Motivační trajektorie u pedagogů základních uměleckých škol v Příbrami
Motivation trajectory of the Fine Arts teachers in Příbram
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/196672Identifikátory
SIS: 216644
Kolekce
- Kvalifikační práce [23970]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Skutil, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
22. 1. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
pracovní motivace|základní umělecká škola|zájem|práce|učitelKlíčová slova (anglicky)
work motivation|Elementary Art School|interest|work|teacherTato diplomová práce řeší motivační trajektorii u pedagogů základních uměleckých škol. Cílem bylo zmapovat motivaci těchto pedagogů a sledovat vývoj jejich motivace v průběhu profesní dráhy. Vyhodnocení probíhalo na základě individuálních polostrukturovaných rozhovorů s informanty, kterými byli učitelé ze dvou základních uměleckých škol v Příbrami. Výsledky poukázaly nejen na jejich vnitřní motivaci, se kterou začínali profesní dráhu, ale také na proměnné, které z pohledu informantů ovlivňují jejich motivaci směrem ke spokojenosti či nespokojenosti. Jedná se především o vztahy na pracovišti, specifičnost organizační kultury danou tím, že ZUŠ stojí na pomezí formálního a neformálního vzdělávání a klima na pracovišti. Souhrn těchto faktorů vyústil u některých informantů ke změně zaměstnání. V závěru práce jsou uvedeny příklady, jakým způsobem lze získané poznatky dále využít v oblasti řízení školy na základních uměleckých školách.
This diploma thesis deals with the motivation trajectory of teachers of elementary art schools. The aim was to map the motivation of these teachers and monitor the development of their motivation during their professional careers. The evaluation was based on individual semi- structured interviews with informants, who were teachers from two elementary art schools in Příbram. The results pointed not only to their internal motivation they have began their professional careers with, but also to variables that, from the informants' perspective, influence their motivation towards satisfaction or dissatisfaction. These are primarily relationships in the workplace, the specificity of the organizational culture given by the fact that the elementary art school stands on the border of formal and informal education, and the climate in the workplace. The sum of these factors resulted in some informants changing jobs. The conclusion of the thesis provides examples of how the acquired knowledge can be further used in the field of school management at elementary art schools.