dc.contributor.advisor | Pavlasová, Lenka | |
dc.creator | Janoudová, Anastázie | |
dc.date.accessioned | 2025-02-07T10:09:03Z | |
dc.date.available | 2025-02-07T10:09:03Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/196455 | |
dc.description.abstract | Working with text represents a crucial element for developing both subject knowledge and reading skills in students. The aim of this thesis is to compare different types of text-based tasks in teaching the topic of the human reproductive system at lower secondary school in terms of solution success rate, perceived difficulty, popularity among students, and frequency of use by class teachers. The study analyzes the success rate of individual tasks and evaluates their difficulty and popularity from both the students' and class teachers' perspectives. Through a combination of quantitative and qualitative research methods, data were gathered on student success, their views on task difficulty and popularity, and the frequency with which these tasks are used by teachers. The data come from a set of 10 custom-designed tasks completed by 94 9th grade students at Dr. E. Beneš Elementary School and Kindergarten in Prague - Čakovice. The results show that the average success rate for solving the tasks was 55.2 %, which corresponds to the average ratings of difficulty (56.6 %) and popularity (54.1 %) by students. Statistical analysis revealed a significant correlation between students' success and their rating of task difficulty, confirmed by the chi-square test. However, correlation analysis did not confirm a... | en_US |
dc.description.abstract | Práce s textem představuje zásadní prvek pro rozvoj jak odborných znalostí, tak čtenářských dovedností žáků. Cílem této diplomové práce je porovnat jednotlivé typy úloh zaměřených na práci s textem ve výuce tématu rozmnožovací soustava člověka na 2. stupni základní školy z hlediska úspěšnosti jejich řešení, vnímané obtížnosti, oblíbenosti u žáků a četnosti jejich využívání kmenovými učiteli. Práce analyzuje úspěšnost řešení jednotlivých úloh a hodnotí míru jejich obtížnosti a oblíbenosti jak z pohledu žáků, tak z perspektivy kmenových učitelů. Kombinací kvantitativních a kvalitativních výzkumných metod byly získány údaje o úspěšnosti žáků, jejich názorech na obtížnost a oblíbenost úloh a frekvenci používání těchto úloh učiteli. Data pocházejí ze souboru 10 autorsky vytvořených úloh, které vyplnilo 94 žáků 9. ročníku ZŠ a MŠ Dr. E. Beneše v Praze - Čakovicích. Výsledky ukazují, že průměrná úspěšnost řešení úloh činila 55,2 %, což odpovídá průměrnému hodnocení obtížnosti (56,6 %) a oblíbenosti (54,1 %) žáky. Statistická analýza odhalila významnou závislost mezi úspěšností žáků a jejich hodnocením obtížnosti úloh, potvrzenou chí-kvadrát testem. Korelační analýza však nepotvrdila závislost mezi četností využívání úloh učiteli a úspěšností řešení žáky. Významným zjištěním je rozdíl v hodnocení... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | práce s textem | cs_CZ |
dc.subject | rozmnožovací soustava člověka | cs_CZ |
dc.subject | didaktika biologie | cs_CZ |
dc.subject | aktivizační metody | cs_CZ |
dc.subject | čtenářská gramotnost | cs_CZ |
dc.subject | work with text | en_US |
dc.subject | human reproductive system | en_US |
dc.subject | didactics of biology | en_US |
dc.subject | activating teaching methods | en_US |
dc.subject | reading literacy | en_US |
dc.title | Práce s textem ve výuce tématu rozmnožovací soustava člověka na 2. stupni ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-01-17 | |
dc.description.department | Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 271439 | |
dc.title.translated | Work with Text in Teaching Human Reproductive System at Lower Secondary School | en_US |
dc.contributor.referee | Vojíř, Karel | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Biology for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.cs | Učitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Biology for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce s textem představuje zásadní prvek pro rozvoj jak odborných znalostí, tak čtenářských dovedností žáků. Cílem této diplomové práce je porovnat jednotlivé typy úloh zaměřených na práci s textem ve výuce tématu rozmnožovací soustava člověka na 2. stupni základní školy z hlediska úspěšnosti jejich řešení, vnímané obtížnosti, oblíbenosti u žáků a četnosti jejich využívání kmenovými učiteli. Práce analyzuje úspěšnost řešení jednotlivých úloh a hodnotí míru jejich obtížnosti a oblíbenosti jak z pohledu žáků, tak z perspektivy kmenových učitelů. Kombinací kvantitativních a kvalitativních výzkumných metod byly získány údaje o úspěšnosti žáků, jejich názorech na obtížnost a oblíbenost úloh a frekvenci používání těchto úloh učiteli. Data pocházejí ze souboru 10 autorsky vytvořených úloh, které vyplnilo 94 žáků 9. ročníku ZŠ a MŠ Dr. E. Beneše v Praze - Čakovicích. Výsledky ukazují, že průměrná úspěšnost řešení úloh činila 55,2 %, což odpovídá průměrnému hodnocení obtížnosti (56,6 %) a oblíbenosti (54,1 %) žáky. Statistická analýza odhalila významnou závislost mezi úspěšností žáků a jejich hodnocením obtížnosti úloh, potvrzenou chí-kvadrát testem. Korelační analýza však nepotvrdila závislost mezi četností využívání úloh učiteli a úspěšností řešení žáky. Významným zjištěním je rozdíl v hodnocení... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Working with text represents a crucial element for developing both subject knowledge and reading skills in students. The aim of this thesis is to compare different types of text-based tasks in teaching the topic of the human reproductive system at lower secondary school in terms of solution success rate, perceived difficulty, popularity among students, and frequency of use by class teachers. The study analyzes the success rate of individual tasks and evaluates their difficulty and popularity from both the students' and class teachers' perspectives. Through a combination of quantitative and qualitative research methods, data were gathered on student success, their views on task difficulty and popularity, and the frequency with which these tasks are used by teachers. The data come from a set of 10 custom-designed tasks completed by 94 9th grade students at Dr. E. Beneš Elementary School and Kindergarten in Prague - Čakovice. The results show that the average success rate for solving the tasks was 55.2 %, which corresponds to the average ratings of difficulty (56.6 %) and popularity (54.1 %) by students. Statistical analysis revealed a significant correlation between students' success and their rating of task difficulty, confirmed by the chi-square test. However, correlation analysis did not confirm a... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |