Externí personální marketing TOP zaměstnavatelů v České republice se zaměřením na nábor absolventů vysokých škol
External Personnel Marketing of TOP Employers in the Czech Republic Focusing on Recruiting University Graduates
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/197264Identifikátory
SIS: 271475
Kolekce
- Kvalifikační práce [23970]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Gruber, Jan
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
5. 2. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
personální marketing|nástroje personálního marketingu|externí personální marketing|marketing v řízení lidských zdrojů|nábor absolventů|absolventi vysokých škol|top zaměstnavateléKlíčová slova (anglicky)
personnel marketing|personnel marketing tools|external personnel marketing|marketing in human resources management|graduate recruitment|university graduates|top employersCílem diplomové práce je analyzovat personální marketing organizací TOP zaměstnavatelů v České republice se zaměřením na specifika procesu náboru absolventů vysokých škol. Práce se soustředí na odborná východiska personálního marketingu a jeho cíle, dále na marketingový mix aplikovaný v personalistice, externí a interní personální marketing a vztah personálního marketingu a budování značky zaměstnavatele. Pozornost je věnována externímu personálnímu marketingu a jeho online a offline nástrojům. Následně jsou rozpracována specifika externího personálního marketingu v procesu náboru absolventů vysokých škol. Představena je Asociace studentů a absolventů, která realizuje studii "TOP Zaměstnavatelé", zpracována je i metodika této studie. Kvalitativní šetření je realizováno formou polostrukturovaných rozhovorů s personálními, případně marketingovými manažery, zodpovědnými za externí personální marketing u českých TOP zaměstnavatelů za rok 2023. Cílem šetření je analyzovat nástroje externího personálního marketingu využívané v náborovém procesu zaměřeném na absolventy vysokých škol u TOP zaměstnavatelů v České republice. Dílčím cílem je vytvořit žebříček preferovaných nástrojů externího personálního marketingu a komparovat přístupy zkoumaných organizací.
The aim of this master's thesis is to analyse personnel marketing of TOP employer organizations in the Czech Republic, focusing on the specific aspects of university graduate recruitment. The thesis concentrates on the theoretical foundations of personnel marketing and its objectives, as well as the marketing mix applied in human resources, external and internal personnel marketing, and the relationship between personnel marketing and employer branding. Attention is paid to external personnel marketing and its online and offline tools. Subsequently, the specifics of external personnel marketing in the university graduate recruitment process are elaborated. The Association of Students and Graduates, which conducts the "TOP Employers" study, is introduced, and the methodology of this study is also detailed. The qualitative research is conducted through semi-structured interviews with personnel or marketing managers responsible for external personnel marketing at Czech TOP employers for 2023. The aim of the research is to analyse external personnel marketing tools used in the recruitment process focused on university graduates at TOP employers in the Czech Republic. A subsidiary goal is to create a ranking of preferred external personnel marketing tools and compare the approaches of the examined...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Nové marketingové metody v knihovnách
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSteklá, Zuzana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 16. 9. 2013V posledních několika letech se marketing zařadil mezi klíčové procesy v knihovnách, slouží jako účinný nástroj konkurenčního boje, prostředek k definování identity knihovny a nový způsob komunikace s uživateli. Knihovny ... -
Olfaktorický marketing - využití přirozených a uměle šířených aromat v maloobchodních prodejnách přírodní kosmetiky
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPlachá, Linda (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Datum obhajoby: 13. 6. 2018The bachelor thesis "Olfactory marketing - The usage of natural and artificially propagated aroma in retail stores of natural cosmetic products" deals with the usage of olfactory marketing in the field of business and its ... -
Ambush marketing na příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji 2015
Výsledek obhajoby: NEOBHÁJENOLakomá, Milena (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Datum obhajoby: 25. 9. 2018Tato bakalářská práce se věnuje problematice ambush marketingu - nebo také parazitujícího marketingu - na konkrétním příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji, které se konalo v roce 2015 v Praze a v Ostravě. Ve práci je ...