Least Cost Routing pro vytáčené připojení k Internetu
Least Cost Routing pro vytáčené připojení k Internetu
diplomová práce (NEOBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/20181/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/20181Identifikátory
SIS: 41123
Kolekce
- Kvalifikační práce [11266]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Děcký, Martin
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Softwarové systémy
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwarového inženýrství
Datum obhajoby
25. 5. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Neprospěl
Předkládaná práce se zabývá analýzou problému hledání nejvýhodnějšího směrování hovorů v oblasti internetové telefonie. Nejprve je popsáno prostředí telefonie s ohledem na současně používané technologie a situaci na trhu, která určuje výchozí podmímky pro úlohu; pro každý odchozí hovor můžeme využít služeb různých poskytovatelů, jejichž výhodnost závisí na kvalitě služby, účtování hovoru a jeho délce. Práce obsahuje rozbor a řešení této úlohy a ukazuje způsoby, jak se vypořádat s variabilní délkou hovoru. Dalším jejim těžištěm je problém zařazení cílové adresy do skupin, dle nichž poskytovatel hlasových služeb určuje cenu hovoru. V další části se práce zabýva konkrétní implementací programu řešícího úlohu. Výsledkem je modul vybírající nejvýhodnější spojení a popis jeho integrace v softwarové telefonní ústředně Asterisk, která byla vybrána pro svou univerzálost, otevřenost a rozšíření, čímž se zvýšila použitelnost řešení. Výsledný modul je na Asterisku nezavislý a mohl by být implementován například do webowého rozhraní nebo použit jako samostatný program. V závěru je provedeno srovnání s obdobnými řešeními a je nastíněna možnost dalšího rozšíření a vývoje.
The submitted thesis deals in the analysis of the problem of searching the most convenient calls routing in internet telephony. First, there is the telephony environment described regarding current used technologies and market situation, which determines initilal assignment conditions: for each outgoing call we can use services of various providers, whose advantage depends on service quality, charging and call length. The work contains analyses and a solution to this assignment and introduces possible ways to deal with variating call lengths. Further focus is given on the problem of grouping destination addresses into different voice services provider's rates. Second, this work deals in the particular implementation of the assignment solving program and results in a module returning the most convenient connection and a description of its integration in software PBXswitchboard Asterisk, which had been chosen for its universality, openness and expansion and has so enhanced the solution usability. The final module is independent of Asterisk and could be implemented, for instance, into a web interface or used as a stand-alone application. In the conclusion, there is introduced a comparasion with similar solutions as well as a possibility of further expansion and development.