Zobrazit minimální záznam

Work with Text in Teaching Human Reproductive System at Lower Secondary School
dc.contributor.advisorPavlasová, Lenka
dc.creatorJanoudová, Anastázie
dc.date.accessioned2025-02-07T10:09:03Z
dc.date.available2025-02-07T10:09:03Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196455
dc.description.abstractWorking with text represents a crucial element for developing both subject knowledge and reading skills in students. The aim of this thesis is to compare different types of text-based tasks in teaching the topic of the human reproductive system at lower secondary school in terms of solution success rate, perceived difficulty, popularity among students, and frequency of use by class teachers. The study analyzes the success rate of individual tasks and evaluates their difficulty and popularity from both the students' and class teachers' perspectives. Through a combination of quantitative and qualitative research methods, data were gathered on student success, their views on task difficulty and popularity, and the frequency with which these tasks are used by teachers. The data come from a set of 10 custom-designed tasks completed by 94 9th grade students at Dr. E. Beneš Elementary School and Kindergarten in Prague - Čakovice. The results show that the average success rate for solving the tasks was 55.2 %, which corresponds to the average ratings of difficulty (56.6 %) and popularity (54.1 %) by students. Statistical analysis revealed a significant correlation between students' success and their rating of task difficulty, confirmed by the chi-square test. However, correlation analysis did not confirm a...en_US
dc.description.abstractPráce s textem představuje zásadní prvek pro rozvoj jak odborných znalostí, tak čtenářských dovedností žáků. Cílem této diplomové práce je porovnat jednotlivé typy úloh zaměřených na práci s textem ve výuce tématu rozmnožovací soustava člověka na 2. stupni základní školy z hlediska úspěšnosti jejich řešení, vnímané obtížnosti, oblíbenosti u žáků a četnosti jejich využívání kmenovými učiteli. Práce analyzuje úspěšnost řešení jednotlivých úloh a hodnotí míru jejich obtížnosti a oblíbenosti jak z pohledu žáků, tak z perspektivy kmenových učitelů. Kombinací kvantitativních a kvalitativních výzkumných metod byly získány údaje o úspěšnosti žáků, jejich názorech na obtížnost a oblíbenost úloh a frekvenci používání těchto úloh učiteli. Data pocházejí ze souboru 10 autorsky vytvořených úloh, které vyplnilo 94 žáků 9. ročníku ZŠ a MŠ Dr. E. Beneše v Praze - Čakovicích. Výsledky ukazují, že průměrná úspěšnost řešení úloh činila 55,2 %, což odpovídá průměrnému hodnocení obtížnosti (56,6 %) a oblíbenosti (54,1 %) žáky. Statistická analýza odhalila významnou závislost mezi úspěšností žáků a jejich hodnocením obtížnosti úloh, potvrzenou chí-kvadrát testem. Korelační analýza však nepotvrdila závislost mezi četností využívání úloh učiteli a úspěšností řešení žáky. Významným zjištěním je rozdíl v hodnocení...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpráce s textemcs_CZ
dc.subjectrozmnožovací soustava člověkacs_CZ
dc.subjectdidaktika biologiecs_CZ
dc.subjectaktivizační metodycs_CZ
dc.subjectčtenářská gramotnostcs_CZ
dc.subjectwork with texten_US
dc.subjecthuman reproductive systemen_US
dc.subjectdidactics of biologyen_US
dc.subjectactivating teaching methodsen_US
dc.subjectreading literacyen_US
dc.titlePráce s textem ve výuce tématu rozmnožovací soustava člověka na 2. stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-17
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId271439
dc.title.translatedWork with Text in Teaching Human Reproductive System at Lower Secondary Schoolen_US
dc.contributor.refereeVojíř, Karel
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Biology for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Biology for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce s textem představuje zásadní prvek pro rozvoj jak odborných znalostí, tak čtenářských dovedností žáků. Cílem této diplomové práce je porovnat jednotlivé typy úloh zaměřených na práci s textem ve výuce tématu rozmnožovací soustava člověka na 2. stupni základní školy z hlediska úspěšnosti jejich řešení, vnímané obtížnosti, oblíbenosti u žáků a četnosti jejich využívání kmenovými učiteli. Práce analyzuje úspěšnost řešení jednotlivých úloh a hodnotí míru jejich obtížnosti a oblíbenosti jak z pohledu žáků, tak z perspektivy kmenových učitelů. Kombinací kvantitativních a kvalitativních výzkumných metod byly získány údaje o úspěšnosti žáků, jejich názorech na obtížnost a oblíbenost úloh a frekvenci používání těchto úloh učiteli. Data pocházejí ze souboru 10 autorsky vytvořených úloh, které vyplnilo 94 žáků 9. ročníku ZŠ a MŠ Dr. E. Beneše v Praze - Čakovicích. Výsledky ukazují, že průměrná úspěšnost řešení úloh činila 55,2 %, což odpovídá průměrnému hodnocení obtížnosti (56,6 %) a oblíbenosti (54,1 %) žáky. Statistická analýza odhalila významnou závislost mezi úspěšností žáků a jejich hodnocením obtížnosti úloh, potvrzenou chí-kvadrát testem. Korelační analýza však nepotvrdila závislost mezi četností využívání úloh učiteli a úspěšností řešení žáky. Významným zjištěním je rozdíl v hodnocení...cs_CZ
uk.abstract.enWorking with text represents a crucial element for developing both subject knowledge and reading skills in students. The aim of this thesis is to compare different types of text-based tasks in teaching the topic of the human reproductive system at lower secondary school in terms of solution success rate, perceived difficulty, popularity among students, and frequency of use by class teachers. The study analyzes the success rate of individual tasks and evaluates their difficulty and popularity from both the students' and class teachers' perspectives. Through a combination of quantitative and qualitative research methods, data were gathered on student success, their views on task difficulty and popularity, and the frequency with which these tasks are used by teachers. The data come from a set of 10 custom-designed tasks completed by 94 9th grade students at Dr. E. Beneš Elementary School and Kindergarten in Prague - Čakovice. The results show that the average success rate for solving the tasks was 55.2 %, which corresponds to the average ratings of difficulty (56.6 %) and popularity (54.1 %) by students. Statistical analysis revealed a significant correlation between students' success and their rating of task difficulty, confirmed by the chi-square test. However, correlation analysis did not confirm a...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV