Zobrazit minimální záznam

Motivation of vocational school students to study Czech language and literature
dc.contributor.advisorPřevrátilová, Silvie
dc.creatorLiedl, Martina
dc.date.accessioned2025-02-26T10:25:43Z
dc.date.available2025-02-26T10:25:43Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/197245
dc.description.abstract(česky) Bakalářská práce se zaměřuje na motivaci ke studiu českého jazyka a literatury mezi studenty odborného učiliště v Praze. Ve zkoumaném vzorku není předmět český jazyk a literatura součástí závěrečných zkoušek, což představuje výzvu pro podporu studentské motivace v oblasti, která není přímo spojena s certifikovaným výstupem. Cílem práce je zjistit, jakou mají studenti motivaci a s ní spojené postoje k předmětu český jazyk a literatura, a identifikovat faktory, které motivaci studentů k tomuto předmětu ovlivňují. Po metodologické stránce se výzkum opírá o studie slovenských autorů (Ligoš a Holdoš, 2015) věnovaných motivaci ke studiu mateřského jazyka. Výzkum byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření v několika ročnících a následných rozhovorů s vybranými studenty. Výsledky výzkumu ukázaly, že hlavními motivačními faktory jsou úspěšné zvládnutí závěrečných zkoušek a získání dobrého hodnocení, přičemž významnou roli hraje osobnost učitele a jeho přístup k výuce. Práce přináší poznatky o motivaci specifické skupiny studentů uměleckých oborů a nabízí praktická doporučení pro pedagogickou praxi v oblasti jazykového vzdělávání.cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor's thesis focuses on the motivation for studying Czech language and literature among students of a vocational school in Prague. In the studied sample, the subject of Czech language and literature is not part of the final exams, which presents a challenge for supporting students' motivation in an area that is not directly associated with a certified outcome. The aim of the thesis is to determine the students' motivation and their related attitudes toward the subject of Czech language and literature, and to identify the factors that influence students' motivation for this subject. Methodologically, the research is based on studies by Slovak authors (Ligoš and Holdoš, 2015) focused on the motivation for studying the mother tongue. The research was conducted through a questionnaire survey in several grades, followed by interviews with selected students. The research results showed that the main motivational factors are successful completion of final exams and achieving good grades, while the teacher's personality and approach to teaching play a significant role. The thesis provides insights into the motivation of a specific group of art students and offers practical recommendations for pedagogical practice in language education.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectMotivace|český jazyk a literatura|odborné učilišt|čeština jako mateřský jazykcs_CZ
dc.subjectmotivation|Czech language and literature|vocational school|Czech as a native languageen_US
dc.titleMotivace studentů odborných učilišť ke studiu českého jazyka a literaturycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-27
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId266492
dc.title.translatedMotivation of vocational school students to study Czech language and literatureen_US
dc.contributor.refereeŠormová, Kateřina
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language and Literatureen_US
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literaturacs_CZ
thesis.degree.programCzech Language and Literatureen_US
thesis.degree.programČeský jazyk a literaturacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csČeský jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-program.enCzech Language and Literatureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky) Bakalářská práce se zaměřuje na motivaci ke studiu českého jazyka a literatury mezi studenty odborného učiliště v Praze. Ve zkoumaném vzorku není předmět český jazyk a literatura součástí závěrečných zkoušek, což představuje výzvu pro podporu studentské motivace v oblasti, která není přímo spojena s certifikovaným výstupem. Cílem práce je zjistit, jakou mají studenti motivaci a s ní spojené postoje k předmětu český jazyk a literatura, a identifikovat faktory, které motivaci studentů k tomuto předmětu ovlivňují. Po metodologické stránce se výzkum opírá o studie slovenských autorů (Ligoš a Holdoš, 2015) věnovaných motivaci ke studiu mateřského jazyka. Výzkum byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření v několika ročnících a následných rozhovorů s vybranými studenty. Výsledky výzkumu ukázaly, že hlavními motivačními faktory jsou úspěšné zvládnutí závěrečných zkoušek a získání dobrého hodnocení, přičemž významnou roli hraje osobnost učitele a jeho přístup k výuce. Práce přináší poznatky o motivaci specifické skupiny studentů uměleckých oborů a nabízí praktická doporučení pro pedagogickou praxi v oblasti jazykového vzdělávání.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's thesis focuses on the motivation for studying Czech language and literature among students of a vocational school in Prague. In the studied sample, the subject of Czech language and literature is not part of the final exams, which presents a challenge for supporting students' motivation in an area that is not directly associated with a certified outcome. The aim of the thesis is to determine the students' motivation and their related attitudes toward the subject of Czech language and literature, and to identify the factors that influence students' motivation for this subject. Methodologically, the research is based on studies by Slovak authors (Ligoš and Holdoš, 2015) focused on the motivation for studying the mother tongue. The research was conducted through a questionnaire survey in several grades, followed by interviews with selected students. The research results showed that the main motivational factors are successful completion of final exams and achieving good grades, while the teacher's personality and approach to teaching play a significant role. The thesis provides insights into the motivation of a specific group of art students and offers practical recommendations for pedagogical practice in language education.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV