dc.contributor.advisor | Vojíř, Karel | |
dc.creator | Sequens, Filip | |
dc.date.accessioned | 2025-02-07T10:05:53Z | |
dc.date.available | 2025-02-07T10:05:53Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/196438 | |
dc.description.abstract | A green roof is a distinctive and modern feature of contemporary architecture, and when implemented in an educational setting, it can become an engaging part of pedagogical practice. This thesis explores the description, specifics, and potential for the optimal use of a green roof in the teaching of science subjects at elementary schools. The study employs a semi-structured interview as part of a single-case study research design. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical section draws from both international and domestic sources, as well as the author's personal experience and interest in the field. It discusses concepts such as green infrastructure, green classrooms, and green roofs, while also exploring various possibilities for utilizing green classrooms in education, along with relevant didactic methods. The practical section begins by defining the research goals and questions, the research sample, applied methods, and the ethical considerations of the research. This is followed by the presentation of findings. The results section includes an analytical report and outputs from thematic analysis based on data collected through interviews. The case study is structured into sections corresponding to several thematic areas. The investigated green roof is used for... | en_US |
dc.description.abstract | Zelená střecha je specifickým a moderním prvkem soudobé architektury, a pokud je realizována ve vzdělávacím zařízení, může se stát i zajímavou součástí pedagogické praxe. Tato práce se zabývá popisem, specifiky a možnostmi maximálního využití zelené střechy ve výuce přírodovědných předmětů na základní škole. K tomu využívá výzkumný postup polostrukturovaného rozhovoru v rámci jedno-případové studie. Práce má teoretickou a praktickou část. Teoretická část čerpá ze zahraničních i tuzemských zdrojů a také z vlastních zkušeností a osobního zájmu autora o tuto oblast. Rozebrán je pojem zelená infrastruktura, zelená učebna, zelená střecha, dále jsou vyloženy některé možnosti využití zelených učeben pro výuku, relevantní didaktické metody. V praktické části jsou nejprve vymezeny výzkumné cíle a otázky, výzkumný vzorek, použité metody a etika výzkumu, následuje prezentace výsledků. Výsledková část práce překládá analytickou zprávu, výstup tematické analýzy, a to na základě dat sebraných rozhovory. Jedná se o případovou studii, rozdělenou do částí, které odpovídají několika tematickým oblastem. Zkoumaná zelená střecha je využívána pro výuku v očekávaných oblastech rozmanitými způsoby. Jsou využívány různé metody a formy výuky. Autor rozebírá i určité nedostatky a limity projektu. Klíčové je stanovení a... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | základní škola | cs_CZ |
dc.subject | zelená střecha | cs_CZ |
dc.subject | zelená infrastruktura | cs_CZ |
dc.subject | zelená učebna | cs_CZ |
dc.subject | RVP | cs_CZ |
dc.subject | rozchodník | cs_CZ |
dc.subject | primary school | en_US |
dc.subject | green roof | en_US |
dc.subject | green infrastructure | en_US |
dc.subject | green classroom | en_US |
dc.subject | RVP | en_US |
dc.subject | stonecrop | en_US |
dc.title | Využití zelené střechy v přírodovědném vzdělávání na základní škole | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-01-17 | |
dc.description.department | Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 223026 | |
dc.title.translated | The Use of Green Roof at Lower Secondary School | en_US |
dc.contributor.referee | Hlavatá, Kristýna | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Biology for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Učitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Biology for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Zelená střecha je specifickým a moderním prvkem soudobé architektury, a pokud je realizována ve vzdělávacím zařízení, může se stát i zajímavou součástí pedagogické praxe. Tato práce se zabývá popisem, specifiky a možnostmi maximálního využití zelené střechy ve výuce přírodovědných předmětů na základní škole. K tomu využívá výzkumný postup polostrukturovaného rozhovoru v rámci jedno-případové studie. Práce má teoretickou a praktickou část. Teoretická část čerpá ze zahraničních i tuzemských zdrojů a také z vlastních zkušeností a osobního zájmu autora o tuto oblast. Rozebrán je pojem zelená infrastruktura, zelená učebna, zelená střecha, dále jsou vyloženy některé možnosti využití zelených učeben pro výuku, relevantní didaktické metody. V praktické části jsou nejprve vymezeny výzkumné cíle a otázky, výzkumný vzorek, použité metody a etika výzkumu, následuje prezentace výsledků. Výsledková část práce překládá analytickou zprávu, výstup tematické analýzy, a to na základě dat sebraných rozhovory. Jedná se o případovou studii, rozdělenou do částí, které odpovídají několika tematickým oblastem. Zkoumaná zelená střecha je využívána pro výuku v očekávaných oblastech rozmanitými způsoby. Jsou využívány různé metody a formy výuky. Autor rozebírá i určité nedostatky a limity projektu. Klíčové je stanovení a... | cs_CZ |
uk.abstract.en | A green roof is a distinctive and modern feature of contemporary architecture, and when implemented in an educational setting, it can become an engaging part of pedagogical practice. This thesis explores the description, specifics, and potential for the optimal use of a green roof in the teaching of science subjects at elementary schools. The study employs a semi-structured interview as part of a single-case study research design. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical section draws from both international and domestic sources, as well as the author's personal experience and interest in the field. It discusses concepts such as green infrastructure, green classrooms, and green roofs, while also exploring various possibilities for utilizing green classrooms in education, along with relevant didactic methods. The practical section begins by defining the research goals and questions, the research sample, applied methods, and the ethical considerations of the research. This is followed by the presentation of findings. The results section includes an analytical report and outputs from thematic analysis based on data collected through interviews. The case study is structured into sections corresponding to several thematic areas. The investigated green roof is used for... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |