Zobrazit minimální záznam

Ecologically Interesting Areas of the City of Mladá Boleslav: A Project for a Secondary Vocational School
dc.contributor.advisorPavlasová, Lenka
dc.creatorŠpicarová, Adéla
dc.date.accessioned2025-02-07T10:10:46Z
dc.date.available2025-02-07T10:10:46Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196464
dc.description.abstractThis thesis focuses on ecological issues in the city of Mladá Boleslav and combines theoretical knowledge from the fields of ecology, project-based learning, and the concept of Local Based Learning. The aim of the thesis was to design and implement a project focusing on student research into ecologically interesting areas of the city. The project involved creating a brochure that mapped ecologically significant locations and provided students with the opportunity to actively engage in solving ecological problems in their immediate surroundings. The practical part of the thesis describes the setting of goals, project structure, planning activities, and preparation for lessons. Emphasis was placed on using teaching methods that support the development of civic competence and sustainable development. The evaluation of the project includes an analysis of the achieved goals from the perspective of both students and teachers. The discussion focuses on the benefits of the project for students and suggests possibilities for expanding it into other educational contexts. The project's output is a brochure that highlights ecologically valuable areas of Mladá Boleslav and encourages students' active participation in the protection of their urban environment. KEYWORDS Ecology, project-based teaching, secondary...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na ekologickou problematiku ve městě Mladá Boleslav a propojuje teoretické poznatky z oblasti ekologie, projektového vyučování a konceptu místně zakotveného učení (Local Based Learning). Cílem práce bylo navrhnout a realizovat projekt zaměřený na žákovské zkoumání ekologicky zajímavých oblastí města. Projekt spočíval v tvorbě brožury, která mapovala ekologicky významné lokality a současně poskytovala žákům příležitost aktivně se zapojit do řešení ekologických problémů ve svém bezprostředním okolí. Praktická část práce popisuje stanovení cílů, strukturu projektu, plánování aktivit a přípravy na hodiny. Důraz byl kladen na využití výukových metod, které podporují rozvoj občanské kompetence a udržitelného rozvoje. Vyhodnocení projektu zahrnuje analýzu dosažených cílů z pohledu žáků i pedagoga. Diskuze se zaměřuje na přínosy projektu pro žáky a navrhuje možnosti pro jeho rozšíření v dalších vzdělávacích kontextech. Výstupem projektu je brožura, která upozorňuje na ekologicky cenné oblasti Mladé Boleslavi a podporuje aktivní účast žáků na ochraně jejich městského prostředí. KLÍČOVÁ SLOVA Ekologie, projektové vyučování, střední odborná škola, místně zakotvené učení, ekologická výchovacs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectEkologiecs_CZ
dc.subjectprojektové vyučovánícs_CZ
dc.subjectstřední odborná školacs_CZ
dc.subjectmístně zakotvené učenícs_CZ
dc.subjectekologická výchovacs_CZ
dc.subjectEcologyen_US
dc.subjectproject-based teachingen_US
dc.subjectsecondary vocational schoolen_US
dc.subjectplaced-based learningen_US
dc.subjectenvironmental educationen_US
dc.titleEkologicky zajímavé oblasti města Mladá Boleslav: Projekt pro střední odbornou školucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-17
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId276099
dc.title.translatedEcologically Interesting Areas of the City of Mladá Boleslav: A Project for a Secondary Vocational Schoolen_US
dc.contributor.refereeEhler, Edvard
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství chemie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Biology for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství chemie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství biologie pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Biology for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zaměřuje na ekologickou problematiku ve městě Mladá Boleslav a propojuje teoretické poznatky z oblasti ekologie, projektového vyučování a konceptu místně zakotveného učení (Local Based Learning). Cílem práce bylo navrhnout a realizovat projekt zaměřený na žákovské zkoumání ekologicky zajímavých oblastí města. Projekt spočíval v tvorbě brožury, která mapovala ekologicky významné lokality a současně poskytovala žákům příležitost aktivně se zapojit do řešení ekologických problémů ve svém bezprostředním okolí. Praktická část práce popisuje stanovení cílů, strukturu projektu, plánování aktivit a přípravy na hodiny. Důraz byl kladen na využití výukových metod, které podporují rozvoj občanské kompetence a udržitelného rozvoje. Vyhodnocení projektu zahrnuje analýzu dosažených cílů z pohledu žáků i pedagoga. Diskuze se zaměřuje na přínosy projektu pro žáky a navrhuje možnosti pro jeho rozšíření v dalších vzdělávacích kontextech. Výstupem projektu je brožura, která upozorňuje na ekologicky cenné oblasti Mladé Boleslavi a podporuje aktivní účast žáků na ochraně jejich městského prostředí. KLÍČOVÁ SLOVA Ekologie, projektové vyučování, střední odborná škola, místně zakotvené učení, ekologická výchovacs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on ecological issues in the city of Mladá Boleslav and combines theoretical knowledge from the fields of ecology, project-based learning, and the concept of Local Based Learning. The aim of the thesis was to design and implement a project focusing on student research into ecologically interesting areas of the city. The project involved creating a brochure that mapped ecologically significant locations and provided students with the opportunity to actively engage in solving ecological problems in their immediate surroundings. The practical part of the thesis describes the setting of goals, project structure, planning activities, and preparation for lessons. Emphasis was placed on using teaching methods that support the development of civic competence and sustainable development. The evaluation of the project includes an analysis of the achieved goals from the perspective of both students and teachers. The discussion focuses on the benefits of the project for students and suggests possibilities for expanding it into other educational contexts. The project's output is a brochure that highlights ecologically valuable areas of Mladá Boleslav and encourages students' active participation in the protection of their urban environment. KEYWORDS Ecology, project-based teaching, secondary...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV