Zobrazit minimální záznam

Lineární programování a umělá inteligence pro plánování oběhů vozidel
dc.contributor.advisorFink, Jiří
dc.creatorTyle, Tomáš
dc.date.accessioned2025-02-25T10:08:57Z
dc.date.available2025-02-25T10:08:57Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/197086
dc.description.abstractTato práce využívá metody strojového učení v rámci algoritmu branch and price a apli- kuje ho na problém optimalizace oběhů vozidel a řidičů. Pomocí metod strojového učení jsou statistické modely naučeny zvolit proměnné na větvení. Tyto modely jsou otestovány a jejich výsledky dosahují podobné úrovně, jako výsledky jednoduchého pravidla, se kte- rým byly srovnávány. Implementace je navržena tak, aby byla snadno doplnitelná novými pravidly pro výběr proměnných na větvení, výběr vrcholu na prozkoumání a heuristikou primární úlohy.cs_CZ
dc.description.abstractThis work utilises machine learning methods in the branch and price algorithm and applies it to the crew and vehicle scheduling problem. Using machine learning, statistical models are taught to select variables for branching. They are tested and their results are compared with a simple branching rule. Their performance approximately reached the level of this baseline. The implementation is designed to be easily extendable with new rules for branching variable selection, node selection and the primary problem heuristic.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectrozvrhování|branch and price|strojové učení|optimalizacecs_CZ
dc.subjectscheduling|branch and price|machine learning|optimizationen_US
dc.titleLinear programming and Artificial Intelligence for Vehicle scheduling problemsen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-02-04
dc.description.departmentDepartment of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
dc.description.departmentKatedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId263940
dc.title.translatedLineární programování a umělá inteligence pro plánování oběhů vozidelcs_CZ
dc.contributor.refereeVomlelová, Marta
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Science - Artificial Intelligenceen_US
thesis.degree.disciplineInformatika - Umělá inteligencecs_CZ
thesis.degree.programComputer Science - Artificial Intelligenceen_US
thesis.degree.programInformatika - Umělá inteligencecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformatika - Umělá inteligencecs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Science - Artificial Intelligenceen_US
uk.degree-program.csInformatika - Umělá inteligencecs_CZ
uk.degree-program.enComputer Science - Artificial Intelligenceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce využívá metody strojového učení v rámci algoritmu branch and price a apli- kuje ho na problém optimalizace oběhů vozidel a řidičů. Pomocí metod strojového učení jsou statistické modely naučeny zvolit proměnné na větvení. Tyto modely jsou otestovány a jejich výsledky dosahují podobné úrovně, jako výsledky jednoduchého pravidla, se kte- rým byly srovnávány. Implementace je navržena tak, aby byla snadno doplnitelná novými pravidly pro výběr proměnných na větvení, výběr vrcholu na prozkoumání a heuristikou primární úlohy.cs_CZ
uk.abstract.enThis work utilises machine learning methods in the branch and price algorithm and applies it to the crew and vehicle scheduling problem. Using machine learning, statistical models are taught to select variables for branching. They are tested and their results are compared with a simple branching rule. Their performance approximately reached the level of this baseline. The implementation is designed to be easily extendable with new rules for branching variable selection, node selection and the primary problem heuristic.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV