Zobrazit minimální záznam

The Perceptions of the Use of Toxic Substances for Animal Poisoning by Higher Primary School Pupils
dc.contributor.advisorAndreska, Jan
dc.creatorPekař, Filip
dc.date.accessioned2025-02-07T10:10:24Z
dc.date.available2025-02-07T10:10:24Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196462
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate how lower secondary school students perceive the use of toxic substances against animals through a questionnaire survey and a teaching session. Students completed the first questionnaire before the teaching session and the second one after the lesson. Some questions were repeated in both questionnaires to track changes in students' thinking. The first part of the study describes the historical use of toxic substances in the region from the second half of the 19th century to the 21st century. Furthermore, national curriculum frameworks (RVP) and school-specific curricula (ŠVP) were analyzed to identify how toxic substances are addressed in expected learning outcomes and teaching content. A list of the schools visited was then compiled. Subsequent chapters outline the methodological procedures used for categorizing the collected responses, calculating statistical measures, and presenting the data in graphical and percentage formats, accompanied by commentary and interpretation of the results. The findings revealed that students hold diverse opinions on the use of poisons. Approximately 16% of respondents changed their views after the lesson. The teaching session led to a partial shift in students' perceptions of poison use, with around 33% of students...en_US
dc.description.abstractCílem této práce bylo prostřednictvím dotazníkového šetření a vyučovací hodiny zjistit, jak žáci 2. stupně základních škol vnímají používání jedovatých látek proti živočichům, přičemž první dotazník žáci vyplňovali před vyučovací hodinou, druhý následoval po výkladu. V dotaznících se některé otázky opakovaly, aby mohl být zmapován posun v myšlení žáků. V první části práce byla vylíčena historie používání jedovatých látek na našem území od 2. poloviny 19. až po 21. století. Dále byly prozkoumané RVP a ŠVP konkrétních základních škol s cílem zjistit, jakým způsobem jsou toxické látky zmíněné v očekávaných výstupech a učivu. Následně byl vytvořen seznam navštívených škol. Další kapitoly uvádějí metodické postupy využité pro třídění získaných odpovědí, vypočítání statistických měr s grafickým zobrazením a procentuální zobrazení odpovědí v grafech, které bylo okomentováno a získané výsledky interpretovány. Bylo zjištěno, že žáci mají různorodé názory na používání jedů. Názory se po vyučovací hodině změnily u zhruba 16 % respondentů. Po vyučovací hodině došlo k částečné změně v percepci žáků na používání jedů a zhruba 33 % žáků se setkalo s nepřímým použitím jedovatých látek. Klíčová slova Jed; žáci; dotazníkové šetření; enviromentální kriminalita; historiecs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectJedcs_CZ
dc.subjectžácics_CZ
dc.subjectdotazníkové šetřenícs_CZ
dc.subjectenvironmentální kriminalitacs_CZ
dc.subjecthistoriecs_CZ
dc.subjectPoisonen_US
dc.subjectpupilsen_US
dc.subjectquestionnaire surveyen_US
dc.subjectenvironmental crimeen_US
dc.subjecthistoryen_US
dc.titlePercepce používání toxických látek ke trávení živočichů žáky druhého stupně základních školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-17
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId267282
dc.title.translatedThe Perceptions of the Use of Toxic Substances for Animal Poisoning by Higher Primary School Pupilsen_US
dc.contributor.refereeHanel, Lubomír
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství dějepisu pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Biology for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství dějepisu pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Biology for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této práce bylo prostřednictvím dotazníkového šetření a vyučovací hodiny zjistit, jak žáci 2. stupně základních škol vnímají používání jedovatých látek proti živočichům, přičemž první dotazník žáci vyplňovali před vyučovací hodinou, druhý následoval po výkladu. V dotaznících se některé otázky opakovaly, aby mohl být zmapován posun v myšlení žáků. V první části práce byla vylíčena historie používání jedovatých látek na našem území od 2. poloviny 19. až po 21. století. Dále byly prozkoumané RVP a ŠVP konkrétních základních škol s cílem zjistit, jakým způsobem jsou toxické látky zmíněné v očekávaných výstupech a učivu. Následně byl vytvořen seznam navštívených škol. Další kapitoly uvádějí metodické postupy využité pro třídění získaných odpovědí, vypočítání statistických měr s grafickým zobrazením a procentuální zobrazení odpovědí v grafech, které bylo okomentováno a získané výsledky interpretovány. Bylo zjištěno, že žáci mají různorodé názory na používání jedů. Názory se po vyučovací hodině změnily u zhruba 16 % respondentů. Po vyučovací hodině došlo k částečné změně v percepci žáků na používání jedů a zhruba 33 % žáků se setkalo s nepřímým použitím jedovatých látek. Klíčová slova Jed; žáci; dotazníkové šetření; enviromentální kriminalita; historiecs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this study was to investigate how lower secondary school students perceive the use of toxic substances against animals through a questionnaire survey and a teaching session. Students completed the first questionnaire before the teaching session and the second one after the lesson. Some questions were repeated in both questionnaires to track changes in students' thinking. The first part of the study describes the historical use of toxic substances in the region from the second half of the 19th century to the 21st century. Furthermore, national curriculum frameworks (RVP) and school-specific curricula (ŠVP) were analyzed to identify how toxic substances are addressed in expected learning outcomes and teaching content. A list of the schools visited was then compiled. Subsequent chapters outline the methodological procedures used for categorizing the collected responses, calculating statistical measures, and presenting the data in graphical and percentage formats, accompanied by commentary and interpretation of the results. The findings revealed that students hold diverse opinions on the use of poisons. Approximately 16% of respondents changed their views after the lesson. The teaching session led to a partial shift in students' perceptions of poison use, with around 33% of students...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV