky. Učitelé také poskytli konkrétní doporučení pro práci se slovním hodnocením,... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis is focused on a verbal assessment from the perspective of private school teachers. The main goal was to understand their view of the verbal assessment. The research was focused on how teachers utilize the evidence of results and observation in the lessons, what are benefits and pitfalls of the verbal assessment and how can the verbal assessment affect wellbeing of students. The thesis also focused on which challenges are the biggest for teachers. Research was made using a qualitative methodology based on a case study which provided space to have a deeper understanding of the issue. Data was collected through the half-structured interviews with seven teachers. This approach provided an opportunity to stick with premade questions; however new topics were discovered based on teacher's answers. The interviews were analysed through the open coding. The analysis discovered that the teachers' view of the verbal assessment is mostly positive. Main benefit is the opportunity to individualise students, describe their strong and growing sides, and show them concrete skills in which they are good at and skills they need to be better at. On the other hand, they shared that the verbal assessment is really time consuming, and it is important to have a vast amount of groundwork from the lessons. They... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literatury | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |