Zobrazit minimální záznam

The Use of Green Roof at Lower Secondary School
dc.contributor.advisorVojíř, Karel
dc.creatorSequens, Filip
dc.date.accessioned2025-02-07T10:05:53Z
dc.date.available2025-02-07T10:05:53Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196438
dc.description.abstractA green roof is a distinctive and modern feature of contemporary architecture, and when implemented in an educational setting, it can become an engaging part of pedagogical practice. This thesis explores the description, specifics, and potential for the optimal use of a green roof in the teaching of science subjects at elementary schools. The study employs a semi-structured interview as part of a single-case study research design. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical section draws from both international and domestic sources, as well as the author's personal experience and interest in the field. It discusses concepts such as green infrastructure, green classrooms, and green roofs, while also exploring various possibilities for utilizing green classrooms in education, along with relevant didactic methods. The practical section begins by defining the research goals and questions, the research sample, applied methods, and the ethical considerations of the research. This is followed by the presentation of findings. The results section includes an analytical report and outputs from thematic analysis based on data collected through interviews. The case study is structured into sections corresponding to several thematic areas. The investigated green roof is used for...en_US
dc.description.abstractZelená střecha je specifickým a moderním prvkem soudobé architektury, a pokud je realizována ve vzdělávacím zařízení, může se stát i zajímavou součástí pedagogické praxe. Tato práce se zabývá popisem, specifiky a možnostmi maximálního využití zelené střechy ve výuce přírodovědných předmětů na základní škole. K tomu využívá výzkumný postup polostrukturovaného rozhovoru v rámci jedno-případové studie. Práce má teoretickou a praktickou část. Teoretická část čerpá ze zahraničních i tuzemských zdrojů a také z vlastních zkušeností a osobního zájmu autora o tuto oblast. Rozebrán je pojem zelená infrastruktura, zelená učebna, zelená střecha, dále jsou vyloženy některé možnosti využití zelených učeben pro výuku, relevantní didaktické metody. V praktické části jsou nejprve vymezeny výzkumné cíle a otázky, výzkumný vzorek, použité metody a etika výzkumu, následuje prezentace výsledků. Výsledková část práce překládá analytickou zprávu, výstup tematické analýzy, a to na základě dat sebraných rozhovory. Jedná se o případovou studii, rozdělenou do částí, které odpovídají několika tematickým oblastem. Zkoumaná zelená střecha je využívána pro výuku v očekávaných oblastech rozmanitými způsoby. Jsou využívány různé metody a formy výuky. Autor rozebírá i určité nedostatky a limity projektu. Klíčové je stanovení a...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectzelená střechacs_CZ
dc.subjectzelená infrastrukturacs_CZ
dc.subjectzelená učebnacs_CZ
dc.subjectRVPcs_CZ
dc.subjectrozchodníkcs_CZ
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectgreen roofen_US
dc.subjectgreen infrastructureen_US
dc.subjectgreen classroomen_US
dc.subjectRVPen_US
dc.subjectstonecropen_US
dc.titleVyužití zelené střechy v přírodovědném vzdělávání na základní školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-17
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId223026
dc.title.translatedThe Use of Green Roof at Lower Secondary Schoolen_US
dc.contributor.refereeHlavatá, Kristýna
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Biology for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Biology for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csZelená střecha je specifickým a moderním prvkem soudobé architektury, a pokud je realizována ve vzdělávacím zařízení, může se stát i zajímavou součástí pedagogické praxe. Tato práce se zabývá popisem, specifiky a možnostmi maximálního využití zelené střechy ve výuce přírodovědných předmětů na základní škole. K tomu využívá výzkumný postup polostrukturovaného rozhovoru v rámci jedno-případové studie. Práce má teoretickou a praktickou část. Teoretická část čerpá ze zahraničních i tuzemských zdrojů a také z vlastních zkušeností a osobního zájmu autora o tuto oblast. Rozebrán je pojem zelená infrastruktura, zelená učebna, zelená střecha, dále jsou vyloženy některé možnosti využití zelených učeben pro výuku, relevantní didaktické metody. V praktické části jsou nejprve vymezeny výzkumné cíle a otázky, výzkumný vzorek, použité metody a etika výzkumu, následuje prezentace výsledků. Výsledková část práce překládá analytickou zprávu, výstup tematické analýzy, a to na základě dat sebraných rozhovory. Jedná se o případovou studii, rozdělenou do částí, které odpovídají několika tematickým oblastem. Zkoumaná zelená střecha je využívána pro výuku v očekávaných oblastech rozmanitými způsoby. Jsou využívány různé metody a formy výuky. Autor rozebírá i určité nedostatky a limity projektu. Klíčové je stanovení a...cs_CZ
uk.abstract.enA green roof is a distinctive and modern feature of contemporary architecture, and when implemented in an educational setting, it can become an engaging part of pedagogical practice. This thesis explores the description, specifics, and potential for the optimal use of a green roof in the teaching of science subjects at elementary schools. The study employs a semi-structured interview as part of a single-case study research design. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical section draws from both international and domestic sources, as well as the author's personal experience and interest in the field. It discusses concepts such as green infrastructure, green classrooms, and green roofs, while also exploring various possibilities for utilizing green classrooms in education, along with relevant didactic methods. The practical section begins by defining the research goals and questions, the research sample, applied methods, and the ethical considerations of the research. This is followed by the presentation of findings. The results section includes an analytical report and outputs from thematic analysis based on data collected through interviews. The case study is structured into sections corresponding to several thematic areas. The investigated green roof is used for...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV