Dětské časopisy a sexuální výchova
Magazines for children and sex education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/20718Identifikátory
SIS: 13590
Kolekce
- Kvalifikační práce [3194]
Autor
Vedoucí práce
Fakulta / součást
3. lékařská fakulta
Obor
-
Katedra / ústav / klinika
Ústav hygieny
Datum obhajoby
14. 5. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, 3. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Spolu s převratnými politickými a společenskými změnami na začátku 90. let, se na českém trhu objevil nový fenomén - časopisy pro "náctileté" západního typu, neboli společensko - lifestylové magazíny pro dospívají v podobě, v jaké je známe dnes. Jako časopisy nabízející zajímavosti a bulvární informace ze života známých osobností, přinášející články o módě, líčení a nových trendech v životním stylu mladých a jako rádce otevřeně hovořící o do té doby tabuizovaných tématech sexuálních. Jejich pravidelnými náměty jsou vztahy, první lásky, flirtování ale také různé psychotesty, horoskopy či pozvánky na nové filmy, koncerty apod. Jsou to zkrátka barevné magazíny přinášející právě ta témata, která dospívající zajímají a kvůli nimž si je kupují, současně ovšem i značný podíl inzerce. Tyto tituly, psané podle zahraničních vzorů si mezi českou mládeží své čtenáře našly a drží si je dodnes. Staly se tak jedním z významných mediálních prvků v životě adolescentů, s nímž jsou během dospívání do jisté míry konfrontováni téměř všichni teenageři - zvláště pak dívčí část této populace. Magazíny pro mladé slečny si během poměrně krátké doby existence na českém trhu, vydobyly mezi náctiletými dívkami zcela specifické postavení a pro mnoho z nich se staly nepostradatelnými průvodci a rádci v bouřlivém období dospívání a v nově...
Along with the revolutionary political and social changes on the 90 years on the Czech market, discovered a new phenomenon - magazines "Teens" Western-type, or social - lifestyle magazine for mature in the form we know them today. As magazines offering interesting information and gossip of celebrities lives, bringing articles on fashion, makeup and new trends in lifestyle and as a young mentor openly talking about until then taboo sexual topics. Their relations are regular topics, first love, but also flirting various psychological tests, horoscopes and invitations to new movies, concerts, etc. They are simply colored magazines that brings just the topics that teens interested and for which you buy them at the same time, however, and considerable share of advertising. These titles, written by foreign models among Czech youth find their readers and keeps them still. Became one of the major media elements in your life adolescents, with whom, during adolescence, to a certain extent, confronted almost all teenagers - especially girls part of the population.Magazines for the young girls within a relatively short lifetime of the Czech market among teenagers, the girls earned a very special position and many of them have become indispensable guide and mentor in the turbulent adolescence and the newly-opening world...