Zobrazit minimální záznam

The concept of children's readiness for school from the point of view of kindergarten teachers and teachers of the first grades of elementary school
dc.contributor.advisorKoťátková, Soňa
dc.creatorJavorská, Martina
dc.date.accessioned2025-02-11T11:32:33Z
dc.date.available2025-02-11T11:32:33Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196544
dc.description.abstractCílem této diplomové práce bylo zjistit, jak vnímají připravenost dětí na školu učitelé mateřských škol a prvních tříd základních škol a identifikovat klíčové oblasti připravenosti a nedostatků. Dalším cílem bylo analyzovat vnímání připravenosti a nepřipravenosti vybraných dětí při přechodu z mateřské školy na základní školu. Tato diplomová práce se zabývá problematikou přechodu dítěte z předškolního vzdělávání do první třídy základní školy. V teoretické části je kladen důraz na školní zralost a připravenost dětí na školu, přičemž jsou zohledněny názory psychologů a pedagogů na tuto problematiku, legislativní podklady pro povinnou školní docházku, a to jak v posledním roce mateřské školy, tak i pro vstup do první třídy základní školy. Dále je zde popsána pedagogická diagnostika v mateřské škole, role učitele a význam pedagogicko-psychologického poradenství pro individualizaci pedagogické práce. Empirická část práce se zaměřuje na výzkum zaměřený na přechod dětí z mateřské školy na základní školu. Byly využity metody dotazníkového šetření a rozhovorů mezi učitelkami mateřských a základních škol. Výzkum analyzuje pohledy učitelek na připravenost dětí na školu, kompetence dětí a očekávané změny v povinnostech dětí po nástupu do první třídy. Výsledky výzkumu jsou shrnuty a diskutovány ve vztahu k...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis was to investigate the perceptions of kindergarten and first grade primary school teachers of children's school readiness and to identify key areas of readiness and gaps. Another aim was to analyse the perceptions of readiness and unreadiness of selected children in the transition from kindergarten to primary school. This thesis addresses the issue of a child's transition from preschool to first grade of primary school. In the theoretical part, emphasis is placed on the school maturity and readiness of children for school, taking into account the opinions of psychologists and educators on this issue, the legislative basis for compulsory schooling, both in the last year of kindergarten and for entering the first grade of primary school. It also describes pedagogical diagnostics in kindergarten, the role of the teacher and the importance of pedagogical-psychological counselling for the individualisation of pedagogical work. The empirical part of the thesis focuses on research on the transition of children from kindergarten to primary school. Methods of questionnaire survey and interviews between kindergarten and primary school teachers were used. The research analyses the teachers' perspectives on children's readiness for school, children's competences and expected changes in...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectškolní zralostcs_CZ
dc.subjectškolní připravenostcs_CZ
dc.subjectučitelécs_CZ
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectschool maturityen_US
dc.subjectschool readinessen_US
dc.subjectteachersen_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.titlePojetí připravenosti dětí na školu z pohledu učitelů mateřských škol a učitelů prvních tříd základních školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-21
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId257573
dc.title.translatedThe concept of children's readiness for school from the point of view of kindergarten teachers and teachers of the first grades of elementary schoolen_US
dc.contributor.refereeHejlová, Helena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-school Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogy of Pre-school Ageen_US
thesis.degree.programPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-school Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-program.enPedagogy of Pre-school Ageen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csCílem této diplomové práce bylo zjistit, jak vnímají připravenost dětí na školu učitelé mateřských škol a prvních tříd základních škol a identifikovat klíčové oblasti připravenosti a nedostatků. Dalším cílem bylo analyzovat vnímání připravenosti a nepřipravenosti vybraných dětí při přechodu z mateřské školy na základní školu. Tato diplomová práce se zabývá problematikou přechodu dítěte z předškolního vzdělávání do první třídy základní školy. V teoretické části je kladen důraz na školní zralost a připravenost dětí na školu, přičemž jsou zohledněny názory psychologů a pedagogů na tuto problematiku, legislativní podklady pro povinnou školní docházku, a to jak v posledním roce mateřské školy, tak i pro vstup do první třídy základní školy. Dále je zde popsána pedagogická diagnostika v mateřské škole, role učitele a význam pedagogicko-psychologického poradenství pro individualizaci pedagogické práce. Empirická část práce se zaměřuje na výzkum zaměřený na přechod dětí z mateřské školy na základní školu. Byly využity metody dotazníkového šetření a rozhovorů mezi učitelkami mateřských a základních škol. Výzkum analyzuje pohledy učitelek na připravenost dětí na školu, kompetence dětí a očekávané změny v povinnostech dětí po nástupu do první třídy. Výsledky výzkumu jsou shrnuty a diskutovány ve vztahu k...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis was to investigate the perceptions of kindergarten and first grade primary school teachers of children's school readiness and to identify key areas of readiness and gaps. Another aim was to analyse the perceptions of readiness and unreadiness of selected children in the transition from kindergarten to primary school. This thesis addresses the issue of a child's transition from preschool to first grade of primary school. In the theoretical part, emphasis is placed on the school maturity and readiness of children for school, taking into account the opinions of psychologists and educators on this issue, the legislative basis for compulsory schooling, both in the last year of kindergarten and for entering the first grade of primary school. It also describes pedagogical diagnostics in kindergarten, the role of the teacher and the importance of pedagogical-psychological counselling for the individualisation of pedagogical work. The empirical part of the thesis focuses on research on the transition of children from kindergarten to primary school. Methods of questionnaire survey and interviews between kindergarten and primary school teachers were used. The research analyses the teachers' perspectives on children's readiness for school, children's competences and expected changes in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV