Zobrazit minimální záznam

Early intervcntion for children with hearing impairment from the perspective of their parents
dc.contributor.advisorKotvová, Miroslava
dc.creatorBaloušková, Kateřina
dc.date.accessioned2025-02-11T11:33:20Z
dc.date.available2025-02-11T11:33:20Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196548
dc.description.abstractBakalářská práce se zaměřuje na problematiku rané péče u dětí se sluchovým postižením z pohledu rodičů. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak rodiče vnímají komplexnost služeb rané péče a jak tyto služby ovlivňují potřeby jejich dětí i rodin, zejména v oblasti rozvoje výchovných a komunikačních dovedností. Dílčími cíli jsou zmapování zkušenosti rodičů s konkrétními službami rané péče, prozkoumání výzev, kterým rodiče čelí při využívání těchto služeb, a zjištění, jak rodiče hodnotí vliv služeb rané péče na každodenní život rodin. V teoretické části práce je definováno sluchové postižení, včetně jeho příčin, diagnostiky a kompenzace. Dále je zdůrazněn význam rodiny a komunikační přístupy, stejně jako role rané péče a sociální podpora, zejména prostřednictvím organizace Centrum pro dětský sluch Tamtam. Empirická část zahrnuje kvalitativní výzkum, který je založen na analýze dat z otevřeného dotazníkového šetření. Výsledky ukazují, že služby rané péče hrají zásadní roli pro úspěšný vývoj a rozvoj komunikačních dovedností dětí se sluchovým postižením a pro podporu rodin v jejich výchovných kompetencích. Oslovení rodiče uváděli různé přístupy pro rozvoj komunikace, jako je využití mluvené řeči s vizuální podporou, výuka a používání znakového jazyka. Dále využívání pomůcek a hraček pro rozvoj smyslového...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis focuses on the issue of early intervention for children with hearing impairments from the parents' perspective. The aim of the bacherol thesis is to find out how parents perceive the complexity of early intervention services and how these services affect the needs of their children and families, especially in the area of developing educational and communication skills. The specific objectives include mapping parents' experiences with specific early intervention services, exploring the challenges parents face when using these services, and determining how parents assess the impact of early intervention services on the daily lives of families. The theoretical part of the thesis defines hearing impairment, including its causes, diagnostics, and compensations. It also emphasizes the importance of family and communication approaches, as well as the role of early intervention and social support, especially through the organization "Children's Hearing Center Tamtam." The empirical part includes qualitative research based on the analysis of data from an open- ended questionnaire survey. The results show that early intervention services play a crucial role in the successful development and communication skills of children with hearing impairments and in supporting families in their...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectCentrum pro dětský sluch Tamtamcs_CZ
dc.subjectkomunikační dovednostics_CZ
dc.subjectraná péčecs_CZ
dc.subjectsluchové postiženícs_CZ
dc.subjectChildren's Hearing Center Tamtamen_US
dc.subjectcommunication skillsen_US
dc.subjectearly interventionen_US
dc.subjectHearing impairmenten_US
dc.titleRaná péče u dětí se slluchovým postižením z pohledu rodičůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-21
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId278024
dc.title.translatedEarly intervcntion for children with hearing impairment from the perspective of their parentsen_US
dc.contributor.refereeKomorná, Marie
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
thesis.degree.programSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Education/Speech Therapyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogika/Logopediecs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Education/Speech Therapyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zaměřuje na problematiku rané péče u dětí se sluchovým postižením z pohledu rodičů. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak rodiče vnímají komplexnost služeb rané péče a jak tyto služby ovlivňují potřeby jejich dětí i rodin, zejména v oblasti rozvoje výchovných a komunikačních dovedností. Dílčími cíli jsou zmapování zkušenosti rodičů s konkrétními službami rané péče, prozkoumání výzev, kterým rodiče čelí při využívání těchto služeb, a zjištění, jak rodiče hodnotí vliv služeb rané péče na každodenní život rodin. V teoretické části práce je definováno sluchové postižení, včetně jeho příčin, diagnostiky a kompenzace. Dále je zdůrazněn význam rodiny a komunikační přístupy, stejně jako role rané péče a sociální podpora, zejména prostřednictvím organizace Centrum pro dětský sluch Tamtam. Empirická část zahrnuje kvalitativní výzkum, který je založen na analýze dat z otevřeného dotazníkového šetření. Výsledky ukazují, že služby rané péče hrají zásadní roli pro úspěšný vývoj a rozvoj komunikačních dovedností dětí se sluchovým postižením a pro podporu rodin v jejich výchovných kompetencích. Oslovení rodiče uváděli různé přístupy pro rozvoj komunikace, jako je využití mluvené řeči s vizuální podporou, výuka a používání znakového jazyka. Dále využívání pomůcek a hraček pro rozvoj smyslového...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis focuses on the issue of early intervention for children with hearing impairments from the parents' perspective. The aim of the bacherol thesis is to find out how parents perceive the complexity of early intervention services and how these services affect the needs of their children and families, especially in the area of developing educational and communication skills. The specific objectives include mapping parents' experiences with specific early intervention services, exploring the challenges parents face when using these services, and determining how parents assess the impact of early intervention services on the daily lives of families. The theoretical part of the thesis defines hearing impairment, including its causes, diagnostics, and compensations. It also emphasizes the importance of family and communication approaches, as well as the role of early intervention and social support, especially through the organization "Children's Hearing Center Tamtam." The empirical part includes qualitative research based on the analysis of data from an open- ended questionnaire survey. The results show that early intervention services play a crucial role in the successful development and communication skills of children with hearing impairments and in supporting families in their...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV