Postava matky vražedkyně ve vybraných dílech Toni Morrison
The character of mother-murderer in selected works of Toni Morrison
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/197190Identifikátory
SIS: 265263
Kolekce
- Kvalifikační práce [23970]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šebek, Josef
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Komparatistika
Katedra / ústav / klinika
Ústav české literatury a komparatistiky
Datum obhajoby
3. 2. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
mateřství|násilí|komunita|afroamerická literatura|20. století|feministická literární teorieKlíčová slova (anglicky)
motherhood|violence|community|afroamerican literature|20th century|feminist literary theoryDiplomová práce se zabývá vývojem postavy matky vražedkyně v dílech Sula (1973), Milovaná (Beloved, 1987) a Ráj (Paradise, 1997) od Toni Morrison s přihlédnutím k motivu komunity. Hlavním teoretickým východiskem pro tuto analýzu je feministická literární teorie, především texty zaměřující se na téma násilí a mateřství, jak v obecné rovině, tak v kontextu genderové i rasové identity.
This master thesis is focused on the development of mother-murderer character in Toni Morrison's works Sula (1973), Beloved (1987) and Paradise (1997) with regard of the motif of community. The primary theoretical perspective of this analysis is a feminist literary theory, particulary texts dedicated to the topic of violence and motherhood, both in general and in context of gender and racial identity.