dc.contributor.advisor | Brom, Cyril | |
dc.creator | Gemrot, Jakub | |
dc.date.accessioned | 2017-04-18T11:02:11Z | |
dc.date.available | 2017-04-18T11:02:11Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/20745 | |
dc.description.abstract | Tato práce je o specifickém přístupu ke koordinaci chování virtuálních agentů. Každý virtuální agent je schopen jednat sám za sebe, ale také může být kdykoli veden některým z koordinačních agentů. Tento přístup je navrhnut speciálně pro oblast interaktivního storytellingu, kde jednotliví agenti - herci jsou vnímáni pouze jako loutky, které jsou ovládány abstraktním agentem - režisérem. Kontrolní mechanismus agentů je založen na BDI architektuře. Zejména na jedné z její implementací a to jazyku AgentSpeak(L). Jazyk AgentSpeak(L) je rozšířen o šablonované plány a nový mechanismus exekuce plánů, který umožňuje zmíněnou kontrolu agentů - herců. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis is about specific approach to the behavior coordination of multiple embodied virtual agents. Agents may act for themselves or be controlled directly by bodiless coordination agents. This kind of approach is designed for the area of interactive storytelling, where the actor agents are viewed as a string puppets that are controlled by the abstract director. The control mechanism is based upon the BDI architecture and the AgentSpeak(L) language that is extended with template plans and new plan execution mechanism that allows the directing of other actor agents. | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.title | Koordinace chování virtuálních lidí | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-05-25 | |
dc.description.department | Department of Software and Computer Science Education | en_US |
dc.description.department | Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 49836 | |
dc.title.translated | Koordinace chování virtuálních lidí | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Neruda, Roman | |
dc.identifier.aleph | 001124595 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teoretická informatika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Theoretical Computer Science | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Teoretická informatika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Theoretical Computer Science | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce je o specifickém přístupu ke koordinaci chování virtuálních agentů. Každý virtuální agent je schopen jednat sám za sebe, ale také může být kdykoli veden některým z koordinačních agentů. Tento přístup je navrhnut speciálně pro oblast interaktivního storytellingu, kde jednotliví agenti - herci jsou vnímáni pouze jako loutky, které jsou ovládány abstraktním agentem - režisérem. Kontrolní mechanismus agentů je založen na BDI architektuře. Zejména na jedné z její implementací a to jazyku AgentSpeak(L). Jazyk AgentSpeak(L) je rozšířen o šablonované plány a nový mechanismus exekuce plánů, který umožňuje zmíněnou kontrolu agentů - herců. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis is about specific approach to the behavior coordination of multiple embodied virtual agents. Agents may act for themselves or be controlled directly by bodiless coordination agents. This kind of approach is designed for the area of interactive storytelling, where the actor agents are viewed as a string puppets that are controlled by the abstract director. The control mechanism is based upon the BDI architecture and the AgentSpeak(L) language that is extended with template plans and new plan execution mechanism that allows the directing of other actor agents. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011245950106986 | |