Zobrazit minimální záznam

Concept of Death in Death Stranding from the cultural-religious perspective
dc.contributor.advisorŠisler, Vít
dc.creatorHofman, Petr
dc.date.accessioned2025-02-17T08:35:22Z
dc.date.available2025-02-17T08:35:22Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196726
dc.description.abstract(ČJ) V předložené diplomové práci zkoumám koncept smrti a vlivy japonské kultury, filozofie a japonského náboženství na hru Death Stranding od herního vývojáře Hidea Kodžimy. Koncept smrti, který je kulturně podmíněný, hraje ve hře Death Stranding ústřední roli. Práce se zaměří na koncept smrti, posmrtný život, filozofii a procedurální rétoriku vedoucí ke zprostředkování hodnot buddhismu, šintoismu a dalších náboženských tradic prominentních na japonských ostrovech. Součástí výzkumu je obsahová analýza hry Death Stranding, přičemž se zaměřuji na procedurální obsah a narativ kinematografických scén, kdy byly využity metody operační definice procedurální rétoriky (Švarný a Šisler 2019) a analýzy snímek-po-snímku (Ryan a Lenos 2012; Machin a Suleiman 2006). Metody jsou následně modifikovány pro potřebu práce. První část práce se věnuje teorii a kulturně-náboženskému rozboru hry Death Stranding z hlediska novo-mediálních, herních a japonských studií v kontextu náboženství. Druhá část následně navazuje rozborem procedurální rétoriky a narativu ve hře pomocí zmiňované metodologie.cs_CZ
dc.description.abstract(ENG) In the presented thesis, I examine the concept of death and the influence of Japanese culture, philosophy, and religion on the video game Death Stranding by game developer Hideo Kojima. The concept of death, which is culturally conditioned, plays a central role in Death Stranding. The thesis focuses on the concept of death, the afterlife, philosophy, and the procedural rhetorics used to convey the values of Buddhism, Shintoism, and other religious traditions prominent on the Japanese islands. The research includes a content analysis of the game Death Stranding, with an emphasis on procedural content and the narrative of cinematic scenes. Methods employed include the operational definition of procedural rhetoric (Švarný and Šisler 2019) and shot-by- shot analysis (Ryan and Lenos 2012; Machin and Suleiman 2006), which have been subsequently modified for the purposes of this thesis. The first part of the thesis is dedicated to theoretical and cultural-religious analysis of the game Death Stranding from the perspective of new media, game studies, and Japanese studies in the context of religion. The second part follows with an analysis of procedural rhetorics and narrative in the game using the aforementioned methodology.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectSmrt|náboženství|procedurální rétorika|Hideo Kodžima|Death Strandingcs_CZ
dc.subjectDeath|religion|procedural rethoric|Hideo Kojima|Death Strandingen_US
dc.titleKoncept smrti ve hře Death Stranding z kulturně-náboženského hlediskacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-22
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId259797
dc.title.translatedConcept of Death in Death Stranding from the cultural-religious perspectiveen_US
dc.contributor.refereePýcha, Čeněk
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineNew Media Studiesen_US
thesis.degree.disciplineStudia nových médiícs_CZ
thesis.degree.programNew Media Studiesen_US
thesis.degree.programStudia nových médiícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csStudia nových médiícs_CZ
uk.degree-discipline.enNew Media Studiesen_US
uk.degree-program.csStudia nových médiícs_CZ
uk.degree-program.enNew Media Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.cs(ČJ) V předložené diplomové práci zkoumám koncept smrti a vlivy japonské kultury, filozofie a japonského náboženství na hru Death Stranding od herního vývojáře Hidea Kodžimy. Koncept smrti, který je kulturně podmíněný, hraje ve hře Death Stranding ústřední roli. Práce se zaměří na koncept smrti, posmrtný život, filozofii a procedurální rétoriku vedoucí ke zprostředkování hodnot buddhismu, šintoismu a dalších náboženských tradic prominentních na japonských ostrovech. Součástí výzkumu je obsahová analýza hry Death Stranding, přičemž se zaměřuji na procedurální obsah a narativ kinematografických scén, kdy byly využity metody operační definice procedurální rétoriky (Švarný a Šisler 2019) a analýzy snímek-po-snímku (Ryan a Lenos 2012; Machin a Suleiman 2006). Metody jsou následně modifikovány pro potřebu práce. První část práce se věnuje teorii a kulturně-náboženskému rozboru hry Death Stranding z hlediska novo-mediálních, herních a japonských studií v kontextu náboženství. Druhá část následně navazuje rozborem procedurální rétoriky a narativu ve hře pomocí zmiňované metodologie.cs_CZ
uk.abstract.en(ENG) In the presented thesis, I examine the concept of death and the influence of Japanese culture, philosophy, and religion on the video game Death Stranding by game developer Hideo Kojima. The concept of death, which is culturally conditioned, plays a central role in Death Stranding. The thesis focuses on the concept of death, the afterlife, philosophy, and the procedural rhetorics used to convey the values of Buddhism, Shintoism, and other religious traditions prominent on the Japanese islands. The research includes a content analysis of the game Death Stranding, with an emphasis on procedural content and the narrative of cinematic scenes. Methods employed include the operational definition of procedural rhetoric (Švarný and Šisler 2019) and shot-by- shot analysis (Ryan and Lenos 2012; Machin and Suleiman 2006), which have been subsequently modified for the purposes of this thesis. The first part of the thesis is dedicated to theoretical and cultural-religious analysis of the game Death Stranding from the perspective of new media, game studies, and Japanese studies in the context of religion. The second part follows with an analysis of procedural rhetorics and narrative in the game using the aforementioned methodology.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV