Zobrazit minimální záznam

Preparatory exercises to eliminate the most common faults in hurdles
dc.creatorPetřík, Pavel
dc.date.accessioned2025-02-14T10:01:11Z
dc.date.available2025-02-14T10:01:11Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196695
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce je zaměřena na chybné části překážkového běhu. Technické provedení je velmi často upozaděno na úkor intenzity a objemu tréninku. Cílem práce je analyzovat chyby v technickém provedení a následně popsat průpravná cvičení, která povedou ke zdokonalení technického provedení jednotlivých částí překážkového běhu. V teoretické části se čtenář seznamuje s informacemi souvisejícími s překážkovými běhy (start, technika, rytmická jednotka atd.). Dále je v teoretické části uváděno několik prvků, které vedou ke zlepšení výkonnosti na překážkách, jako jsou silové, rychlostní a další schopnosti. V poslední řadě je zde zmíněna souvislost psychologie a sportu, kde je rozebíráno především učení a temperament. Velmi okrajově je v práci zmíněn pohled na filosofii sportu. Následně jsme pořídili obrázkový materiál, který jsme analyzovali a pojmenovali nejčastější chyby v technice překážek. Poté jsme aplikovali průpravná cvičení po dobu 10 týdnů a následně pořídili druhý obrázkový záznam. Po intervenčním programu jsme ověřili progres atleta. Ve většině případech zafungoval program dle očekávání, pouze v jednom se nedostavil očekávaný výsledek. Poslední podkapitola se zabývá alternativním využitím překážkových běhů v hodinách školní tělesné výchovy. Závěrem práce je pak doporučení pro...cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis is focused on the mistakes of hurdle running. Technical performance is very often ignored to the exclusion of training intensity and volume. The aim of the thesis is to analyze the technical faults and then describe preliminary exercises that will improve the technical performance of the different parts of hurdle running. In the theoretical part, the readers are introduced to information related to hurdle running (start, technique, rhythmic unit, etc.). In addition, the theoretical part introduces several aspects that lead to improving hurdling performance, such as strength, speed, and other skills. Lastly, the connection between psychology and sport is mentioned, where learning and temperament are mainly discussed. A very peripheral view of the philosophy of sport is mentioned in the thesis. Subsequently, we have taken pictures and analyzed them and named the most common mistakes in hurdling technique. We then applied preliminary exercises for 10 weeks and then took a second picture record. After the intervention program, we verified the athlete's progress. In most cases, the program worked as expected, only in one case the expected result did not occur. The last subchapter deals with the alternative use of obstacle courses in school physical education classes. The thesis then...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectběhcs_CZ
dc.subjectpřekážkycs_CZ
dc.subjecttréninkcs_CZ
dc.subjectzlepšenícs_CZ
dc.subjectrunen_US
dc.subjecthurdlesen_US
dc.subjecttrainingen_US
dc.subjectimprovementen_US
dc.titlePrůpravná cvičení na odstranění nejčastějších chyb při překážkových bězíchcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-02-03
dc.description.departmentKatedra tělesné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId277631
dc.title.translatedPreparatory exercises to eliminate the most common faults in hurdlesen_US
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství tělesné výchovy pro 2. st. ZŠ a SŠcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Physical Education for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství tělesné výchovy pro 2. st. ZŠ a SŠcs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Physical Education for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce je zaměřena na chybné části překážkového běhu. Technické provedení je velmi často upozaděno na úkor intenzity a objemu tréninku. Cílem práce je analyzovat chyby v technickém provedení a následně popsat průpravná cvičení, která povedou ke zdokonalení technického provedení jednotlivých částí překážkového běhu. V teoretické části se čtenář seznamuje s informacemi souvisejícími s překážkovými běhy (start, technika, rytmická jednotka atd.). Dále je v teoretické části uváděno několik prvků, které vedou ke zlepšení výkonnosti na překážkách, jako jsou silové, rychlostní a další schopnosti. V poslední řadě je zde zmíněna souvislost psychologie a sportu, kde je rozebíráno především učení a temperament. Velmi okrajově je v práci zmíněn pohled na filosofii sportu. Následně jsme pořídili obrázkový materiál, který jsme analyzovali a pojmenovali nejčastější chyby v technice překážek. Poté jsme aplikovali průpravná cvičení po dobu 10 týdnů a následně pořídili druhý obrázkový záznam. Po intervenčním programu jsme ověřili progres atleta. Ve většině případech zafungoval program dle očekávání, pouze v jednom se nedostavil očekávaný výsledek. Poslední podkapitola se zabývá alternativním využitím překážkových běhů v hodinách školní tělesné výchovy. Závěrem práce je pak doporučení pro...cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis is focused on the mistakes of hurdle running. Technical performance is very often ignored to the exclusion of training intensity and volume. The aim of the thesis is to analyze the technical faults and then describe preliminary exercises that will improve the technical performance of the different parts of hurdle running. In the theoretical part, the readers are introduced to information related to hurdle running (start, technique, rhythmic unit, etc.). In addition, the theoretical part introduces several aspects that lead to improving hurdling performance, such as strength, speed, and other skills. Lastly, the connection between psychology and sport is mentioned, where learning and temperament are mainly discussed. A very peripheral view of the philosophy of sport is mentioned in the thesis. Subsequently, we have taken pictures and analyzed them and named the most common mistakes in hurdling technique. We then applied preliminary exercises for 10 weeks and then took a second picture record. After the intervention program, we verified the athlete's progress. In most cases, the program worked as expected, only in one case the expected result did not occur. The last subchapter deals with the alternative use of obstacle courses in school physical education classes. The thesis then...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovycs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV