Zobrazit minimální záznam

Verbal assesment from teacher's perspective at private school
dc.contributor.advisorLaufková, Veronika
dc.creatorForejtková, Kristýna
dc.date.accessioned2025-02-06T11:47:30Z
dc.date.available2025-02-06T11:47:30Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196425
dc.description.abstractThe thesis is focused on a verbal assessment from the perspective of private school teachers. The main goal was to understand their view of the verbal assessment. The research was focused on how teachers utilize the evidence of results and observation in the lessons, what are benefits and pitfalls of the verbal assessment and how can the verbal assessment affect wellbeing of students. The thesis also focused on which challenges are the biggest for teachers. Research was made using a qualitative methodology based on a case study which provided space to have a deeper understanding of the issue. Data was collected through the half-structured interviews with seven teachers. This approach provided an opportunity to stick with premade questions; however new topics were discovered based on teacher's answers. The interviews were analysed through the open coding. The analysis discovered that the teachers' view of the verbal assessment is mostly positive. Main benefit is the opportunity to individualise students, describe their strong and growing sides, and show them concrete skills in which they are good at and skills they need to be better at. On the other hand, they shared that the verbal assessment is really time consuming, and it is important to have a vast amount of groundwork from the lessons. They...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá slovním hodnocením z pohledu učitelů na soukromé škole. Hlavním cílem bylo porozumět tomu, jak slovní hodnocení vnímají učitelé, kteří ho používají ve své každodenní praxi. Výzkum byl zaměřen na to, jak učitelé získávají a evidují podklady pro slovní hodnocení, jaké vidí přínosy a úskalí tohoto přístupu a v čem slovní hodnocení zlepšuje a posiluje wellbeing žáků. Součástí výzkumu bylo také zjišťování, jaké výzvy učitelé ve vztahu ke slovnímu hodnocení vnímají jako největší. Zvolen byl kvalitativní design výzkumu, konkrétně případová studie, která nám poskytla prostor pro hlubší zkoumání dané problematiky. Data byla sbírána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se sedmi záměrně vybranými učiteli. Rozhovory byly analyzovány metodou otevřeného kódování. Z analýzy rozhovorů vyplynulo, že učitelé vnímají slovní hodnocení spíše pozitivně. Jako hlavní přínos považují možnost individualizace přístupu k žákům, zhodnocení jejich silných stránek a rozvojových oblastí a popis konkrétních dovedností a schopností, které žák ovládá nebo ve kterých se ještě může posunout. Zároveň upozorňují na velkou časovou náročnost a potřebu kvalitních podkladů získaných během vyučování různými metodami a formami výuky. Učitelé také poskytli konkrétní doporučení pro práci se slovním hodnocením,...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectškolní hodnocenícs_CZ
dc.subjectslovní hodnocenícs_CZ
dc.subjectprůběžné hodnocenícs_CZ
dc.subjectzávěrečné hodnocenícs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectžákcs_CZ
dc.subjectindividualizacecs_CZ
dc.subjectsoukromá školacs_CZ
dc.subjectschool assessmenten_US
dc.subjectverbal assessmenten_US
dc.subjectcontinuous assessmenten_US
dc.subjectfinal assessmenten_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectpupilen_US
dc.subjectindividualisationen_US
dc.subjectprivate schoolen_US
dc.titleSlovní hodnocení z pohledu učitelů soukromé školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-16
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId277259
dc.title.translatedVerbal assesment from teacher's perspective at private schoolen_US
dc.contributor.refereeStarý, Karel
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pedagogiky pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Educational Sciences for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pedagogiky pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pedagogiky pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství pedagogiky pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Educational Sciences for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá slovním hodnocením z pohledu učitelů na soukromé škole. Hlavním cílem bylo porozumět tomu, jak slovní hodnocení vnímají učitelé, kteří ho používají ve své každodenní praxi. Výzkum byl zaměřen na to, jak učitelé získávají a evidují podklady pro slovní hodnocení, jaké vidí přínosy a úskalí tohoto přístupu a v čem slovní hodnocení zlepšuje a posiluje wellbeing žáků. Součástí výzkumu bylo také zjišťování, jaké výzvy učitelé ve vztahu ke slovnímu hodnocení vnímají jako největší. Zvolen byl kvalitativní design výzkumu, konkrétně případová studie, která nám poskytla prostor pro hlubší zkoumání dané problematiky. Data byla sbírána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se sedmi záměrně vybranými učiteli. Rozhovory byly analyzovány metodou otevřeného kódování. Z analýzy rozhovorů vyplynulo, že učitelé vnímají slovní hodnocení spíše pozitivně. Jako hlavní přínos považují možnost individualizace přístupu k žákům, zhodnocení jejich silných stránek a rozvojových oblastí a popis konkrétních dovedností a schopností, které žák ovládá nebo ve kterých se ještě může posunout. Zároveň upozorňují na velkou časovou náročnost a potřebu kvalitních podkladů získaných během vyučování různými metodami a formami výuky. Učitelé také poskytli konkrétní doporučení pro práci se slovním hodnocením,...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is focused on a verbal assessment from the perspective of private school teachers. The main goal was to understand their view of the verbal assessment. The research was focused on how teachers utilize the evidence of results and observation in the lessons, what are benefits and pitfalls of the verbal assessment and how can the verbal assessment affect wellbeing of students. The thesis also focused on which challenges are the biggest for teachers. Research was made using a qualitative methodology based on a case study which provided space to have a deeper understanding of the issue. Data was collected through the half-structured interviews with seven teachers. This approach provided an opportunity to stick with premade questions; however new topics were discovered based on teacher's answers. The interviews were analysed through the open coding. The analysis discovered that the teachers' view of the verbal assessment is mostly positive. Main benefit is the opportunity to individualise students, describe their strong and growing sides, and show them concrete skills in which they are good at and skills they need to be better at. On the other hand, they shared that the verbal assessment is really time consuming, and it is important to have a vast amount of groundwork from the lessons. They...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV