Životní prostředí a zdraví
Environment and Health
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/20652Identifikátory
SIS: 72017
Kolekce
- Kvalifikační práce [19160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Marádová, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
21. 5. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Tato bakalářská práce se zabývá tématem životního prostředí a zdraví v okolí Dobříše, tj. jakým způsobem tráví mladí lidé svůj volný čas, zda žijí zdravým životním stylem a v neposlední řadě jak je environmentální výchova začleněna do výuky základních a středních škol (gymnázium). Tato problematika je dále zpracována v otázce využití středisek ekologické výchovy, středisek pro volnočasové aktivity a jejich následné spolupráce s nimi. V další části práce je proveden výzkum, který zjišťuje trávení volného času a životní styl u tří generací (mládež, jejich rodiče a prarodiče). Další část výzkumu je věnována efektivitě způsobu začleňování environmentální výchovy do výchovy a následné spolupráci s žáky. V návaznosti na provedený výzkum, je vytvořena brožura s nabídkou institucí, sdružení a středisek v okolí Dobříše a Příbrami, zabývajících se tímto tématem, které lze navštívit. Cílem brožury je informovat učitele a školy a nabídnout jim možnost, jak využít tyto typy institucí při výuce o životním prostředí.
This bachelor thesis deals with the theme of the environment and health in surroundings of Dobříš. It means how the young people spend their leisure time, whether they live a healthy lifestyle and last but not least, how the environmental education is integrated into the teaching process at the primary and secondary schools (gymnasium). This issue is treated in the matter of the centres of the ecological education usage and also centres of the leisure time activities and the follow-up cooperation with them. In the next part of the thesis, there is a survey that finds out how the generations (youth, their parents and grandparents) spend their leisure time and whether they live the healthy lifestyle. Another part of the survey goes in for efficiency of the environmental education integration into education and the follow-up cooperation with pupils. A booklet is made further to the survey. There is an offer of the institutions, associations and centres in surroundings of Dobříš and Příbram that are interesting in this issue, and can be visited as well. The main aim of the booklet is to inform teachers and schools and offer them the opportunity to avail these types of institutions during the lessons about the environment.