Zobrazit minimální záznam

Bang! the card game online and artificial intelligence
dc.contributor.advisorHolan, Tomáš
dc.creatorNguyen, David
dc.date.accessioned2025-03-03T10:00:25Z
dc.date.available2025-03-03T10:00:25Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/197410
dc.description.abstractBang! je westernová karetní hra, kde hráči chtějí odhalit skryté role oponentů. Naším cílem bylo implementovat herní prostředí umožňující hru více hráčů po síti a následný vý- zkum a vývoj umělé inteligence. Hru jsme implementovali pomocí herního engine Unity. Poté jsme využili neuroevoluci a modely strojového učení k ohodnocování herních akcí v daném herním stavu. Trénovací data modelů jsme k zajištění různorodosti sbírali z ná- hodných her. Z testovaných modelů měly ensemble metody nejvyšší R2 a nejnižší MSE. Dále jsme neuroevolučním algoritmem NEAT trénovali univerzální a specializované neu- ronové sítě. Univerzální sítě byly určeny pro všechny role, kdežto ty specializované pouze pro jednotlivé role. Výkonnost umělých inteligencí jsme měřili proti náhodným hráčům. Specializované sítě měly nejlepší výsledky, a proto jsme s nimi odehráli několik her. I přes potíže s odhadováním rolí a s některými jednoduchými herními situacemi vykazovaly, že rozumí hlavním konceptům hry, a byly schopny hrát v týmu i individuálně.cs_CZ
dc.description.abstractBang! is a western-themed card game, where players aim to uncover hidden roles of opponents. Our goal was to implement a game environment enabling online multiplayer and to research and develop artificial intelligence (AI) for this game. We developed the game using the Unity game engine with a focus on extensibility. Then, we used neu- roevolution and machine learning models to score game actions in a given game state. We collected the training data for the models from random games to ensure data diversi- ty. Among the tested models, ensemble methods achieved the highest R2 and the lowest MSE. Furthermore, we used the neuroevolutionary algorithm NEAT to train universal and specialized neural networks. Universal networks were for use with all roles, while specialized networks focused on individual roles. The performance of AIs was assessed against random players. Specialized NEAT-trained networks demonstrated the best re- sults, and so we tried playing against them. Despite having difficulties with estimating roles and some simple game situations, they showed an understanding of the game's main concepts and were capable of playing both in teams and individually.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectkaretní hra|umělá inteligence|bang!cs_CZ
dc.subjectcard game|artificial intelligence|bang!en_US
dc.titleKaretní hra Bang! online a umělá inteligencecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-02-10
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId250540
dc.title.translatedBang! the card game online and artificial intelligenceen_US
dc.contributor.refereePergel, Martin
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Science with specialisation in Programming and Software Developmenten_US
thesis.degree.disciplineInformatika se specializací Programování a vývoj softwarecs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformatika se specializací Programování a vývoj softwarecs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Science with specialisation in Programming and Software Developmenten_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBang! je westernová karetní hra, kde hráči chtějí odhalit skryté role oponentů. Naším cílem bylo implementovat herní prostředí umožňující hru více hráčů po síti a následný vý- zkum a vývoj umělé inteligence. Hru jsme implementovali pomocí herního engine Unity. Poté jsme využili neuroevoluci a modely strojového učení k ohodnocování herních akcí v daném herním stavu. Trénovací data modelů jsme k zajištění různorodosti sbírali z ná- hodných her. Z testovaných modelů měly ensemble metody nejvyšší R2 a nejnižší MSE. Dále jsme neuroevolučním algoritmem NEAT trénovali univerzální a specializované neu- ronové sítě. Univerzální sítě byly určeny pro všechny role, kdežto ty specializované pouze pro jednotlivé role. Výkonnost umělých inteligencí jsme měřili proti náhodným hráčům. Specializované sítě měly nejlepší výsledky, a proto jsme s nimi odehráli několik her. I přes potíže s odhadováním rolí a s některými jednoduchými herními situacemi vykazovaly, že rozumí hlavním konceptům hry, a byly schopny hrát v týmu i individuálně.cs_CZ
uk.abstract.enBang! is a western-themed card game, where players aim to uncover hidden roles of opponents. Our goal was to implement a game environment enabling online multiplayer and to research and develop artificial intelligence (AI) for this game. We developed the game using the Unity game engine with a focus on extensibility. Then, we used neu- roevolution and machine learning models to score game actions in a given game state. We collected the training data for the models from random games to ensure data diversi- ty. Among the tested models, ensemble methods achieved the highest R2 and the lowest MSE. Furthermore, we used the neuroevolutionary algorithm NEAT to train universal and specialized neural networks. Universal networks were for use with all roles, while specialized networks focused on individual roles. The performance of AIs was assessed against random players. Specialized NEAT-trained networks demonstrated the best re- sults, and so we tried playing against them. Despite having difficulties with estimating roles and some simple game situations, they showed an understanding of the game's main concepts and were capable of playing both in teams and individually.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV