Za 2 minut:Vážení uživatelé Digitálního repozitáře UK. Z důvodu pravidelné údržby bude repozitář od 13:20 do cca 13:30 dočasně nedostupný. Ukončete prosím práci a odhlašte se ze systému. Děkujeme za pochopení. || Dear CU Digital Repository users. The repository will be temporarily unavailable due to regular maintenance from 1:20 PM to approx. 1:30 PM. Please save your work and logout. Thank you for your understanding.
Vývoj firmy Čedok v meziválečném období
The development of Čedok in interwar period
dc.contributor.advisor | Jakubec, Ivan | |
dc.creator | Hais, Josef | |
dc.date.accessioned | 2017-04-13T12:37:17Z | |
dc.date.available | 2017-04-13T12:37:17Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/19712 | |
dc.description.abstract | Diplomovou práci v oblasti cestovního ruchu jsem se rozhodl zpracovat, protože mě osobně cestování zajímá a zajímá mě rovněž cestování v minulosti. Cestovnímu ruchu a zvláště cestovním kancelářím nebyl v české historiografii věnován dosud velký prostor. Proto jsem se také rozhodl, že se pokusím jako moji diplomovou práci zpracovat vývoj firmy Čedok v meziválečném období. Čedok zastával v meziválečném období důležitou roli v oblasti cestovního ruchu. Je zajímavé, že Čedok byl v Československu doslova synonymem cestovní kanceláře a udržel si významnou pozici na trhu s turistickým ruchem až do dnešních dnů. Při častém krachu různých cestovních kanceláří je dnes Čedok vnímán jako určitý symbol kvality a jistoty. Cestovní ruch a cestovní kanceláře se začínají vyvíjet již v 19. a na počátku 20. století.! Negativně jejich vývoj ovlivnila 1. světová válka. Období mezi světovými válkami má pro vývoj cestovního ruchu a cestovních kanceláří stěžejní význam. Začínají se formovat národní cestovní kanceláře. Čedok patřil mezi první cestovní kanceláře, které se začaly utvářet po I. světové válce. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Čedok was established on 21st July 1920. Czechoslovak travel and transport agency was founded by the Headquarters of municipal foreigners' alliances in Prague and Bohemia bank. Čedok originated with a support of the Ministry of Railways and Ministry of Trade. The equity capital of Čedok in 1920 was 2515000 CZK. Each founding member of Čedok brought certain financial source to the company. In the ca se of the bank Bohemia it was 1 000 000 CZK and the property investment was 500 000 Kč. The above mentioned property investment included offices equipment in Prague, Brno, Bratislava and contracts with transoceanic offices like Compagnie General Transat1antique, Holland America Line a Triester Looyd. The headquarter brought in Čedok financial deposit of 15 000 CZK. The property investment of the headquarters was 1 000 000 CZK. It included offices equipment of the travel agencies in Praha, Brno, Karlovy Vary, Mariánské Lázně, but mainly a contract with the Ministry of Railways about ticket selling outside of railway cash desks of Czechoslovak Railways. The contract was signed on 10th October 1920. The contract permited Čedok to sell travel tickets of Czechoslovak Railways outside station booking-offices. Čedok worked as a travel agency offering all kinds of services. It was to promote Czechoslovakia in all media,... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Vývoj firmy Čedok v meziválečném období | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-01-26 | |
dc.description.department | Institute of Economic and Social History | en_US |
dc.description.department | Ústav hospodářských a sociálních dějin | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 124671 | |
dc.title.translated | The development of Čedok in interwar period | en_US |
dc.contributor.referee | Štemberk, Jan | |
dc.identifier.aleph | 001141314 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Geography and History for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro SŠ geografie - historie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Geography | en_US |
thesis.degree.program | Geografie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav hospodářských a sociálních dějin | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Economic and Social History | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro SŠ geografie - historie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Geography and History for Secondary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Geografie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Geography | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomovou práci v oblasti cestovního ruchu jsem se rozhodl zpracovat, protože mě osobně cestování zajímá a zajímá mě rovněž cestování v minulosti. Cestovnímu ruchu a zvláště cestovním kancelářím nebyl v české historiografii věnován dosud velký prostor. Proto jsem se také rozhodl, že se pokusím jako moji diplomovou práci zpracovat vývoj firmy Čedok v meziválečném období. Čedok zastával v meziválečném období důležitou roli v oblasti cestovního ruchu. Je zajímavé, že Čedok byl v Československu doslova synonymem cestovní kanceláře a udržel si významnou pozici na trhu s turistickým ruchem až do dnešních dnů. Při častém krachu různých cestovních kanceláří je dnes Čedok vnímán jako určitý symbol kvality a jistoty. Cestovní ruch a cestovní kanceláře se začínají vyvíjet již v 19. a na počátku 20. století.! Negativně jejich vývoj ovlivnila 1. světová válka. Období mezi světovými válkami má pro vývoj cestovního ruchu a cestovních kanceláří stěžejní význam. Začínají se formovat národní cestovní kanceláře. Čedok patřil mezi první cestovní kanceláře, které se začaly utvářet po I. světové válce. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Čedok was established on 21st July 1920. Czechoslovak travel and transport agency was founded by the Headquarters of municipal foreigners' alliances in Prague and Bohemia bank. Čedok originated with a support of the Ministry of Railways and Ministry of Trade. The equity capital of Čedok in 1920 was 2515000 CZK. Each founding member of Čedok brought certain financial source to the company. In the ca se of the bank Bohemia it was 1 000 000 CZK and the property investment was 500 000 Kč. The above mentioned property investment included offices equipment in Prague, Brno, Bratislava and contracts with transoceanic offices like Compagnie General Transat1antique, Holland America Line a Triester Looyd. The headquarter brought in Čedok financial deposit of 15 000 CZK. The property investment of the headquarters was 1 000 000 CZK. It included offices equipment of the travel agencies in Praha, Brno, Karlovy Vary, Mariánské Lázně, but mainly a contract with the Ministry of Railways about ticket selling outside of railway cash desks of Czechoslovak Railways. The contract was signed on 10th October 1920. The contract permited Čedok to sell travel tickets of Czechoslovak Railways outside station booking-offices. Čedok worked as a travel agency offering all kinds of services. It was to promote Czechoslovakia in all media,... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hospodářských a sociálních dějin | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011413140106986 |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách
-
Kvalifikační práce [23823]
Theses