dc.contributor.advisor | Kotvová, Miroslava | |
dc.creator | Baloušková, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2025-02-11T11:33:20Z | |
dc.date.available | 2025-02-11T11:33:20Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/196548 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku rané péče u dětí se sluchovým postižením z pohledu rodičů. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak rodiče vnímají komplexnost služeb rané péče a jak tyto služby ovlivňují potřeby jejich dětí i rodin, zejména v oblasti rozvoje výchovných a komunikačních dovedností. Dílčími cíli jsou zmapování zkušenosti rodičů s konkrétními službami rané péče, prozkoumání výzev, kterým rodiče čelí při využívání těchto služeb, a zjištění, jak rodiče hodnotí vliv služeb rané péče na každodenní život rodin. V teoretické části práce je definováno sluchové postižení, včetně jeho příčin, diagnostiky a kompenzace. Dále je zdůrazněn význam rodiny a komunikační přístupy, stejně jako role rané péče a sociální podpora, zejména prostřednictvím organizace Centrum pro dětský sluch Tamtam. Empirická část zahrnuje kvalitativní výzkum, který je založen na analýze dat z otevřeného dotazníkového šetření. Výsledky ukazují, že služby rané péče hrají zásadní roli pro úspěšný vývoj a rozvoj komunikačních dovedností dětí se sluchovým postižením a pro podporu rodin v jejich výchovných kompetencích. Oslovení rodiče uváděli různé přístupy pro rozvoj komunikace, jako je využití mluvené řeči s vizuální podporou, výuka a používání znakového jazyka. Dále využívání pomůcek a hraček pro rozvoj smyslového... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor's thesis focuses on the issue of early intervention for children with hearing impairments from the parents' perspective. The aim of the bacherol thesis is to find out how parents perceive the complexity of early intervention services and how these services affect the needs of their children and families, especially in the area of developing educational and communication skills. The specific objectives include mapping parents' experiences with specific early intervention services, exploring the challenges parents face when using these services, and determining how parents assess the impact of early intervention services on the daily lives of families. The theoretical part of the thesis defines hearing impairment, including its causes, diagnostics, and compensations. It also emphasizes the importance of family and communication approaches, as well as the role of early intervention and social support, especially through the organization "Children's Hearing Center Tamtam." The empirical part includes qualitative research based on the analysis of data from an open- ended questionnaire survey. The results show that early intervention services play a crucial role in the successful development and communication skills of children with hearing impairments and in supporting families in their... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Centrum pro dětský sluch Tamtam | cs_CZ |
dc.subject | komunikační dovednosti | cs_CZ |
dc.subject | raná péče | cs_CZ |
dc.subject | sluchové postižení | cs_CZ |
dc.subject | Children's Hearing Center Tamtam | en_US |
dc.subject | communication skills | en_US |
dc.subject | early intervention | en_US |
dc.subject | Hearing impairment | en_US |
dc.title | Raná péče u dětí se slluchovým postižením z pohledu rodičů | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-01-21 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 278024 | |
dc.title.translated | Early intervcntion for children with hearing impairment from the perspective of their parents | en_US |
dc.contributor.referee | Komorná, Marie | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education/Speech Therapy | en_US |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education/Speech Therapy | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education/Speech Therapy | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika/Logopedie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education/Speech Therapy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku rané péče u dětí se sluchovým postižením z pohledu rodičů. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak rodiče vnímají komplexnost služeb rané péče a jak tyto služby ovlivňují potřeby jejich dětí i rodin, zejména v oblasti rozvoje výchovných a komunikačních dovedností. Dílčími cíli jsou zmapování zkušenosti rodičů s konkrétními službami rané péče, prozkoumání výzev, kterým rodiče čelí při využívání těchto služeb, a zjištění, jak rodiče hodnotí vliv služeb rané péče na každodenní život rodin. V teoretické části práce je definováno sluchové postižení, včetně jeho příčin, diagnostiky a kompenzace. Dále je zdůrazněn význam rodiny a komunikační přístupy, stejně jako role rané péče a sociální podpora, zejména prostřednictvím organizace Centrum pro dětský sluch Tamtam. Empirická část zahrnuje kvalitativní výzkum, který je založen na analýze dat z otevřeného dotazníkového šetření. Výsledky ukazují, že služby rané péče hrají zásadní roli pro úspěšný vývoj a rozvoj komunikačních dovedností dětí se sluchovým postižením a pro podporu rodin v jejich výchovných kompetencích. Oslovení rodiče uváděli různé přístupy pro rozvoj komunikace, jako je využití mluvené řeči s vizuální podporou, výuka a používání znakového jazyka. Dále využívání pomůcek a hraček pro rozvoj smyslového... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor's thesis focuses on the issue of early intervention for children with hearing impairments from the parents' perspective. The aim of the bacherol thesis is to find out how parents perceive the complexity of early intervention services and how these services affect the needs of their children and families, especially in the area of developing educational and communication skills. The specific objectives include mapping parents' experiences with specific early intervention services, exploring the challenges parents face when using these services, and determining how parents assess the impact of early intervention services on the daily lives of families. The theoretical part of the thesis defines hearing impairment, including its causes, diagnostics, and compensations. It also emphasizes the importance of family and communication approaches, as well as the role of early intervention and social support, especially through the organization "Children's Hearing Center Tamtam." The empirical part includes qualitative research based on the analysis of data from an open- ended questionnaire survey. The results show that early intervention services play a crucial role in the successful development and communication skills of children with hearing impairments and in supporting families in their... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |