Zobrazit minimální záznam

Mental Health Applications and their use by University Students
dc.creatorKrálová, Lenka
dc.date.accessioned2025-02-14T10:00:45Z
dc.date.available2025-02-14T10:00:45Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196693
dc.description.abstractNázev: Aplikace podporující duševní zdraví a jejich využití studenty vysokých škol Autor: Bc. Lenka Petrželková Katedra: Psychologie Vedoucí práce: PhDr. Anna Frombergerová, Ph.D. Abstrakt: Diplomová práce se zabývá využitím mobilních aplikací podporujících duševní zdraví vysokoškolskými studenty. Cílem práce je zanalyzovat potíže, se kterými se vysokoškolští studenti na tyto aplikace obracejí, pozitivní i negativní aspekty, které na aplikacích vnímají a důvody, které studenty vedou k odinstalování aplikace či k jejímu dalšímu nevyužívání. Teoretická část obsahuje kapitoly o vývoji a klasifikaci aplikací, o využívaných přístupech v rámci aplikací, mapuje efektivitu těchto aplikací, jejich výhody, ale i limity, včetně limitů etických. V rámci teoretické části jsou také uvedeny a analyzovány konkrétní aplikace, na které se následně zaměřuje empirická část práce. Jedna z kapitol je věnována duševnímu zdraví vysokoškolských studentů. V empirické části byl využit smíšený výzkumný design, který zahrnoval dvě výzkumné metody, a sice dotazník a rozhovor. Pro vyhodnocení kvantitativních dat byla využita deskriptivní analýza, pro analýzu rozhovorů byla využita tematická analýza. Výsledkem práce je analýza potíží vedoucích k vyhledání aplikace podporující duševní zdraví, vnímaných výhod, nevýhod i důvodů k...cs_CZ
dc.description.abstractTitle: Mental health applications and their use by university students Author: Bc. Lenka Petrželková Department: Psychology Supervisor: PhDr. Anna Frombergerová, Ph.D. Abstract: This thesis focuses on the use of mobile apps to promote mental health by university students. The aim of the thesis is to analyse the difficulties that university students have in accessing these apps, the positive and negative aspects they perceive about the apps and the reasons that lead students to uninstall the app or not to continue using it. The theoretical section includes chapters on the development and classification of apps, the approaches used within apps, and maps the effectiveness of these apps, their benefits, and their limitations, including ethical limitations. Within the theoretical part, specific applications are also presented and analysed, which are then the focus of the empirical part of the thesis. One of the chapters is devoted to the mental health of university students. The empirical part used a mixed research design that included two research methods, namely questionnaire and interview. Descriptive analysis was used to evaluate the quantitative data, while thematic analysis was used to analyze the interviews. As a result, the paper analyses the difficulties leading to finding a mental health support app,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectduševní zdravícs_CZ
dc.subjectmobilní aplikacecs_CZ
dc.subjectstudenti VŠcs_CZ
dc.subjectwebové aplikacecs_CZ
dc.subjectmHealthcs_CZ
dc.subjectmental healthen_US
dc.subjectmental health applicationen_US
dc.subjectuniversity studentsen_US
dc.subjectweb applicationsen_US
dc.subjectmHealthen_US
dc.titleAplikace podporující duševní zdraví a jejich využití studenty vysokých školcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-02-04
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId274316
dc.title.translatedMental Health Applications and their use by University Studentsen_US
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csNázev: Aplikace podporující duševní zdraví a jejich využití studenty vysokých škol Autor: Bc. Lenka Petrželková Katedra: Psychologie Vedoucí práce: PhDr. Anna Frombergerová, Ph.D. Abstrakt: Diplomová práce se zabývá využitím mobilních aplikací podporujících duševní zdraví vysokoškolskými studenty. Cílem práce je zanalyzovat potíže, se kterými se vysokoškolští studenti na tyto aplikace obracejí, pozitivní i negativní aspekty, které na aplikacích vnímají a důvody, které studenty vedou k odinstalování aplikace či k jejímu dalšímu nevyužívání. Teoretická část obsahuje kapitoly o vývoji a klasifikaci aplikací, o využívaných přístupech v rámci aplikací, mapuje efektivitu těchto aplikací, jejich výhody, ale i limity, včetně limitů etických. V rámci teoretické části jsou také uvedeny a analyzovány konkrétní aplikace, na které se následně zaměřuje empirická část práce. Jedna z kapitol je věnována duševnímu zdraví vysokoškolských studentů. V empirické části byl využit smíšený výzkumný design, který zahrnoval dvě výzkumné metody, a sice dotazník a rozhovor. Pro vyhodnocení kvantitativních dat byla využita deskriptivní analýza, pro analýzu rozhovorů byla využita tematická analýza. Výsledkem práce je analýza potíží vedoucích k vyhledání aplikace podporující duševní zdraví, vnímaných výhod, nevýhod i důvodů k...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Mental health applications and their use by university students Author: Bc. Lenka Petrželková Department: Psychology Supervisor: PhDr. Anna Frombergerová, Ph.D. Abstract: This thesis focuses on the use of mobile apps to promote mental health by university students. The aim of the thesis is to analyse the difficulties that university students have in accessing these apps, the positive and negative aspects they perceive about the apps and the reasons that lead students to uninstall the app or not to continue using it. The theoretical section includes chapters on the development and classification of apps, the approaches used within apps, and maps the effectiveness of these apps, their benefits, and their limitations, including ethical limitations. Within the theoretical part, specific applications are also presented and analysed, which are then the focus of the empirical part of the thesis. One of the chapters is devoted to the mental health of university students. The empirical part used a mixed research design that included two research methods, namely questionnaire and interview. Descriptive analysis was used to evaluate the quantitative data, while thematic analysis was used to analyze the interviews. As a result, the paper analyses the difficulties leading to finding a mental health support app,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV