dc.contributor.advisor | Šisler, Vít | |
dc.creator | Hofman, Petr | |
dc.date.accessioned | 2025-02-17T08:35:22Z | |
dc.date.available | 2025-02-17T08:35:22Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/196726 | |
dc.description.abstract | (ČJ) V předložené diplomové práci zkoumám koncept smrti a vlivy japonské kultury, filozofie a japonského náboženství na hru Death Stranding od herního vývojáře Hidea Kodžimy. Koncept smrti, který je kulturně podmíněný, hraje ve hře Death Stranding ústřední roli. Práce se zaměří na koncept smrti, posmrtný život, filozofii a procedurální rétoriku vedoucí ke zprostředkování hodnot buddhismu, šintoismu a dalších náboženských tradic prominentních na japonských ostrovech. Součástí výzkumu je obsahová analýza hry Death Stranding, přičemž se zaměřuji na procedurální obsah a narativ kinematografických scén, kdy byly využity metody operační definice procedurální rétoriky (Švarný a Šisler 2019) a analýzy snímek-po-snímku (Ryan a Lenos 2012; Machin a Suleiman 2006). Metody jsou následně modifikovány pro potřebu práce. První část práce se věnuje teorii a kulturně-náboženskému rozboru hry Death Stranding z hlediska novo-mediálních, herních a japonských studií v kontextu náboženství. Druhá část následně navazuje rozborem procedurální rétoriky a narativu ve hře pomocí zmiňované metodologie. | cs_CZ |
dc.description.abstract | (ENG) In the presented thesis, I examine the concept of death and the influence of Japanese culture, philosophy, and religion on the video game Death Stranding by game developer Hideo Kojima. The concept of death, which is culturally conditioned, plays a central role in Death Stranding. The thesis focuses on the concept of death, the afterlife, philosophy, and the procedural rhetorics used to convey the values of Buddhism, Shintoism, and other religious traditions prominent on the Japanese islands. The research includes a content analysis of the game Death Stranding, with an emphasis on procedural content and the narrative of cinematic scenes. Methods employed include the operational definition of procedural rhetoric (Švarný and Šisler 2019) and shot-by- shot analysis (Ryan and Lenos 2012; Machin and Suleiman 2006), which have been subsequently modified for the purposes of this thesis. The first part of the thesis is dedicated to theoretical and cultural-religious analysis of the game Death Stranding from the perspective of new media, game studies, and Japanese studies in the context of religion. The second part follows with an analysis of procedural rhetorics and narrative in the game using the aforementioned methodology. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Smrt|náboženství|procedurální rétorika|Hideo Kodžima|Death Stranding | cs_CZ |
dc.subject | Death|religion|procedural rethoric|Hideo Kojima|Death Stranding | en_US |
dc.title | Koncept smrti ve hře Death Stranding z kulturně-náboženského hlediska | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-01-22 | |
dc.description.department | Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies | en_US |
dc.description.department | Ústav informačních studií - studia nových médií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 259797 | |
dc.title.translated | Concept of Death in Death Stranding from the cultural-religious perspective | en_US |
dc.contributor.referee | Pýcha, Čeněk | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | New Media Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Studia nových médií | cs_CZ |
thesis.degree.program | New Media Studies | en_US |
thesis.degree.program | Studia nových médií | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav informačních studií - studia nových médií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Studia nových médií | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | New Media Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Studia nových médií | cs_CZ |
uk.degree-program.en | New Media Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | (ČJ) V předložené diplomové práci zkoumám koncept smrti a vlivy japonské kultury, filozofie a japonského náboženství na hru Death Stranding od herního vývojáře Hidea Kodžimy. Koncept smrti, který je kulturně podmíněný, hraje ve hře Death Stranding ústřední roli. Práce se zaměří na koncept smrti, posmrtný život, filozofii a procedurální rétoriku vedoucí ke zprostředkování hodnot buddhismu, šintoismu a dalších náboženských tradic prominentních na japonských ostrovech. Součástí výzkumu je obsahová analýza hry Death Stranding, přičemž se zaměřuji na procedurální obsah a narativ kinematografických scén, kdy byly využity metody operační definice procedurální rétoriky (Švarný a Šisler 2019) a analýzy snímek-po-snímku (Ryan a Lenos 2012; Machin a Suleiman 2006). Metody jsou následně modifikovány pro potřebu práce. První část práce se věnuje teorii a kulturně-náboženskému rozboru hry Death Stranding z hlediska novo-mediálních, herních a japonských studií v kontextu náboženství. Druhá část následně navazuje rozborem procedurální rétoriky a narativu ve hře pomocí zmiňované metodologie. | cs_CZ |
uk.abstract.en | (ENG) In the presented thesis, I examine the concept of death and the influence of Japanese culture, philosophy, and religion on the video game Death Stranding by game developer Hideo Kojima. The concept of death, which is culturally conditioned, plays a central role in Death Stranding. The thesis focuses on the concept of death, the afterlife, philosophy, and the procedural rhetorics used to convey the values of Buddhism, Shintoism, and other religious traditions prominent on the Japanese islands. The research includes a content analysis of the game Death Stranding, with an emphasis on procedural content and the narrative of cinematic scenes. Methods employed include the operational definition of procedural rhetoric (Švarný and Šisler 2019) and shot-by- shot analysis (Ryan and Lenos 2012; Machin and Suleiman 2006), which have been subsequently modified for the purposes of this thesis. The first part of the thesis is dedicated to theoretical and cultural-religious analysis of the game Death Stranding from the perspective of new media, game studies, and Japanese studies in the context of religion. The second part follows with an analysis of procedural rhetorics and narrative in the game using the aforementioned methodology. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médií | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |