Zobrazit minimální záznam

Imerzivní VR zácviková aplikace pro všesměrovou pohybovou platformu: Design, implementace a testování
dc.contributor.advisorSedlák, Michal
dc.creatorSuchardová, Eliška
dc.date.accessioned2025-03-04T10:04:55Z
dc.date.available2025-03-04T10:04:55Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/197449
dc.description.abstractS rostoucí popularitou imerzivní virtuální reality roste i potřeba efektivních řešení pro lokomoci. Všesměrové pohybové platformy jsou slibným řešením, jejich malá rozšířenost však představuje značnou výzvu. Vzniká potřeba zajistit dobu na seznámení se zaříze- ním, v této práci označovaná jako onboarding. Tato práce navrhla strukturovaný proces onboardingu včetně designu a implementace interaktivní výukové aplikace "OmniStep", jehož cílem je efektivně připravit uživatele na používání platformy v Národním ústavu duševního zdraví (NUDZ). K zhodnocení její účinnosti byla provedena výzkumná studie s 12 účastníky s využitím interpretativní fenomenologické analýzy (IPA). Vyplynula z ní tři klíčová témata - adaptace na pohyb ve VR; vnímání rychlosti pohybu uživateli; a zpětná vazba na design výukové aplikace. Zjištění odhalila, že ačkoli účastníci zpočátku měli potíže, postupně se na pohyb adaptovali. Účastníci se shodli na tom, že výuková apli- kace splnila svůj účel, ačkoli k uplnému zvládnutí používání platformy by bylo zapotřebí více času. Výzkum také identifikoval možná vylepšení designu, která byla zapracována do konečné verze aplikace představené v této práci.cs_CZ
dc.description.abstractWith immersive virtual reality gaining popularity, the need for effective locomotion solutions grows. Omnidirectional treadmills present a promising solution; however, their novelty poses a considerable challenge. A familiarization period with the device, in this work referred to as onboarding, is necessary. This thesis proposed a structured onboard- ing process and consequently designed and implemented an interactive tutorial appli- cation named "OmniStep", aiming to effectively prepare users for use of the treadmill National Institute of Mental Health in the Czech Republic (NIMH CZ). To evaluate its effectiveness, a research study with 12 participants was conducted, utilizing Interpre- tative Phenomenological Analysis (IPA). Three key themes emerged from the analysis - adaptation to VR movement; users' perceptions of motion speed; and feedback on the tutorial application's design. The findings revealed that while participants initially struggled, they gradually adapted to the treadmill. Participants agreed that the tutorial application fulfilled its purpose, though more time would be needed to master the use of the treadmill. The research also identified possible design improvements, that were incorporated into the final version of the application presented in this thesis.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectTutoriál pro virtuální realitu|Virtuální prostředí|Všesměrová pohybová platforma|VR|Unitycs_CZ
dc.subjectVirtual Reality Tutorial|Virtual Environment|Omnidirectional Treadmill|VR|Unityen_US
dc.titleImmersive VR Tutorial Application for Omnidirectional Treadmill: Design, Implementation, and Testingen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-02-11
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId267149
dc.title.translatedImerzivní VR zácviková aplikace pro všesměrovou pohybovou platformu: Design, implementace a testovánícs_CZ
dc.contributor.refereeČerný, Vojtěch
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
thesis.degree.disciplineInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
thesis.degree.programComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
thesis.degree.programInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
uk.degree-program.csInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
uk.degree-program.enComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csS rostoucí popularitou imerzivní virtuální reality roste i potřeba efektivních řešení pro lokomoci. Všesměrové pohybové platformy jsou slibným řešením, jejich malá rozšířenost však představuje značnou výzvu. Vzniká potřeba zajistit dobu na seznámení se zaříze- ním, v této práci označovaná jako onboarding. Tato práce navrhla strukturovaný proces onboardingu včetně designu a implementace interaktivní výukové aplikace "OmniStep", jehož cílem je efektivně připravit uživatele na používání platformy v Národním ústavu duševního zdraví (NUDZ). K zhodnocení její účinnosti byla provedena výzkumná studie s 12 účastníky s využitím interpretativní fenomenologické analýzy (IPA). Vyplynula z ní tři klíčová témata - adaptace na pohyb ve VR; vnímání rychlosti pohybu uživateli; a zpětná vazba na design výukové aplikace. Zjištění odhalila, že ačkoli účastníci zpočátku měli potíže, postupně se na pohyb adaptovali. Účastníci se shodli na tom, že výuková apli- kace splnila svůj účel, ačkoli k uplnému zvládnutí používání platformy by bylo zapotřebí více času. Výzkum také identifikoval možná vylepšení designu, která byla zapracována do konečné verze aplikace představené v této práci.cs_CZ
uk.abstract.enWith immersive virtual reality gaining popularity, the need for effective locomotion solutions grows. Omnidirectional treadmills present a promising solution; however, their novelty poses a considerable challenge. A familiarization period with the device, in this work referred to as onboarding, is necessary. This thesis proposed a structured onboard- ing process and consequently designed and implemented an interactive tutorial appli- cation named "OmniStep", aiming to effectively prepare users for use of the treadmill National Institute of Mental Health in the Czech Republic (NIMH CZ). To evaluate its effectiveness, a research study with 12 participants was conducted, utilizing Interpre- tative Phenomenological Analysis (IPA). Three key themes emerged from the analysis - adaptation to VR movement; users' perceptions of motion speed; and feedback on the tutorial application's design. The findings revealed that while participants initially struggled, they gradually adapted to the treadmill. Participants agreed that the tutorial application fulfilled its purpose, though more time would be needed to master the use of the treadmill. The research also identified possible design improvements, that were incorporated into the final version of the application presented in this thesis.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV